Advies nieuwe 5.1.2 instalatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekip
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-02 16:51
Goedendag!

Ik moet helaas verplicht een nieuwe setup aan gaan schaffen. Ik was redelijk tevreden met de vorige maar helaas besloot de meterkast spontaan te ontbranden waardoor huis deels en het spul vervangen moet worden. Gelukkig allemaal netjes verzekerd!

Maar als ik nu dan toch nieuw spul mag uitzoeken ben ik benieuwd of het anders/beter kan. Ik was niet ontevreden over de huidige setup, deze is door de jaren heen zo gegroeid. Nu ik blanco mag beginnen ben ik benieuwd naar jullie feedback!

In deze link is de oude setup te zien, de layout blijft hetzelfde dus een 5.1.2 setup met rears in het plafond.
https://gathering.tweaker...message/68073518#68073518

De wensen / eisen:

Receiver: Genoegen kanalen, met mogelikjheid over voor een zone 2 is een pre. 4k/120 grote pre ivm xbox series x

Vloerstaanders: Helemaal zwart, grote voorkeur voor mat/houtlook. Beetje strak uiterlijk een pre

Center: Moet strak vierkant hebben ivm wegwerken in het kastje

Subwoofer blijft de PV1D, deze is nog goed en enigste waar de vrouw mee akkoord ging als sub.

Budget voor: 2 vloerstaanders, 4 plafond speakers, 1 center en de Receiver is ongeveer 5000€

Ik hoor heel graag wat jullie die beste oplossing lijkt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hele rare vraag: maar in je oude opstelling: Waar was je receiver? Met hangkasten een groot probleem. Hangmeubels zijn populair voor bij de TV, maar daar passen de spullen nooit in.

Heb je zelf al merkvoorkeuren? Receivers die je in gedachte hebt? Een beetje higher range receiver heeft wel de kanalen die je wilt hebben, dus op zich kom je al snel uit met 5.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekip
Hoi!

Receiver stond in de kast onder de tv. De wand waar dit meubel aanhangt is een gipse wand met 15cm aan ruimte. Hier zijn de kabels weggebracht en is extra ruimte gemaakt zodat de receiver er in past. De RZ830 is geen heel kleine receiver maar past makkelijk.

Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Heb altijd B&W gehad en over het algemeen tevreden over. Maar aangezien nu alles nieuw moet wil ook wel eens verder kijken naar andere merken.
Wat mee aantrok bij B&W is de strakheid qua design en het toch echt wel prima geluid. Maar misschien komt hier iemand met ook wat moois, heb al met een schuin oog naar warfedale gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sterkte met de vervanging en de nasleep. Zijn er geen gewonden of onvervangbare dingen verloren gegaan?

Voor je receiver, gebruik deze lijst eens Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeekip
Nee gelukkig niet! Waren er erg snel bij en ruim op tijd uit het huis. Alle spullen die verloren zijn gegaan zijn makkelijk vervangbaar. Alleen weer even keuze stress bij het uitzoeken van nieuwe dingen maar dat is geen ramp!

Bedankt voor je link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als je B&W goed vond kan je ook eens naar Klipsch kijken. Die hebben ook een lekkere v-shape qua geluid (meer bass en treble, ingetogen midrange). Maar qua uiterlijk misschien niet wat je zoekt.

Wil je echt wat goeds neer wilt zetten is er de Kef R serie, maar die valt buiten je budget. Wel een van de weinige luidsprekerseries die naast dat de gewone luidsprekers top zijn, ook nog eens een goede centerluidspreker heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-02-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekip
De klipsch vind ik zelf geen lelijke speakers maar die krijg ik bij mijn wederhelft er niet doorheen.

De Kef R5 Serie moet met een beetje puzzelen wel een het budget te krijgen zijn!

Heeft een beetje redelijke receiver voldoende power deze aan te sturen? Lees een denon X3700H
“105 watts per channel into 8 ohms (20-20,000 Hz) at 0.08% THD, with 2 channels driven”

Bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

zeekip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:30:
Nee gelukkig niet! Waren er erg snel bij en ruim op tijd uit het huis. Alle spullen die verloren zijn gegaan zijn makkelijk vervangbaar. Alleen weer even keuze stress bij het uitzoeken van nieuwe dingen maar dat is geen ramp!

Bedankt voor je link!
Gelukkig maar! Sowieso sterkte voor jullie!

Graag gedaan 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1