Honeywell HR92 radiatorknop ineens enorme afwijking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 11:59
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik heb na vele jaren gebruik van 4 Honeywell Evohome HR92 radiatorknoppen een rare storing op 1 van de HR92's.

Deze geeft sinds enkele dagen een enorme gemeten temperatuur afwijking. De slaapkamer was erg warm, de HR92 gaf aan 3,5 graden te meten. terwijl het rond 23 graden was. Hij gaf op het schermpje "Vorst" aan.
Ik heb direct de batterijen vervangen, terwijl er net een verse set batterijen 3 maanden geleden erin zijn gegaan. Na het vervangen van de batterijen, blijft de afwijking aanwezig.

Ik heb de kraan dicht gedraaid d.m.v. de knop naar "Uit" te draaien. De HR92 eraf gehaald en een nacht zonder batterijen laten staan. Vanmorgen weer batterijen erin gedaan en de HR92 los in de keuken gezet. Daar meet hij 8,5 graden.

Heeft iemand dit ook ervaren en eventueel een oplossing?
Andere vraag, zijn de HR92's ook te voorzien van een firmware update? Deze staat jaar en dag op 1.01

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde probleem met 1 radiatorknop. Ook Vorst in het display en graden ergens rond het vriespunt. Dacht in eerste instantie ook dat het om een lege batterij ging, dus vervangen. Maar zonder succes. Ook net als jij geprobeerd om de batterij een nacht er uit te laten. Het leek even opgelost, maar dat was maar voor korte duur (ongeveer een half uurtje).

Ik heb inmiddels een nieuwe besteld..

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15
De temperatuurmeter zit in het displaytje zelf, dus het kan helpen om hem uit elkaar te halen, wat te reinigen en zien of het helpt. Het pcb zelf is erg gevoelig voor vocht, ik heb er meerdere met waterschade gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Dat vroeg ik me nog af inderdaad, of @Bas Post deze radiatorknop toevallig ook op een vochtige plaats (badkamer) had hangen. De mijne komt namelijk uit een badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Bij mij is 2x op verschillende knoppen een via onder de TLV61224 weggeroest. Deze met een draadje overbrugd en de PCB met plastic coating gesprayed, sindsdien geen problemen meer gehad. Maar je moet er wel op tijd bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
@zzattack Ik heb nu een donor HR92 (met duidelijke sporen van eerdere reparaties) waarvan de verbinding van de batterij naar de print stuk is. Dus ik probeer van 2 slechte een goede te maken. Zit de temperatuur sensor in het display of in het printje achter het display?

Ofwel, als ik het printje over zet uit mijn donor, zou mijn probleem dan opgelost kunnen zijn? Of moet ik juist het display overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
De temperatuursensor zit in het displaytje. Gewoon de flatcable loshalen en overzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
woow, das snel :). Damn, heb net alleen het printje over gezet. Doe het display ook nog maar even.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvoorhaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 20:52
* schop *

Kan iemand mij vertellen hoe ik de behuizing van de HR92 open krijg? Ik heb een radiatorknop die af en toe spontaan reset (en dan vrolijk de temperatuur terugzet naar 20 graden |:( ). Aangezien de knop op een plek zit waar er regelmatig iemand tegen aan loopt vermoed ik een eenvoudig te repareren verbinding of connector defect. Maar ik krijg de behuizing niet open zonder de boel af te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
jvoorhaar schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:32:
* schop *

Kan iemand mij vertellen hoe ik de behuizing van de HR92 open krijg? Ik heb een radiatorknop die af en toe spontaan reset (en dan vrolijk de temperatuur terugzet naar 20 graden |:( ). Aangezien de knop op een plek zit waar er regelmatig iemand tegen aan loopt vermoed ik een eenvoudig te repareren verbinding of connector defect. Maar ik krijg de behuizing niet open zonder de boel af te breken.
https://www.google.com/se...:0f87043c,vid:uBGRc8XpOZI

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosgra1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-02 15:49
Het topic is al een tijdje oud, maar ik probeer het toch even. Ik loop tegen het feit aan dat van de radiatorknop in de keuken de batterijen binnen een maand leeg zijn. Het zou nu de derde keer zijn sinds september dat ik deze moet vervangen. Het systeem is nog geen twee jaar oud en heeft steeds prima gewerkt, tot de knop in de keuken dus begint te haperen. Ook de temperatuur is niet altijd exact goed aangegeven, maar daar kan ik nog mee leven, omdat het verschil niet heel groot is.
Op internet kan ik er niks over vinden, dus ik dacht, ik blaas dit topic nieuw leven in, hopend dat er iemand is die een goede tip heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jl75
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik vond dit bericht omdat veel van onze HR92's spontaan resetten, maar jouw probleem heb ik helaas ook.

Wat ik merk is dat het radiatorventiel op een gegeven moment stroever loopt. De HR92 probeert soms zelf het ventiel helemaal open en dicht te draaien als dit een tijd niet is gebeurd (melding op display: CYCL). Als het ventiel stroef loopt dan moet de elektromotor harder werken en gaan de batterijen sneller leeg.

Wat ik tegenwoordig als lapmiddel doe is zo veel mogelijk preventief onderhoud uitvoeren. Ik haal maandelijks de HR92 van de radiator af en draai met de hand het ventiel een aantal keer helemaal open en dicht. Dit is niet ideaal, maar het telkens vervangen van de batterijen staat me nog meer tegen. Er zijn op internet ook tips te vinden voor onderhoud en vervanging van je radiatorventielen.

(Wij hebben sinds 2006 nieuwe radiatoren met de HR92. Meerdere van deze thermostaatknoppen vertonen sinds enkele maanden kuren: spontaan resetten, batterijen veel sneller leeg dan voorheen, uitvallende schermpjes, moeite met het openen en sluiten van het radiatorventiel, onjuist (te laag) gemeten temperaturen.)

• Bas Post
jl75 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:29:

(Wij hebben sinds 2006 nieuwe radiatoren met de HR92. Meerdere van deze thermostaatknoppen vertonen sinds enkele maanden kuren: spontaan resetten, batterijen veel sneller leeg dan voorheen, uitvallende schermpjes, moeite met het openen en sluiten van het radiatorventiel, onjuist (te laag) gemeten temperaturen.)
Dit herken ik helemaal en tot heden niet echt een goede permanente oplossing gevonden.
Ik heb inmiddels 3 defecte HR92's, ik hoop van deze 3 weer 1 goede te kunnen samenstellen.

BP on the move!!!

• jl75
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb helaas de tijd niet om mijn HR92's te servicen (er liggen nog een Wii en een Vectrex uit elkaar). Ik ga daarom waarschijnlijk overstappen op een ander systeem (Bosch of Tado). Moet nog wat onderzoek doen. Ik heb dan een EVOHOME systeem met 10 HR92's over (uit 2006). Als ik overgestapt ben kan dit systeem voor een zacht prijsje weg (eventueel verkoop ik de HR92's los).

[ Voor 12% gewijzigd door jl75 op 30-11-2023 12:01 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will vermeer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik probeer nu enkele Hr92 regelaars weer aan de praat te brengen door ze te smeren (de tandwielen, het asje, en ook het pinnetje in de radiators). Niet met olie maar met teflonspray. Want het lijkt erop dat de Hr92 de kraan inderdaad niet meer helemaal open en dicht krijgt en dat ie op een gegeven moment de moed maar opgeeft en dat Evohome vervolgens net doet alsof er niks aan de hand is. Ik hoop dat dit gaat helpen.
We hebben ook al een H92 moeten vervangen want die maakte geen verbinding meer met het Evohome systeem.
Veel ellende al gehad afgelopen 4 jaar. Als het werkt is het een mooi systeem (afgezien van dat gehannes met batterijen.) Als het werkt dus...
UPDATE 11 dec 2025: na smeren werken de HR92 regelaars weer dus dit lijkt echt te helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door will vermeer op 11-12-2024 14:12 ]

Pagina: 1