Need for Speed 5 Porsche Unleashed

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
ff 'n paar vraagjes..

1. wie speelt het nog?
2. zo ja, speel je online?

want ik heb et spelletje ook al een tijd 8-)

maar nog niet online gespeeld, omdat ik toen ISDN had. (nu ADSL) en omdat het nu sinds kort eindelijk weer werkt(het spel op WIN2K), zou ik et dus wel ns online wille spelen!

iemand interesse? of zijn jullie wagens naar de garage voor onderhoud :7

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik val in slaap als ik dat spel moet spelen :Z

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb sinds dinsdag een stuurtje (vibration feedback rally master II, van trust) dus ben het nu weer ff aan het spelen. T ziet er op zich wel behoorlijk goed uit, maar voor het echte racen speel ik toch veel liever colin mcraerally 2 of gp3, veel leuker :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik heb op pzz lan nog nfs 5 gedaan

hallo

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Ik vond het niet echt leuk, het spel crashte elke keer als ik een level opstartte, maar dat kwam omdat ik de niet-zo-legale versie had.

Verwijderd

Ik spele het wel eens. Maar ik zoek nog steeds een manier om gewoon alle auto's te selecten. Ik kan het nu alleen doen door een multiplayer game te rijden alleen.

En ik vind de career mode klote. Veel te moeilijk. Ik kom niet voorbij de opgave om dat slalom parkoers te rijden op de Autobahn met de 944. Die tijd is echt veel te krap. Zelfs als je het stuk circuis normaal rijdt is het al kort.
Ik moet minsten 10 seconden meer hebben.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
ik speelde vandaag nog online.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 02:17 schreef HlpDsK het volgende:
En ik vind de career mode klote. Veel te moeilijk. Ik kom niet voorbij de opgave om dat slalom parkoers te rijden op de Autobahn met de 944. Die tijd is echt veel te krap. Zelfs als je het stuk circuis normaal rijdt is het al kort.
Dat stuk is nog best te doen... Heb dat zelf ook tig keer geprobeerd. Toen kwam er een dag dat ik het gewoon haalde en bovendien nog bijna anderhalve seconde over had. :)

Wat ik irri vind is dat ik alles heb gehaald en er nog steeds een scherm komt over 'eerst downloaden' als ik de porsche wil gebruiken die helemaal onderaan de lijst staat. (weet ff niet meer welke dat is)

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

ik heb het een tijdje gespeeld toen het pas uitwas (warez) en ik vond het best wel geinig, maar in de career mode kwam ik niet voorbij dat veld in het donker waar je met een 911 door een soort industriegebied moet rijden naar een plek en dan weer terug naar de start (lekker vaag :))
Dus toen ben ik maar gestopt. Hij is wel veel beter dan NFS 2-4 maar NFS 1 is nog steeds de beste IMO

iracing profile

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Ben ik uit frustratie meegestopt, op een gegeven moment kreeg je in cariermode een echte racebak (weet niet meer welke, lijkt een beetje op een DTM wagen), en daar moet je een spin mee doen (binnen pionnen) en dat lukt me echt niet, dus na 3 dagen proberen gestopt met heel het spel, heb hem nog wel installed staan als ik weer zin heb.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• RobbertC
  • Laatst online: 11:34
Ik speel het nog wel. Ben nu op school, maar ik wil vanmiddag wel een potje online spelen.

Verwijderd

Moet ik ff de CD-serial hebben... dan kan ik weer spelen...

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 02:17 schreef HlpDsK het volgende:
Ik spele het wel eens. Maar ik zoek nog steeds een manier om gewoon alle auto's te selecten. Ik kan het nu alleen doen door een multiplayer game te rijden alleen.

Nee man, das echt zo gaaf, hoe verder je komt hoe blitsere auto's je krijgt. ALs je hem uitspeelt heb je de meest vette bak aller tijden. :9 Wat betreft die slalom gewoon veel doen lukt het vanzelf. Ik ben wel eens 2 dagen met 1 level bezig geweest. Moest je een 180 maken, achteruit doorijden en dan weer een 180. En dat is moeilijk met pijltjes( je moet namelijk met de hand schakelen). Maar als het dan eenmaal is gelukt...Dan krijg je wel een rush!!!!

Verwijderd

Het lukt me echt niet om die slalom te doen.

En ik kan al wel met de '98 GT1 rijden. En met Moby Dick. Maar dus alleen door in me eentje een multiplayer game te doen.

Trouwens .. het is echt slecht afgewerkt ivm NFS4. De chat functie is ruk, en het MP gedeelte is echt heel erg slecht gedaan.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Op donderdag 23 augustus 2001 11:39 schreef RobbertC het volgende:
Ik speel het nog wel. Ben nu op school, maar ik wil vanmiddag wel een potje online spelen.
hoelaat? ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Loopt NFS5 online een beetje? Ik speel het nu (weer) offline sinds ik door heb hoe ik um met mijn GF2 aan de praat moet krijgen.. (Fog table emulation aanvinken). :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• RobbertC
  • Laatst online: 11:34
Op donderdag 23 augustus 2001 12:40 schreef DSC het volgende:

[..]

hoelaat? ;)
Eh, nu?

Ik contact je wel ff over ICQ.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:12 schreef SLaSH! het volgende:
Ben ik uit frustratie meegestopt, op een gegeven moment kreeg je in cariermode een echte racebak (weet niet meer welke, lijkt een beetje op een DTM wagen), en daar moet je een spin mee doen (binnen pionnen) en dat lukt me echt niet, dus na 3 dagen proberen gestopt met heel het spel, heb hem nog wel installed staan als ik weer zin heb.
Bij de 'gewonere' prosches kun je een 360 doen door met een ruime bocht insturen, in het begin nog gas geven (de erste halve seconde ofzo) dan de handrem in drukken, dezelfde kantop blijven sturen en handremingedrukt houden, tot je bijna stilstaat, gas geven, en misschien nog een beetje bijsturen om de 360 compleet te maken.

Maar bij die witte racebak moet je met gas insturen, na een halve seconde ofzo dat je op je handrem drukt, moet je de ANDERE kant op sturen. Anders maak je inderdaad alleen een 180 op zijn best.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Het lullige vind ik alleen dat je pas op het allerlaatst de gaafste autos krijg.. en dan heb ik geen zin om weer overnieuw te beginnen.. althans dat was in NFS 1 tm 4 wel zo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik speel de laatste tijd nogal veel NFS 5 online met Schuursleutel.. Das ook een user hiero. Ik win bijna altijd :)

En ik kom ook niet voor bij die 944 met die pionnen, ik heb nu door dat je ook de handrem moet gebruiken als je aan het slalommen bent, maar de beste tijd die ik tot nu toe had was 1.00.32, terwijl je 59 seconden krijgt. :(

Dus ik wil ook wel meedoen met online potjes, als het werkt tenminste... Ik en Schuursleutel hebben nogal wat problemen ermee namelijk... maarja we zien wel.

contact maar op ICQ als je wilt dat ik meedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:14
*Schop*

Ik speel al een poosje NFS5. En nu wil ik het viaa het etwerk met me broertje doen. Nu sneuvelt die computer weer :'(. Dus mijn vraag is wie wilt er met mijn online NFS5 spelen ? Het leukste zou zijn als we het met een paar spelers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19
Je bent niet nieuw, maar ik denk niet (alle) dat je de FAQ's (goed) gelezen hebt...
Kleine qoute:
SGD is niet de plaats om speel maatjes te zoeken, afspraken maken om samen te gamen doe je maar via ICQ/MSN/IRC of E-mail.

[ Voor 5% gewijzigd door Capa op 01-12-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Sauron-XP schreef op 01 december 2003 @ 23:11:
Je bent niet nieuw, maar ik denk niet (alle) dat je de FAQ's (goed) gelezen hebt...
Kleine qoute:

[...]
Sorry, dit is me eerst post in deze sectie. Maar kan ik er op een andere manier erachter komen, of iemand met mij online wilt spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Misschien dat je forums kunt zoeken waar dit wel mag, bijvoorbeeld NFS5 "fan sites" oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Rubie-The-Sysop schreef op 01 december 2003 @ 23:13:
[...]

Sorry, dit is me eerst post in deze sectie. Maar kan ik er op een andere manier erachter komen, of iemand met mij online wilt spelen ?
irc.tweakers.net bijvoorbeeld, kan je vast wel wat mensen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@ hlpdsk & mental_to

Je kan natuurlijk ook gewoon een savegame downloaden van een NFSV fan site
als je moeite hebt met career mode ,mij is het trouwens wel helemaal zelf gelukt hoewel ik wel moet zeggen dat het best wel moeilijk was

bv http://dlh.net/getfile.php?66:/cheats/pc/1200/nfs5.rar
http://www.savegames.net/game/82
http://cheathappens.com/zip/nfs5save.zip

[ Voor 41% gewijzigd door enchion op 01-12-2003 23:38 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op 01 december 2003 @ 23:27:
Je kan natuurlijk ook gewoon een savegame downloaden van een NFSV fan site
als je moeite hebt met career mode ,mij is het trouwens wel helemaal zelf gelukt hoewel ik wel moet zeggen dat het best wel moeilijk was

bv http://dlh.net/getfile.php?66:/cheats/pc/1200/nfs5.rar
http://www.savegames.net/game/82
hij wil online spelen, geen savegame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
heeft interesse, als moet install ik ff NFS 5 :)
vind het een gave game

wel manual schakelen hè!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top spel, maar is er al een patch voor windows 2000/XP? :9

Alleen als ik gimme.dll delete, start nfs5 door, helaas kan ik dan niet meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
renamen kan ook.. helpt dat niet tegen het online probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonni schreef op 02 december 2003 @ 00:09:
renamen kan ook.. helpt dat niet tegen het online probleem?
Een jaar terug heb ik er al gimme.dll.bak van gemaakt, maar het resultaat blijft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
hehe, jammers...

ik ga eens de cd opzoeken... ff installen, heb ergens volgens mij nog mn savegames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 00:05:
Top spel, maar is er al een patch voor windows 2000/XP? :9

Alleen als ik gimme.dll delete, start nfs5 door, helaas kan ik dan niet meer online.
Ik had dat probleem met de Amerikaanse versie van NFS5 onder Win2000. Heb recentelijk de Europese versie in de budgetbak gekocht, en die werkt probleemloos onder WinXP. Kan gewoon de interne update doen om te patchen, en via Internet multiplayeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het heel graag nog eens spelen, maar jammer genoeg krijg ik het niet aan de praat onder WindowsXP, ook niet met de compatibiliteitsmodus.

Waar is de tijd, NFS5 op m'n P2 400, 128 RAM en GF 256, was grafisch heel erg goed voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 01:17:
Ik zou het heel graag nog eens spelen, maar jammer genoeg krijg ik het niet aan de praat onder WindowsXP, ook niet met de compatibiliteitsmodus.

Waar is de tijd, NFS5 op m'n P2 400, 128 RAM en GF 256, was grafisch heel erg goed voor die tijd.
Met de huidige hardware ziet het er grafisch nog steeds prima uit. Als je het op 1600x1200 met 6xAA en 16xAF draait op een Radeon 9700 Pro bv... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 02 december 2003 @ 01:06:
[...]

Ik had dat probleem met de Amerikaanse versie van NFS5 onder Win2000. Heb recentelijk de Europese versie in de budgetbak gekocht, en die werkt probleemloos onder WinXP. Kan gewoon de interne update doen om te patchen, en via Internet multiplayeren.
Dat schept perspectieven! Wat kostie dan?

Op mijn CD is de meest recente datum 09-03-2000, 09:13.
Gimme.dll is van 07-03-2000, 22:31, 4.493KB.
In version.txt staat 3.0

Wil je deze gegevens eens met jouw CD vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 02:00:
Dat schept perspectieven! Wat kostie dan?

Op mijn CD is de meest recente datum 09-03-2000, 09:13.
Gimme.dll is van 07-03-2000, 22:31, 4.493KB.
In version.txt staat 3.0

Wil je deze gegevens eens met jouw CD vergelijken?
Heb hem in de EA Games Need For Speed Collection (NFS 3 + 4 + 5 samen in één doosje) gekocht, voor destijds 15 piek. Was echt een koopje!

Mijn Porsche.exe en gimme.dll zijn van 24-07-2000. Gimme.dll is evengroot als die van jou, maar dus wel van een latere datum.

In version.txt staat 3.4 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
<font color=red>* Doe maar niet *</font>

Okey.

[ Voor 119% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 02-12-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb NFS 5 op Windows 2000 kunnen installeren.

Na de installatie heb ik gimme.dll gerenamed naar gimme.dll.bak, daarna heb ik de update ftp://ftp.freenet.de/pub/...s5/patches/update_v35.zip toegepast.
Nu starte het spel door en kon ik onder Multiplayer > Internet de updates halen.

Na de update starte het spel niet meer door, dus ik heb gimme.dll weer teruggezet en het swap geheugen op 256MB ingesteld.
Nu draait het zoals het hoort. Wel stom dat ik het OS moet aanpassen voor 1 spel!!
Onder Multiplayer > Internet kan ik niet inloggen (vroeger wel) "Connection Lost" Ik denk dat deze server niet meer online is. Dat betekend dat er alleen nog "Peer to Peer" gespeeld kan worden.

De orginele porsche.exe heb ik laten staan en de 3.5 versie heb ik als porsche_nocd.exe erbij gekopieerd. Voor het geval dat "Peer" niet de legale versie heeft. ;)

Alle extra wagens heb ik van http://www.electronic-art.../page201241079305394.php3 weg.

Vanavond maar iemand uitdagen en hopen dat het nu wel werkt.
(Anders kan ik mischien van Haay de nieuwere bestanden krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op 23 augustus 2001 @ 02:17:

tjah vriend van mij die eigenlijk nooit race spellen speelt. ging destijds met Porsche unleased aan de slag en hij heeft em uitgespeeld dus het is te doen.

Ben zelf toen ook gestrand omda tik toen nog geen stuurtje had, scheelt echt stukken te opzichte van een toetsenbord.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op 23 augustus 2001 @ 02:17:

is juist best simpel, heb 1,5 jaar geleden het volledige spel uitgespeeld, inc. career ;) en speel het heel af en toe nog eens, alleen is het niet leuk meer, kan nu in 1600*1200 spelen met alle opties hoog enzo :S tis niet echt mooier op geworden ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het in tijden niet meer gespeeld.
speelde het toendertijd enorm veel online met een paar vrienden.
was gewoon super dat je ook een foto met online play kon meesturen.
lag elke keer in een deuk wat ze er weer in hadden gezet :P

dit is wel 1 van de weinige race games waar ik de career mode helemaal heb uitgespeeld.
met bv nfs HP2 ben ik niet verder dan 10 'missies' gekomen..

ook 1 van de weinige spellen die ik 2 keer orgineel heb..
had em gelijk gekocht toen die uit kwam.. en later ook nog de collection versie met nfs 3, 4 en 5
(3 en 4 had ik toen nog niet orgi)

denk dat ik em binnenkort weer instaleer..

maar moet eerst nog ff underground uitspelen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

tis wel ene tof spel, maar dan wel met een FFB stuurtje he.

dit spel is gewoon heel goed met stuur

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Porsche 2000 is wat mij beteft het beste racespel ooit. En dat is niet alleen omdat ik een zwak heb voor Porsches. Het was namelijk een perfecte mix tussen realisme en toegankelijkheid. Het kostte wat moeite om (vooral) de '78 911 Turbo onder de knie te krijgen, maar ook niet zoveel dat het frustrerend werd. Dus het bevatte wel degelijk een 'learning curve' maar die was lang niet zo steil als bijvoorbeeld bij Nascar 200x of Grand Prix Legends.

Ik ben het niet met HlpDsK eens dat het spel te moeilijk is, de careermode is best goed te doen. Waarbij de 944 zelfs de op één na makkelijkste auto is. De 2000 911 Turbo heeft de meest ideale wegligging en is zelfs met een keyboard goed te doen. De factorymode heb ik pas later uitgespeeld, want die is soms best pittig.

Ik heb het gespeeld op een FFB stuur en bij Porsche 2000 heb je daarmee echt een voordeel t.o.v. keyboards en gamepads. Je hebt meer controle en meer gevoel. Uiteraard schakel ik zelf, waardoor ik iedere bocht perfect kan nemen.

Het spel ligt voor 6.99 op verschillende plaatsen te koop (Bart Shit, Toysrus, Mediamarkt). Sinds kort werk ik bij de Mediamarkt en ik ga hem even halen met personeelskorting. Die paar euro hebben ze bij Electronic Arts toch echt wel verdiend :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn ze bij NFS:HP2 behoorlijk in de fout gegaan. NFS4 bevatte simpele physics, en van die irritante 'upgrades' verdeeld over drie levels. Zelf knoeien? Nee dus. NFS:HP2 was in die zin nog veel waardelozer, want je hebt daar niet eens je eigen auto's. Nee, je krijgt bij elke race gewoon een auto en daarmee moet je maar de race zien te winnen.

Bij Porsche 2000 had ik echt een hechte band met mijn roze '78 Turbo en mijn zilveren '00 Turbo :)

Tsja en toen kwam NFS:U en dat is toch wel het dieptepunt. Een NFS-deel met een VW Golf erin, need I say more? What's next, Corrado's en Kadettjes in Need for Speed: Sjonnie Edition? Sponsored by Heineken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmmz... het is al een twee jaar oud topic en er worden nog steeds gedeeltes van twee jaar gelden gequote... ik denk dat dat wel is op gelost.
Als iemand over NfS - Porche Unleashed verder wil discussiëren mag deze een nieuw topic openen.

Rubie-The-Sysop: Als je een serieus probleem hebt met het spel kun je in Spielerij - Problemen & Vragen terecht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.