USB devices via scherm op 2 systemen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Momenteel werk ik op een Samsung C34H890WGR monitor met zowel m'n zakelijke laptop als persoonlijke PC aangesloten.
  • Surface Laptop 4 is aangesloten via USB-C
  • M'n PC is aangesloten via Displayport. Moederbord is een x470 gaming pro carbon met 1 USB-C poort. Display gaat via m'n 1070 TI.
Ik zoek een mogelijkheid om m'n randapparatuur (mic, webcam, input, etc.) te gebruiken op beide systemen met m'n scherm als 'USB Hub'. Dit lukt nu wel op mijn laptop via USB-C maar ik weet niet wat een makkelijke manier is om dit ook op m'n PC te kunnen aansluiten.

Kan iemand me helpen wat een betaalbare oplossing is? Het enige dat ik kon vinden nu is een USB-C KVM switch maar deze zijn best prijzig. Telkens wisselen van USB-C kabel lijkt me ook niet de meest praktische oplossing }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-07 22:29
pricewatch: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...
Deze al overwogen? Geeft jouw pc usb-c met displayport alt mode. Je hoeft dan alleen de usb-c kabel steeds te wisselen tussen jouw laptop en jouw pc.

Alternatief is een dock met usb-c. Dan wissel je de usb-c kabel eveneens tussen de beide apparaten, en moet je de ingang van de monitor wisselen.

Een KVM voor alleen usb kan ook. Je zal de ingang van je monitor moeten blijven wisselen. Maar het kan als je de usb uitgang van je monitor en de usb uitgang van je pc beide op deze kvm aansluit.

[ Voor 9% gewijzigd door ZatarraNL op 04-02-2022 22:44 ]