Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 20:21
Hallo,

Ik heb een paysend mastercard en account. Dit is van origine om geld over te maken naar andere valuta en daar is dan ook veel informatie over. Waar ik niet zoveel informatie over kan vinden is over het betalen in vreemde valuta met de paysend mastercard. Ik kom tot de informatie dat er geen fees aan te pas komen, maar bijvoorbeeld niet welke exchange rates ze gebruiken. Als dit namelijk hetzelfde is als de koersen die ze hanteren bij het overmaken van geld naar een andere valuta, dan is deze niet zo heel erg gunstig.

Iemand ervaring hiermee of meer kennis hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Lordy79

Vastberaden

Ik heb net banken gewerkt in Nederland, 3 andere EU landen en twee niet EU landen en het zijn allemaal boeven.
Geen fee maar wel een spread van 2pct die je betaalt van het omzetten van euro in usd...
Tuurlijk als je kleinere valuta koopt of verkoopt ben je meer kwijt dan EUR naar USD of omgekeerd maar meer dan 2pct is absurd

Dus ik denk dat je domweg gelijk hebt en de kosten in de spread zitten. Pas dus goed op en vraag exact wat je krijgt voor je euro's of dollars en reken het zelf vooraf goed na...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Lordy79 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:03:
Ik heb net banken gewerkt in Nederland, 3 andere EU landen en twee niet EU landen en het zijn allemaal boeven.
Geen fee maar wel een spread van 2pct die je betaalt van het omzetten van euro in usd...
Tuurlijk als je kleinere valuta koopt of verkoopt ben je meer kwijt dan EUR naar USD of omgekeerd maar meer dan 2pct is absurd

Dus ik denk dat je domweg gelijk hebt en de kosten in de spread zitten. Pas dus goed op en vraag exact wat je krijgt voor je euro's of dollars en reken het zelf vooraf goed na...
Dat is dan ook typisch iets waar je niet een traditionele bank, maar een fintech zoals Revolut voor wilt gebruiken.

Dat zou ik @elponchis dan ook aanraden. Kijk eens naar Revolut. Als de prijzen bij Paysend zo moeilijk te vinden zijn, zal daar wel een reden voor zijn die je niet wilt weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 05-02-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Lordy79

Vastberaden

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Dat is dan ook typisch iets waar je niet een traditionele bank,
Als particulier niet. Zakelijk kan het prima mits je genoeg handel doet, dan kun je naar tussen de 5 en 10 pips bij EUR/USD transacties.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Lordy79 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Als particulier niet. Zakelijk kan het prima mits je genoeg handel doet, dan kun je naar tussen de 5 en 10 pips bij EUR/USD transacties.
Dat heeft met dit topic compleet niets te maken. Waarbij 0 pips (Revolut) nog steeds minder is dan "tussen de 5 en 10 pips"

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 05-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 20:21
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Dat is dan ook typisch iets waar je niet een traditionele bank, maar een fintech zoals Revolut voor wilt gebruiken.

Dat zou ik @elponchis dan ook aanraden. Kijk eens naar Revolut. Als de prijzen bij Paysend zo moeilijk te vinden zijn, zal daar wel een reden voor zijn die je niet wilt weten.
Dit kom ik tegen bij de standaard plan van revolut (ik heb trouwens wel revolut, maar gebruik het vooral voor het toevoegen van geld met creditcard van andere rekeningen die ik dan met instant payments door kan sturen):

¨Bij onze Standaard- en Plus-plannen geldt er een toeslag voor internationale betalingen. Je kun je plan upgraden voor kosteloze betalingen.¨

Er wordt verderop op zelfde pagina gesproken over wisseldienst gratis tot 1000 euro (ik denk dat dit dan is dat je eerst je geld overzet naar lokale currency en dan betaalt of begrijp ik dit verkeerd?)

Maar goed, ik heb daarnaast ook N26 (en openbank waarbij ik via een actie levenslang gratis travel+ krijg met gratis betalen en opnemen in vreemde valuta) met gratis internationaal betalen en die werkt goed, maar zocht voor een alternatief omdat familieleden het ook willen, maar de aanvragen even niet mogelijk zijn bij N26.

Update:

Ik heb inmiddels een reactie gekregen van paysend met volgende link:

link paysend

waarbij koers 1 euro = 1,1275 dollar is waarbij het op de mastercard converter 1 euro = 1,15 dollar is. Dus op basis van deze info is mijn conclusie dat ondanks dat ze zeggen dat je zonder toeslag kunt betalen in vreemde valuta, dit door de gekozen koers daarin verstopt zit zoals hierboven ook al aangegeven was.

[ Voor 16% gewijzigd door elponchis op 06-02-2022 10:59 ]

Pagina: 1