Vraag

• Martinezzz!
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Beste mensen,
Ik ben onderdelen voor mijn nieuwe computer aan t bestellen. Ik heb de behuizing Jonsbo V9 nu binnen. Bij een andere partij heb ik een voeding gekocht maar deze bleek niet het juiste type te zijn (het moeste sfx of sfx-l zijn)
Nu heb ik een voeding gevonden die goed lijkt te zijn, maar wil het graag even feedback vanuit deze community.

Ik wil nu de Be quiet! SFX L Power 500w bestellen. Is dit een goede voeding die in de Jonsbo V9 gaat passen?

Ook twijfel ik om tussen de 500w en de 600w te gaan. Ik heb voor nu een onboard cpu, maar wil de komende maanden er nog een videokaart bij zetten. Is 600w een beetje overkill of juist de beste optie bij spanningspieken?

Graag jullie advies, dan ga ik een voeding bestellen.

Martijn

Alle reacties

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-02 14:57
Om het voor ons makkelijker te maken,

Wat voor moederbord en processor heb je
Wat voor Videokaart zit je aan te denken in de toekomst

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:28
pricewatch: Corsair SF450 is stukken beter. Betere kwaliteit, stiller, langere garantietermijn.

• Martinezzz!
Hi Markozv,
Moederbord: MSI B560M-A PRO
Processor: Intel Core i5-11400

Betreft videokaart volg ik even de best buy guide van januari (budget game pc): Gigabyte Radeon RX 6600 8g

De prijzen voor videokaarten zijn nu een beetje belachelijk, dus hoop komende maanden die aan te kunnen schaffen. Ik geloog dat er ook nieuwe betaalbaarere modellen uit gaan komen of wellicht dalen de prijzen van t huidig aanbod.

• Martinezzz!
@aszka is 450 watt voldoende? Want twijfel nu tussen 500 en 600 W

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:28
Voor een RX6600 is 450w prima. Dan gaat die 50w in een kwalitatief minder goede voeding het verschil niet maken. Desnoods neem je de SF600.
Zet wel 4 casefans in de behuizing voor goede airflow.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Martinezzz! Goede 500w voeding is al voldoende voor RX6800, dus met RX6600 en goede 450w zit je prima.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51
Sowieso is een echte SFX in de Jonsbo V9 makkelijker te managen qua kabels, of ja managen, het betere propwerk zullen we maar zeggen.

Let hierbij nog wel op het verschil tussen de platinum en gold versie van de SF450 en SF600. De gold versie hebben platte kabels, daar kun je iets meer mee qua flexibiliteit maar de platinum versie is leuker bekijken door het raampje :)

Wel een leuke behuizing, enigszins beperkt nog qua ruimte voor de CPU koeler en de outtake is 92mm dus je kunt beter bottom naar top airflow creëeren (eventueel slim fans aanschaffen voor extra ruimte, Arctic maakt nu ook een leuke dunne P12 als budgetoptie). Je kunt het ook altijd eerst zonder proberen, dan eventueel twee onder of bovenin en dan uitbreiden naar vier.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dagion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:52:
Sowieso is een echte SFX in de Jonsbo V9 makkelijker te managen qua kabels, of ja managen, het betere propwerk zullen we maar zeggen.

Let hierbij nog wel op het verschil tussen de platinum en gold versie van de SF450 en SF600. De gold versie hebben platte kabels, daar kun je iets meer mee qua flexibiliteit maar de platinum versie is leuker bekijken door het raampje :)

Wel een leuke behuizing, enigszins beperkt nog qua ruimte voor de CPU koeler en de outtake is 92mm dus je kunt beter bottom naar top airflow creëeren (eventueel slim fans aanschaffen voor extra ruimte, Arctic maakt nu ook een leuke dunne P12 als budgetoptie). Je kunt het ook altijd eerst zonder proberen, dan eventueel twee onder of bovenin en dan uitbreiden naar vier.
De SF(2018) heeft kabels die 'los van elkaar' zijn, en niet plat vast. kun je ook goed wegwerken.
Voeding zie je btw niet zitten, zit achter de 'montage plaat'

@Martinezzz! pack fans pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm

[Voor 11% gewijzigd door Hackus op 06-02-2022 13:57. Reden: fans]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dagion
Hackus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:54:
[...]

De SF(2018) heeft kabels die 'los van elkaar' zijn, en niet plat vast. kun je ook goed wegwerken.
Voeding zie je btw niet zitten, zit achter de 'montage plaat'

@Martinezzz! pack fans pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm
Ik bedoelde ook dat de kabels leuker zijn om naar te kijken, doordat ze individueel gesleeved zijn is kan het in krappe situaties wel lastiger zijn dan de platte. Voor zover ik weet komen de Gold varianten met de platte, de Platinum met de gesleeved kabels (en een SFX naar ATX bracket).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dagion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Ik bedoelde ook dat de kabels leuker zijn om naar te kijken, doordat ze individueel gesleeved zijn is kan het in krappe situaties wel lastiger zijn dan de platte. Voor zover ik weet komen de Gold varianten met de platte, de Platinum met de gesleeved kabels (en een SFX naar ATX bracket).
ja, dat zeiden we al. :)

ATX bracket heb je hier ook niet nodig. @Uszka Gaf ook al de Gold versie aan, die ook stuk (E15,-)goedkoper is

• Dagion
Hackus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:09:
[...]

ja, dat zeiden we al. :)

ATX bracket heb je hier ook niet nodig. @Uszka Gaf ook al de Gold versie aan, die ook stuk (E15,-)goedkoper is
En die heeft dus de vaste kabels, want het is de Gold versie. Dus niet de "losse".

Edit: volgens mij proberen we elkaar aan te vullen maar zijn we niet heel duidelijk :p

[Voor 11% gewijzigd door Dagion op 06-02-2022 14:35]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dagion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:32:
[...]

En die heeft dus de vaste kabels, want het is de Gold versie. Dus niet de "losse".

Edit: volgens mij proberen we elkaar aan te vullen maar zijn we niet heel duidelijk :p
2018 versie is de platinum, met kabels die zgn individueel ge-sleeved zijn. de Gold die aangeraden is heeft de platte kabels, waar de ´draden' aan elkaar vast zitten. Ik heb zelf de Platinum SF600 in NR200p in gebruik. En de kabels daarvan kun je ook goed wegwerken.

ATX-bracket is extra, maar in smalle itx-kast vaak niet nodig.

Denk dat je niet in de gaten hebt, dat de 2018 versie die ik benoem, de door jou bedoelde platinum is. ;)

• Dagion
Jawel, maar ik dacht dat jij dacht dat dat de versie was die Uszka had aangeraden (volg je het nog?) :p

Ik heb ze allemaal gehad, in alle sterktes. Ook heel de riedel meegemaakt van de serie die (wellicht) problematisch was. Inmiddels netjes uitgedund tot één SF450 Platinum en één SF600 Gold.

Als je SFF/itx wilt bouwen zijn het in mijn ogen dé voedingen (zonder heel exotisch te gaan, denk aan HDPlex, Enhance 7660b, G-unique). Overigens wel daarbij opgemerkt dat ik de nieuwere SFXen niet heb gehad.

Over de kabels, tja, meningen verschillen en wellicht ook afhankelijk van de behuizing. In een Node 202 vond ik de platte kabels een stuk handiger in ieder geval, idem dito voor een Sugo SG13. Maar, bij een windowed behuizing zou ik ook voor de 2018 versie gaan (of custom cables).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee