Vraag

• Jerre25
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-02-2022
Mijn vraag

Ik heb momenteel 2 schermen. In 1 scherm zitten 2 hdmi kabels zodat ik hier mijn laptop en mijn desktop mee kan verbinden. Dit is handig zodat ik niet altijd moet switchen met kabels als ik mijn desktop of laptop nodig heb.

VRAAG1:
Kan ik dit scherm opdelen in twee delen zodat mijn desktop twee schermen detecteert?
VRAAG2:
Kan ik twee kabels in het scherm steken, 1 gedeelte van het scherm dat als 2de scherm zal werken voor mijn laptop, en het andere deel zal het enige scherm van mijn desktop zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Alle reacties

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 22:53
Je vragen zijn nog niet heel duidelijk (voor mij).
Misschien iets meer schetsen wat je er mee wilt bereiken...
Wil je met twee schermen tegelijk kunnen werken / tegelijk dingen kunnen zien
op zowel je desktop als op je laptop, en dan één van die twee schermen toch
soort van 'in tweeën' verdelen?

Algemeen:
Een scherm indelen in twee stukken (en die vullen met een beeld van twee verschillende ingangen)
dat kan bij sommige schermen, maar dat hangt wel heel erg af van het scherm.
Kun je merk en typenummer noemen?
Daarnaast: Wil je dit met Windows (10 ? of 11?).

Vraag1:
Je wilt vanaf je desktop dan op één scherm toch twee delen hebben die door de desktop
als twee 'aparte' schermen worden gezien? Waarom zou je dat willen?
Wil je dat dan met één kabel doen? of toch met twee kabels?
Je kunt ook je desktop indelen in meerdere 'virtuele desktops'.
Op verschillende manieren...
Dus eerst snappen wat je er mee wilt bereiken...

Vraag 2:
Hangt af van het scherm of dat kan...

Mijn LG 43-UD79B die kan dit soort dingen prima...

• Jerre25
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-02-2022
Dag @kh65 ,

Bedankt voor je reactie!

Ik zoek een scherm waarmee ik mijn laptop en Desktop tegelijk kan mee verbinden, dus 2 kabels. Graag kan ik mijn laptop en desktop tegelijk gebruiken.Bijvoorbeeld: mijn laptop en 1 helft van het scherm werken samen. De andere helft van het scherm werkt voor mijn desktop.

Dus mijn laptop kan met 2 schermen (het laptopscherm + de helft van het bijkomend scherm) werken en mijn desktop heeft dan 1 scherm. Is dit mogelijk op 1 of andere manier? (dit terwijl ik maar 1 scherm koop)

Bedankt voor het antwoord!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik verwacht dat schermen die 2 of meer inputs tegelijkertijd kunnen weergeven erg duur zullen zijn, en je beter af bent met 2 losse schermen..

dat je LG 43-UD79B het kan is, is meer een unieke feature, dan dat het gangbaar is, en dat is een scherm van 600e of duurder, denk niet dat dit hier een oplossing is, gok ik zo..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Jim-key
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:31
In de meeste schermen zitten wel meerdere poorten, maar kan je maar 1 input gebruiken.

Ben je beter af twee losse monitoren te bestellen

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03

Qwerty-273

Meukposter

De meeste schermen zullen maar 1 input op het zelfde moment ondersteunen. Er zijn wel een select aantal schermen die meerdere inputs op hetzelfde moment kunnen laten zien (dus het scherm in tweeën delen en elk deel laat het beeld zien van een andere bron). Samsung noemt dat bijvoorbeeld Picture-by-Picture (PBP) en dat is ook op goedkopere schermen beschikbaar.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:28

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De zoekterm die je hiervoor nodig hebt is 'Picture By Picture', en dan de specificaties van je (toekomstige) monitor nakijken.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee