Foto's
Mijn huis is 2e huis van rechts. Dak ligt op het zuiden
Beschikbare (dak)ruimte
Zoals te zien op de foto zitten er 2 dakramen in.Schaduw
Geen last van schaduw, schoorsteen zit aan de voorkantJaarverbruik
Ongeveer 2800 kWh. We zijn een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen. Ik verwacht dat het verbruik de komende jaren nog wel iets zal stijgen. Er is op dit moment geen intentie om een warmtepomp oid aan te schaffen.Huidige elektriciteitsaansluiting
We hebben een 1-fase aansluiting in de meterkast, er is geen intentie om die naar 3-fase te brengen.Budget en doel
Budget is geen issue, zoals te zien is er niet veel ruimte. Het voornaamste doel is het verlagen van de elektriciteitsrekening.Wie gaat het project uitvoeren
Ik ga zelf niets doen en laat het volledig door een externe partij uitvoeren.Bijhouden van data
De standaard portal/app van de fabrikant is prima. Ik ben niet van plan om zelf van alles te gaan uitlezen.Reeds verkregen offertes
1 offerte ontvangen, van Zonneplan. Die komen met 5 panelen van 370 Wp. 3 panelen voor boven de 2 dakramen (liggend) en 1 links en 1 tussen de 2 ramen (staand).Aantal Omschrijving
5 ✕
Zonnepanelen van Zonneplan 370 Wp
1 ✕
Zonneplan One omvormer
1 ✕
Zonneplan One 4G-module
1 ✕
Montagesysteem Solar Construct Montagemateriaal - Schuin Dak (Haken + Rail)
Verstelbaar aluminium en RVS montagemateriaal, Kiwa certificatie.
1 ✕
Volledig all-inclusive installatie
1 ✕
10 jaar Zonneplan Serviceplan
1 ✕
btw-teruggave-service
Onze Zonneplan accountants vragen voor u de btw terug.
1 ✕
Aanmelding bij netbeheerder
U wordt door Zonneplan aangemeld voor teruglevering en uw netbeheerder vervangt uw elektriciteitsmeter kosteloos indien benodigd.
Totaal inclusief btw: € 3144,79
Btw-teruggave: – € 505,79
Netto investering: € 2639,00
2e offerte wacht ik nog op. Dit bedrijf heeft wel al een schouw gedaan. Hij gaf toen ook al meteen aan om voor Solar Edge te gaan

Regio
Wij wonen in de regio Utrecht.Waar ik mee zit.
Bedrijf 1 zegt Solar Edge met optimizers is toch wel handig want je kan maar max 7 panelen kwijt en op deze manier heb je iig altijd de beste opbrengst.
Bedrijf 2 zegt optimizers zijn niet nodig want je hebt geen last van schaduw. Bedrijf 2 geeft wel aan dat boven de ramen er staand geen panelen kwijt kunnen want dan liggen ze te dicht bij de nok van het dak. Dit is overigens wel gedaan bij de beide buren. Zover ik van beneden af kan zie liggen ze niet over de nok heen maar er wel tegen aan.
[Voor 20% gewijzigd door SuperKneus op 04-02-2022 16:10]