Op catawiki staat een hele rare voorwaarde in de FAQ, mag dit juridisch wel?:
Als ik het goed begrijp sturen ze jou dus een rekening als er fraude is gepleegd met jouw account, ook al trekken ze de kavel terug en annuleren ze de rekening. Bij een auto kan dat dus zomaar in de duizenden euros lopen bij 9% commissie, lekker verdien model.
Met name: Als dit ertoe leidt dat uw bestelling wordt geannuleerd, moet u er rekening mee houden dat u nog steeds de veilingkosten moet betalen (9% van het winnende bod).Ik heb een rekening ontvangen, maar ik heb niets gewonnen/geen bod geplaatst. Hoe kan dat?
Alle biedingen worden geplaatst vanaf geverifieerde accounts. Elk bod dat geplaatst is vanaf een geverifieerd account is een bindend bod en kan niet worden ingetrokken.
Het is belangrijk dat u uw inloggegevens nooit met iemand anders deelt. U bent zelf verantwoordelijk voor het beheer van uw account. Vermoedt u dat uw inloggegevens in verkeerde handen terecht zijn gekomen, breng Catawiki hier dan meteen van op te hoogte. Neem zelf ook doeltreffende maatregelen om uw account te beschermen, zoals het wijzigen van uw wachtwoord.
Als er fraude is gepleegd, meld dit dan bij de politie en stuur ons binnen 7 werkdagen een kopie van het officiële proces-verbaal. Tot die tijd blijft de rekening geldig.
Als dit ertoe leidt dat uw bestelling wordt geannuleerd, moet u er rekening mee houden dat u nog steeds de veilingkosten moet betalen (9% van het winnende bod). U kunt deze betaling uitvoeren op uw 'Mijn gewonnen kavels' pagina onder het tabblad 'Niet betaald'. Als u niet betaalt, wordt uw account geblokkeerd en kunt u niet meer bieden op Catawiki.
Als ik het goed begrijp sturen ze jou dus een rekening als er fraude is gepleegd met jouw account, ook al trekken ze de kavel terug en annuleren ze de rekening. Bij een auto kan dat dus zomaar in de duizenden euros lopen bij 9% commissie, lekker verdien model.