Advies gevraagd | Motion sensor - inbouwschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mondeus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
In een paar ruimtes wil ik middels een motion sensor de verlichting aan/uit laten gaan afhankelijk of er wel/geen beweging is.

Mijn vraag, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder dat ik de lampen te hoeven vervangen?

...
Wat ik al in huis heb:
  • Philips Hue Bridge
  • HomeAssistant (nog geen zigbee of andere controller)
  • klikaanklikuit inbouwschakelaar ACM-2000
  • klikaanklikuit motion sensor AWST-6000
  • klikaanklikuit ZPIR-8000
...

Ik heb dit geprobeerd met de klikaanklikuit inbouwschakelaar en motion sensor, opzich werkt dit alleen heeft de motion sensor van klikaanklikuit een ingebouwde timer en dat is het geen wat ik dus niet zoek.
Had na wat lezen de ZPIR-8000 aangeschaft alleen dan heb je kennelijk weer de ICS-2000 nodig om alles te koppelen, welke ik dus niet heb.
...

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Stap 1: koop een Zigbee-stick uit het rijtje met aanbevolen adapters. Die van Sonoff kost €15 geloof ik.
Stap 2: Installeer Zigbee2MQTT als add-on in Home Assistant.
Stap 3: Kies een motionsensor uit die geen time-out vertraging heeft en compatible is met Z2M.

De ZPIR-8000 wordt ondersteund door Z2M en als hij inderdaad geen 'timer' heeft heb je daar dus voldoende aan.

Is het overigens écht erg als een lamp nog (bijvoorbeeld) 30 seconden aan blijft staan als iemand buiten het bereik van de sensor komt? Op je energierekening ga je dat niet echt terugzien en voor de gebruiker kan het best vervelend zijn als het licht direct uit gaat als je net 1 cm buiten het bereik van de sensor stapt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mondeus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Hey Gizz,

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel mee uit de voeten.

Nee30 sec is niet erg maar paar minuten wel, die motionsensor heeft een interval van 1min - 5 min of 10 mins, dus dat schiet ook niet echt op als je hem op 10 mins hebt staan en je bent na 1 min al weg.

• jc_1978
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-07-2024
Weet iemand toevallig hoe je die interval in kan stellen op de ZPIR8000? :-)

Op dit moment gaat m'n lamp namelijk uit na 1 minuut, maar dat mag van mij ook wel 5 minuten zijn...

Ben in het bezit van een ICS2000 en de bijbehorende app. Maar kan dus nergens vinden hoe ik de "geen beweging" interval kan vergroten of verkleinen...