Vandaag kwam ik terug na een klantbezoek en geen internet meer thuis
PFsense doos stond uit? Deze weer aangezet en startte normaal op.
Vreemd aangezien ik een uur eerder nog via de pfsense doos met openvpn heb zitten werken.
Maar internet wil met geen mogelijkheid werken. Ik krijg wel netjes een ip adres en ook een ipv6 krijg ik als ik dat aanzet. Met de experiabox werkt het wel dus geen problemen met kabels of NT
Interesant is dat pfsense ook geen updates kan checken.
:strip_exif()/f/image/7p1WbARb0UWj5uwwAvRX9CF4.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de gelegenheid zoveel mogelijk uitgezet dus dns van kpn laten toewijzen en ik de log van ppp ook niets geks
:strip_exif()/f/image/Rb7wrTY6luUE4NuFlTTCRE2b.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook met firewall rules allemaal uit geen verschil
heb geprobeerd een update terug te zetten van een paar maanden geleden toe alles wel werkte, geen verschil
Het lijkt bijna op hardeware falen van mijn NIC's in de pfsense? Maar vreemd toch dat ik wel een ip krijg
Heb ook geprobeerd de WAN interface op een andere poort toe te wijzen maar dit maakt geen verschil.
Ik kan mezelf pingen op mijn public IP via een pc in het netwerk (nat loopback doet zijn werk?)
Google of Tweakers pingen krijg ik destination host unreachable
Interesant is ook dat de pc's in het netwerk zeggen dat ze internetverbinding hebben. Maar helaas.
Google home zegt wel dat hij geen verbinding kan maken.
Heb er een quad port intel nic inzitten en heb een 1000/1000 glas verbinding.
Iemand de gouden tip?
Bedankt.
PFsense doos stond uit? Deze weer aangezet en startte normaal op.
Vreemd aangezien ik een uur eerder nog via de pfsense doos met openvpn heb zitten werken.
Maar internet wil met geen mogelijkheid werken. Ik krijg wel netjes een ip adres en ook een ipv6 krijg ik als ik dat aanzet. Met de experiabox werkt het wel dus geen problemen met kabels of NT
Interesant is dat pfsense ook geen updates kan checken.
:strip_exif()/f/image/7p1WbARb0UWj5uwwAvRX9CF4.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de gelegenheid zoveel mogelijk uitgezet dus dns van kpn laten toewijzen en ik de log van ppp ook niets geks
:strip_exif()/f/image/Rb7wrTY6luUE4NuFlTTCRE2b.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook met firewall rules allemaal uit geen verschil
heb geprobeerd een update terug te zetten van een paar maanden geleden toe alles wel werkte, geen verschil
Het lijkt bijna op hardeware falen van mijn NIC's in de pfsense? Maar vreemd toch dat ik wel een ip krijg
Heb ook geprobeerd de WAN interface op een andere poort toe te wijzen maar dit maakt geen verschil.
Ik kan mezelf pingen op mijn public IP via een pc in het netwerk (nat loopback doet zijn werk?)
Google of Tweakers pingen krijg ik destination host unreachable
Interesant is ook dat de pc's in het netwerk zeggen dat ze internetverbinding hebben. Maar helaas.
Google home zegt wel dat hij geen verbinding kan maken.
Heb er een quad port intel nic inzitten en heb een 1000/1000 glas verbinding.
Iemand de gouden tip?
Bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door casemodder op 04-02-2022 17:05 ]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML