Hulp bij samenvoegen van CSV bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavia
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-02-2022
Hallo

Ik heb verschillende csv bestanden met verschillende data alsook data die met elkaar te maken heeft.
Aangezien ik deze data samen wil voegen in 1 documenten vind ik niet direct de manier om dat te doen.

Kunnen jullie mij helpen hiermee?

Flavia

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:45
CSV bestanden kan je inlezen in Excel of een ander spreadsheet programma. OpenOffice en LibreOffice zijn 'gratis'.
Daarmee kan je alle gegevens verplaatsen en rangschikken, zoals je wilt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Kan je aangeven wat je zelf al hebt gevonden of geprobeerd? Waar heb je bijvoorbeeld op gezocht?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klinkt een beetje als een taak van de gemiddelde persoon die zich "Data Scientist" noemt om interessant te doen over rommelen met CSVs ;)

Maar je kan van alles doen om dit op te lossen, afhandelen in een bestaand data science platform, of een scriptje maken in Python, of importeren en bewerken in Excel, of ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 08:12

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Zoals je gemerkt hebt wordt er wel het nodige zelfiniatief verwacht.
Vandaar ook de vraag wat je al zelf hebt gedaan en waar je tegen aan loopt. Als je laat zien dat je ook al de nodige moeite hebt gedaan, dan zijn mensen hier wel bereid om je duwtjes in de goede richting te geven.

Je vraag is heel generiek en geeft geen aanknopingspunten, maar er van uitgaand dat je toegang hebt tot Excel (en je hebt de gratis alternatieven Open Office of Libre Office), dan is dat waarschijnlijk relatief laagdrempelig, omdat je daar met verwijzingen kan werken (en dus de data met elkaar kan linken) en / of inzichten kan maken door middel van draaitabellen. Google maar op "Excel importeren csv".

Mocht je al enige ervaring hebben in Excel, met een recente versie (2019 of het liefst Excel 365) heb je ook Power Query. Dat heeft wel de nodige leercurve, maar als Excel al out-of-the-box een interessante gereedsschapkist kan zijn - vooral gezien je vraag - dan heeft Power Query daar nog een streepje op voor om nog beter en sneller inzichten te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavia
Hallo allemaal

Ik heb helaas niets kunnen uitproberen omdat ik de csv bestanden met data zo heb gekregen.
Zelf ken ik daar te weinig van om maar iets te kunnen ondernemen.
Daarom mijn vraag hoe ik al deze data in (die met elkaar gelinkt zijn) kan samenvoegen in 1 bestand.

Dank je wel.
Flavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Welkom :) Wel graag reageren of de eerdere reacties.

Vooral deze: lijkt me ook goed idee om Excel Power Query te gebruiken/leren.
GRDavies75 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:03:
Zoals je gemerkt hebt wordt er wel het nodige zelfiniatief verwacht.
Vandaar ook de vraag wat je al zelf hebt gedaan en waar je tegen aan loopt. Als je laat zien dat je ook al de nodige moeite hebt gedaan, dan zijn mensen hier wel bereid om je duwtjes in de goede richting te geven.

Je vraag is heel generiek en geeft geen aanknopingspunten, maar er van uitgaand dat je toegang hebt tot Excel (en je hebt de gratis alternatieven Open Office of Libre Office), dan is dat waarschijnlijk relatief laagdrempelig, omdat je daar met verwijzingen kan werken (en dus de data met elkaar kan linken) en / of inzichten kan maken door middel van draaitabellen. Google maar op "Excel importeren csv".

Mocht je al enige ervaring hebben in Excel, met een recente versie (2019 of het liefst Excel 365) heb je ook Power Query. Dat heeft wel de nodige leercurve, maar als Excel al out-of-the-box een interessante gereedsschapkist kan zijn - vooral gezien je vraag - dan heeft Power Query daar nog een streepje op voor om nog beter en sneller inzichten te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavia
Dank je wel zal me hierin verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Meestal doe ik dit gewoon in windows commandline. Zelf zou ik proberen weg te blijven van powerquery tenzij je met erg grote datasets werkt.

Copy *.csv nieuwebestandsnaam.csv

Uiteraard zorgen dat je in de goede directory zit, simpel als dat.
Pagina: 1