Toon posts:

USB devices via scherm op 2 systemen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 14:21
Momenteel werk ik op een Samsung C34H890WGR monitor met zowel m'n zakelijke laptop als persoonlijke PC aangesloten.
  • Surface Laptop 4 is aangesloten via USB-C
  • M'n PC is aangesloten via Displayport. Moederbord is een x470 gaming pro carbon met 1 USB-C poort. Display gaat via m'n 1070 TI.
Ik zoek een mogelijkheid om m'n randapparatuur (mic, webcam, input, etc.) te gebruiken op beide systemen met m'n scherm als 'USB Hub'. Dit lukt nu wel op mijn laptop via USB-C maar ik weet niet wat een makkelijke manier is om dit ook op m'n PC te kunnen aansluiten.

Kan iemand me helpen wat een betaalbare oplossing is? Het enige dat ik kon vinden nu is een USB-C KVM switch maar deze zijn best prijzig. Telkens wisselen van USB-C kabel lijkt me ook niet de meest praktische oplossing }:O

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:54
pricewatch: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...
Deze al overwogen? Geeft jouw pc usb-c met displayport alt mode. Je hoeft dan alleen de usb-c kabel steeds te wisselen tussen jouw laptop en jouw pc.

Alternatief is een dock met usb-c. Dan wissel je de usb-c kabel eveneens tussen de beide apparaten, en moet je de ingang van de monitor wisselen.

Een KVM voor alleen usb kan ook. Je zal de ingang van je monitor moeten blijven wisselen. Maar het kan als je de usb uitgang van je monitor en de usb uitgang van je pc beide op deze kvm aansluit.

[Voor 9% gewijzigd door ZatarraNL op 04-02-2022 22:44]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee