Beste tweakers, voor mij nu nog een raadsel, voor jullie misschien een weet?
Ik heb een keukenkast met een matte glasplaat:strip_exif()/f/image/tsiHMfFsAQspQFwU3PGuIyme.jpg?f=fotoalbum_large)
1 glasplaat is geknapt door eigen toedoen, ik heb geen glasverzekering, en de keukenboer vraagt daarvoor €450,-
Ik heb toen direct een matte glasplaat besteld voor €60,- en daarna het restpartij glas verwijderd. De glasplaat blijkt met dubbelzijdig tape vast te zijn gezet, erg makkelijk!
:strip_exif()/f/image/2iSmrYfIGs95xMSU4qoT2zz2.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar… dubbelzijdig tape zie je zitten, evenals de lijmlaag van welke tape dan ook.
Bij het andere kastje met glasplaat zie ik dat er een soort folie is gebruikt als tussenlaag, tussen glas en tape.
:strip_exif()/f/image/N71uWgYImLrLjbdfeJlkzKdC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AR4IgIDaYEgdbvCDfaytbnr6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit moet ik ook toepassen, maar ik kan mij niets bedenken waarmee dit mogelijk is! Misschien klopt die €450,- dan weer wel?
Maar we zitten niet voor niets op tweakers
.Hebben jullie tips en trucs?
Ik moet dus een folie op het glas zien te krijgen zonder zichtbare lijm, of na verloop van tijd.
Ik heb een keukenkast met een matte glasplaat
:strip_exif()/f/image/tsiHMfFsAQspQFwU3PGuIyme.jpg?f=fotoalbum_large)
1 glasplaat is geknapt door eigen toedoen, ik heb geen glasverzekering, en de keukenboer vraagt daarvoor €450,-

Ik heb toen direct een matte glasplaat besteld voor €60,- en daarna het restpartij glas verwijderd. De glasplaat blijkt met dubbelzijdig tape vast te zijn gezet, erg makkelijk!
:strip_exif()/f/image/2iSmrYfIGs95xMSU4qoT2zz2.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar… dubbelzijdig tape zie je zitten, evenals de lijmlaag van welke tape dan ook.
Bij het andere kastje met glasplaat zie ik dat er een soort folie is gebruikt als tussenlaag, tussen glas en tape.
:strip_exif()/f/image/N71uWgYImLrLjbdfeJlkzKdC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AR4IgIDaYEgdbvCDfaytbnr6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit moet ik ook toepassen, maar ik kan mij niets bedenken waarmee dit mogelijk is! Misschien klopt die €450,- dan weer wel?
Maar we zitten niet voor niets op tweakers
Ik moet dus een folie op het glas zien te krijgen zonder zichtbare lijm, of na verloop van tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 05-02-2022 14:37 ]