Goedendag, ik heb een paar gaten in mijn kruipruimte die ik graag wil opvullen met pur/isolatieschuim. Is dat veilig? Er lopen namelijk ook wat elektradraden naar de meterkast (van bijvoorbeeld zonnepanelen of extra aangelegde groepen). Moet ik daar nog extra voor opletten?
Vraag
Alle reacties
Het minst veilig is het aanbrengen van de PUR in een slecht geventileerde ruimte
Waarschijnlijk is het risico op brand/rook nihil (fatsoenlijk aangelegde electra, afstand tussen PUR en risico plekken van electra, kleine hoeveelheid PUR).
Maar bij twijfel kun je gaten ook opvullen met steenwol ipv PUR.

Waarschijnlijk is het risico op brand/rook nihil (fatsoenlijk aangelegde electra, afstand tussen PUR en risico plekken van electra, kleine hoeveelheid PUR).
Isolatieschuim en PUR zijn hetzelfde neem ik aan? Mijn kruipruimte is ook geïsoleerd met schuim, vandaar.. steenwol is ook een optie, maar hoe bevestig je dat? En ik heb ook kleine kieren, dat wordt lastig denk ik?Rukapul schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:33:
Het minst veilig is het aanbrengen van de PUR in een slecht geventileerde ruimte![]()
Eén van de plekken waar ik het dan zou willen aanbrengen is ook onder de meterkast, want daar zitten een paar gaten die naar de kruipruimte lopen.
[Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 04-02-2022 12:01]
Meeste zou ik dan gewoon purren.
Voor het dicht drukken van gaatjes naast kabels/draden in een elctrabuis die je misschien ooit nog open wil hebben? Potje playdoh pikken van een kleine
Voor het dicht drukken van gaatjes naast kabels/draden in een elctrabuis die je misschien ooit nog open wil hebben? Potje playdoh pikken van een kleine

Haha, akkoord. Dank!twain4me schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:23:
Meeste zou ik dan gewoon purren.