Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 23:21
Ik heb onlangs de Denon dht-s716h soundbar gekocht. Ik ben best tevreden met het geluid, maar ik zou het graag aan de muur onder mijn aan de muur gemonteerde tv hangen. De handleiding zegt dat er 80 mm ruimte moet blijven tussen de tv en de soundbar. Helaas voor mij kan dat niet vanwege onderstaand tv meubel. Ik ben benieuwd waarom er 80 mm ruimte moet zijn tussen de tv en de soundbar. Is dit vanwege veiligheid (hitte?), geluidskwaliteit of een andere reden?

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik denk dat het te maken heeft met de manier van bevestigen (sleutelgat systeem).
Wanneer de TV al aan de muur hangt dan heb je onder de tv een minimale ruimte nodig om de bar eerst omhoog te bewegen, achter de schroef te 'tillen' en daarna naar onderen te schuiven/klemmen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik denk voor het geluid, want de luidsprekers zitten schuin aan de voor- / bovenkant. Mocht dat de reden zijn, dan gaat het erom dat de tv 'het geluid niet in de weg zit'. Hoe dik is je tv? Hoe ver komt de voorkant van de tv van de muur af? Welke afstand kan je wél halen?

Een tv-meubel onder de sound bar is overigens niet wenselijk qua akoestiek. De inrichting van een kamer blijft een compromis. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 05-02-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
De TV hangt aan de muur met deze wandsteun: https://tweakers.net/pric...5-wandsteun-motion-l.html. Hierdoor hangt de TV 15cm van de muur af als de arm helemaal is ingeklapt. De manier van bevestigen is dus geen probleem aangezien ik de TV een redelijk eind van de muur af kan bewegen.

Ik ben ook bang dat het om het geluid gaat. En aangezien de TV dus best ver van de muur hangt zal het meeste geluid van de soundbar 'tegen gehouden' worden door de TV.

Enige andere optie is om de soundbar boven de TV te hangen, maar dat vind ik qua 'looks' een stuk minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40
Nog een optie is om de muurbeugel opnieuw te bevestigen maar nu zo zodat de soundbar er wel onder gemonteerd kan worden. Als je de TV dan draai draait het geluid ook mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
@pman63 Bedankt voor het idee. Daar op verder gedacht/gekeken kwam ik dit tegen: https://www.vogels.com/en-us/c/sound-3550-sound-bar-mount Nu is mijn Vogel wandsteun bijna prehistorisch maar het lijkt allemaal standaard VESA te zijn. Dan hangt de soundbar als nog niet 80mm van de tv, maar ik denk dat in deze situatie niet uitmaakt aangezien de soundbar gelijk met de tv uitgelijnd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40
Die soundbar is alleen niet draaibaar zoals dat oudje van je welke ik toevallig ook heb. Wat mij verbaasd eigenlijk is dat er op een soundbar geen mogelijkheid zit deze aan je TV te monteren. Maar dat is een andere discussie.
Pagina: 1