Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:27
Ik zoek een?
Een schone (Android One?) telefoon.

Wat is je budget?
Rond de 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat browsen, social apps (Whatsapp, Signal, Reddit), muziek (Musicolet), en Komoot.
Foto’s maak ik echt voor eigen gebruik, in die zin ik zet niks op instagram ofzo.
Soms wel op Whatsapp, maar die resizen toch alles.
Ik wil wel dat er gewoon een goede camera op zit, maak hoop foto’s buiten.
Omdat ik vaak wandel met Komoot, is een kompas wel een vereiste ook.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een aantal Nokia’s, maar die hebben een wat matige SOC.
En dan Motorola, die volgens mij geen One gebruiken, maar verder wel een kale Android versie gebruiken.
Ik heb het liefst wel een telefoon die hooguit een half jaar geleden is uitgebracht.

Welke vragen heb je hier nog over?
De Motorola G60 lijkt me wel een goede keuze, alleen niet helemaal duidelijk wat voor Android versie er op zit (volgens mij geen One) en wat het update / upgrade beleid is bij hen.
Laatste Motorola die ik had was een MPX 200 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hansie_k op 05-02-2022 13:00 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Nokia garandeert 3 jaar Android One updates vanaf release. Je kunt in de pricewatch filteren of een smartfoon Android One heeft als OS.

Motorola is ook kaal, maar rondom updates heb ik nog geen lijn gevonden, of ergens garanties gelezen. Schat dat je een jaar of 2 updates krijgt vanaf release.

Je mist nog Sony die op Camera en Video zaken na verder ook een schone Android levert. Zij doen 3 jaar updates vanaf release op hun toestellen.

Iets anders ter overweging, koop een Xiaomi, na 2 weken kun je de bootloader unlocken, en vervolgens via Xiaomi.eu kun je een bloatware vrije rom downloaden en er op zetten. Meest populaire model krijgt ook de meeste updates, maar geen policy gevonden voor producten in jou prijs categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Sony valt toch wel buiten m’n zoek criteria, prijs en leeftijd.
Ik ga m’n telefoons niet meer flashen, dat zien ik gewoon niet zitten, hoe goed bedoeld ook.

De filter had ik gevonden, vroeg me meer af of er nog andere merken/modellen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
hansie_k schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:38:
De filter had ik gevonden, vroeg me meer af of er nog andere merken/modellen waren.
Dan nog een link waar je ale modellen Android One kunt vinden: https://www.android.com/one/
Verder denk ik dat je alles al hebt en weet.
Laatste advies, ga naar een winkel en kijk wat er ligt aan modellen, misschien dan een minder kaal model dan toch ook nog je aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:20
Moet eerlijk toegeven, zelf mi 9t pro gebruiker, dat flashen klinkt leuk maar doe je IDD niet. Voornaamste reden: zoveel last heb je niet van de bloatware. Ja, er zijn paar apps toegevoegd in een appart mapje, maar als je daar niet aan komt (of gewoon in een keer map verwijdert) merk je het niet echt op.

Nu krijg ik natuurlijk hele meute over me heen hoeveel mijn os afwijkt van Android one, vraag is hoeveel last heb je ervan. In mijn geval: totaal niets. Vindt de achtergrond wel geinig (op dit moment een berg die beetje meedraait als je naar links/rechts gaat in startmenu, daarvoor mars, waarop je inzoomen als je inlogt).

Wat is er mis met je mi10t pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
@99ruud99 an sich helemaal niks, dat is een top toestel.
Echter merk ik steeds vaker dat bijvoorbeeld notificaties niet doorkomen, wat ik heel vervelend omdat ik zo soms belangrijke meldingen mis, of pas veel later binnen komen.
Alle opties als Auto start, geen batterij beperkingen enzo staan juist ingesteld.

Alles wat via een app loopt, zit vertraging in.

Zo doende wil ik een zo kaal mogelijk systeem hebben, zonder eigen schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemblans
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Onnodige kick.

[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 03-07-2022 19:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.