Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voor mijn zoon. Hij gaat hem kopen met zijn gespaarde (zak)geld. Hij wil basic games spelen (bijvoorbeeld minecraft, fortnite). Ook wil hij beginnen met games bouwen in Unity (en wellicht later Unreal). en uiteraard ook youtube/netflix...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Elke euro telt in zijn geval. We proberen niet hoger uit te komen dan 700 euro inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe beginnen we met niets. alleen een keyboard en mouse hebben we
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We bouwen, zoals gezegd, een basis PC waar hij even mee vooruit kan, zonder dat hij zware eisen stelt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben ons oog laten vallen op een Ryzen 5600G; daar bouwen we de rest omheen op
Ga je overklokken?
Nee, dat ligt neit in de verwachting
Wat verwacht je van ons?
Ik ben met name geïnteresseerd in de beste prijs/prestatieverhouding voor een budget basic gaming PC. En zeker ook de compatibiliteit is belangrijk uiteraard. Hoe weet ik bv of het moederbord wel de ryzen ondersteunt? En hoe weet ik of die enorme cooler van de proc wel in de kast past? We hebben weinig ervaring met zelfbouw (1 PC eerder gebouwd twee jaar geleden)
Tot nu toe is dit ons lijstje:
De PC wordt voor mijn zoon. Hij gaat hem kopen met zijn gespaarde (zak)geld. Hij wil basic games spelen (bijvoorbeeld minecraft, fortnite). Ook wil hij beginnen met games bouwen in Unity (en wellicht later Unreal). en uiteraard ook youtube/netflix...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Elke euro telt in zijn geval. We proberen niet hoger uit te komen dan 700 euro inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe beginnen we met niets. alleen een keyboard en mouse hebben we
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We bouwen, zoals gezegd, een basis PC waar hij even mee vooruit kan, zonder dat hij zware eisen stelt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben ons oog laten vallen op een Ryzen 5600G; daar bouwen we de rest omheen op
Ga je overklokken?
Nee, dat ligt neit in de verwachting
Wat verwacht je van ons?
Ik ben met name geïnteresseerd in de beste prijs/prestatieverhouding voor een budget basic gaming PC. En zeker ook de compatibiliteit is belangrijk uiteraard. Hoe weet ik bv of het moederbord wel de ryzen ondersteunt? En hoe weet ik of die enorme cooler van de proc wel in de kast past? We hebben weinig ervaring met zelfbouw (1 PC eerder gebouwd twee jaar geleden)
Tot nu toe is dit ons lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 227,90 | € 227,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H V2 | € 51,- | € 51,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 44,75 | € 44,75 |
1 | Monitoren | Samsung C24F396FHU Zwart | € 161,25 | € 161,25 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 79,90 | € 79,90 |
Totaal | € 682,65 |
[Voor 2% gewijzigd door jaspernl op 04-02-2022 21:36. Reden: tabelletje wilde niet goed getoond worden...]
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...