Toon posts:

[hosting] email host gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 19:28
Als iemand die nog steeds gebruik maakt van G-Apps for Business, gaat het doek nu eindelijk vallen. Aangezien de tarieven die Google vraagt neerkomen op niet bepaald gezellige bedragen voor mijn domeinen en alle email accounts die er achter zitten, ben ik nu dus op zoek naar een betrouwbare hosting partij voor mijn email.

- email hosting
- bij voorkeur in EU
- In kunnen stromen door aanpassen MX records, zonder verplicht een domein af te nemen, of mijn bestaande domeinen van registrar te verhuizen (belangrijk, ze zitten goed waar ze zitten en heb geen zin in die geldklopperij)
- Overige hosting is niet relevant (draait thuis)
- betrouwbaar
- betaalbaar

Eventueel alternatief: store/forward achtig iets met SMTP relay zodat ik de mijn eigen mailserver kan draaien, maar niet afhankelijk ben van de betrouwbaarheid van mijn internet verbinding of problemen krijg met verzenden omdat je achter een ISP zit.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Alle reacties

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:42

lasharor

7 december 2004

• afterburn
Dank @lasharor die had ik inderdaad nog over het hoofd gezien! Ga gelijk eens lezen.

Computer specs

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:42
@afterburn,

In je verhaal mist wat je exact zoekt met betrekking tot kosten? Hoeveel MB of GB ruimte heb je minimaal nodig?

Ik zie dat je ervaring heb met Linux. Waarom zou je zelf geen Linux server nemen en daarop hosten?

[Voor 28% gewijzigd door king006 op 05-02-2022 10:42]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Heb je al wel naar Office 365 gekeken?

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• afterburn
Quad schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:44:
Heb je al wel naar Office 365 gekeken?
Dat is volgens mij kosten-technisch ook niet zo vreselijk interessant met 2 domeinen en 10 ca accounts

Computer specs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Ligt eraan hoe je dat wilt gebruiken.
Moeten het 10 losse accounts zijn of kan je ook wegkomen met shared mailbox?

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• afterburn
king006 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:40:
@afterburn,

In je verhaal mist wat je exact zoekt met betrekking tot kosten? Hoeveel MB of GB ruimte heb je minimaal nodig?

Ik zie dat je ervaring heb met Linux. Waarom zou je zelf geen Linux server nemen en daarop hosten?
Zelf hosten is een optie, al is mijn filosofie meer dat je email beter kan overlaten aan een professionele hosting partij, tenzij je wilt leren. Ik heb jaren het zelf gedaan met een co-lo, dus leren hoeft niet meer.

Als ik 20G nodig heb per account is het veel. Opslag is meestal niet hetgene wat de kosten genereert. Ik gebruik Dynu (betaald account) voor DDNS, en zij hebben ook full-service email hosting voor 20 dollar per jaar per domein. Dat vind ik heel redelijk. Maar liever in EU, ivm AVG enzo. Niet dat ik me zo belangrijk of interessant vind maar meer om het principe.

Computer specs

• afterburn
Quad schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:59:
Ligt eraan hoe je dat wilt gebruiken.
Moeten het 10 losse accounts zijn of kan je ook wegkomen met shared mailbox?
Nope, moeten echt losse accounts zijn. Zijn ook verschillende personen.

Computer specs

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:26
Misschien is zoho mail iets? Zit helaas niet in EU.

• afterburn
cleopet schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:09:
Heb ik ook naar gekeken en ziet er op zich goed uit, maar met 10 accounts komt de goedkoopste optie op 9 euro per maand, dus 108 euro per jaar uit. Da's toch best stevig en ook nog eens afhankelijk van de hoeveelheid accounts die ik aanmaak.

Computer specs

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:15
cleopet schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:09:
Zoho heeft voor Europa wel het main DC in Amsterdam staan (met ISO 27001 en ISO 22301) maar bedrijf zelf komt wel uit India...

Zelf een mailserver hosten kan prima, helemaal als je beetje handig bent met Linux.
Bij je huidige registar kan je MX records wel naar je thuis-IP of VPS wijzen.

Enigste waar je op moet letten, is het SMTP verhaal.
IP adres van je mailserver komt gigantisch snel op de blacklists bij Microsoft en Google, waardoor je veel mensen niet meer kan bereiken.

Wij gebruiken hiervoor Postfix en het outgoing spamfilter van SpamExperts.
Kosten voor een dergelijk filter zijn vrij laag, rond de 1 á 3 euro per domein per maand.

📡 ADS-B / ADS-C / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X 📸 Canon EOS R / Sigma 150-600

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:42
@afterburn,

Ik draai de mail ook zelf via een eigen VPS. Elke week doe ik updates op mijn machine en werkt alles fantastisch. Op zwarte lijsten ben ik nog niet geweest en gebruik dit al ruim 1 jaar.

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 21:37
Ik ben zelf tevreden over soverin.net, de partij die ook de e-mailhosting doet voor internetprovider Freedom.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee