Vdub schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:06:
[...]
heb je goed onderzocht, die ene is idd een SBS2011 en werkt zonder problemen(voor 1 mailadres) al jaren en gaat er ooit wel een keer uit.. de rest van de domeinen die jij waarschijnlijk gezien hebt draaien gewoon pop/imap zonder server, dus dat klopt dat er in jouw ogen niks van klopt..
Wat betreft alle gezeur over ondersteuning/updates, het maakt bij MS toch niet uit of het 2003/2007/2010/2016 of 2019 exchange is.. waarbij de 2016 exchange zelfs onderhevig was aan een milleniumbug in Feb 2022
Het gaat overigens niet om een van die domeinen die je ff gauw gegoogled hebt op mijn naam..
Volgens mij was 1 van die domeinen zelf van je IT bedrijfje dus je zou beter moeten weten. Dat die domeinen pop/imap zijn doet er niet aan af dat je SPF,DKIM,DMARC op orde zou moeten hebben. Zijn namelijk DNS records
Je gedachten over SBS2011 en de exchange servers van microsoft zijn lachwekkend een SBS 2011 exchange 2003,2007,2010 zijn zwaar EOL en zitten momenteel vol met keersbaarheden. Je zogenaamde millennium bug van 2016 doet daar niks aan af.
Owja je PPTP VPN is ook niet echt meer van deze tijd

en totaal niet veilig.
Stok oude software draaien en dan komen klagen dat je spam verstuurd. Ik zeg succes met je antieke omgeving en je komt jezelf nog wel tegen
[
Voor 4% gewijzigd door
HKLM_ op 14-02-2022 08:52
]