Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een NAS oplossing van minimaal 4 TB (toekomstgericht).
Ik wil dit op gaan zetten met iemand anders. Ik wil raid 1 gaan draaien.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen relevante software of hardware
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al gezien heb ik dat Synology best wel prijzig is. Ook heb ik de QNAP TS-230 gevonden en daar reviews van bekeken.
Tevens ook harde schijven gevonden die hoogstwaarschijnlijk aan mijn eisen voldoen:
pricewatch: WD Red Plus, 4TB (128MB cache)
Idee is: 2x een QNAP TS-230 te kopen. 4x 4tb te kopen.
Op 2 locaties dan 1x QNAP en 2x 4tb in mirror.
We willen dan van elkaars schijven dan ook weer een kopie maken, dan hebben we dus 4x dezelfde data op 2 verschillende locaties.
Is dit makkelijk te realiseren? Kost totaal toch zoiets als 800 euro. Is dan een cloud oplossing toch niet slimmer/makkelijker?
We zijn niet persé van het accounts aanmaken en onze data overlaten aan de 'cloud' zeg maar. Hebben het liever in eigen beheer. Of moeten we gewoon maar over?
Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken.
Ik ben op zoek naar een NAS oplossing van minimaal 4 TB (toekomstgericht).
Ik wil dit op gaan zetten met iemand anders. Ik wil raid 1 gaan draaien.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen relevante software of hardware
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al gezien heb ik dat Synology best wel prijzig is. Ook heb ik de QNAP TS-230 gevonden en daar reviews van bekeken.
Tevens ook harde schijven gevonden die hoogstwaarschijnlijk aan mijn eisen voldoen:
pricewatch: WD Red Plus, 4TB (128MB cache)
Idee is: 2x een QNAP TS-230 te kopen. 4x 4tb te kopen.
Op 2 locaties dan 1x QNAP en 2x 4tb in mirror.
We willen dan van elkaars schijven dan ook weer een kopie maken, dan hebben we dus 4x dezelfde data op 2 verschillende locaties.
Is dit makkelijk te realiseren? Kost totaal toch zoiets als 800 euro. Is dan een cloud oplossing toch niet slimmer/makkelijker?
We zijn niet persé van het accounts aanmaken en onze data overlaten aan de 'cloud' zeg maar. Hebben het liever in eigen beheer. Of moeten we gewoon maar over?
Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC