Toon posts:

Honeywell HR92 radiatorknop ineens enorme afwijking

Pagina: 1
Acties:

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 11:44
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik heb na vele jaren gebruik van 4 Honeywell Evohome HR92 radiatorknoppen een rare storing op 1 van de HR92's.

Deze geeft sinds enkele dagen een enorme gemeten temperatuur afwijking. De slaapkamer was erg warm, de HR92 gaf aan 3,5 graden te meten. terwijl het rond 23 graden was. Hij gaf op het schermpje "Vorst" aan.
Ik heb direct de batterijen vervangen, terwijl er net een verse set batterijen 3 maanden geleden erin zijn gegaan. Na het vervangen van de batterijen, blijft de afwijking aanwezig.

Ik heb de kraan dicht gedraaid d.m.v. de knop naar "Uit" te draaien. De HR92 eraf gehaald en een nacht zonder batterijen laten staan. Vanmorgen weer batterijen erin gedaan en de HR92 los in de keuken gezet. Daar meet hij 8,5 graden.

Heeft iemand dit ook ervaren en eventueel een oplossing?
Andere vraag, zijn de HR92's ook te voorzien van een firmware update? Deze staat jaar en dag op 1.01

BP on the move!!!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:21

EWS99

Gentoo, because I'm worth

Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde probleem met 1 radiatorknop. Ook Vorst in het display en graden ergens rond het vriespunt. Dacht in eerste instantie ook dat het om een lege batterij ging, dus vervangen. Maar zonder succes. Ook net als jij geprobeerd om de batterij een nacht er uit te laten. Het leek even opgelost, maar dat was maar voor korte duur (ongeveer een half uurtje).

Ik heb inmiddels een nieuwe besteld..

Gentoo, het kost je een paar honderd MB en 3 nachtjes werk, maar dat is het waard!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:05
De temperatuurmeter zit in het displaytje zelf, dus het kan helpen om hem uit elkaar te halen, wat te reinigen en zien of het helpt. Het pcb zelf is erg gevoelig voor vocht, ik heb er meerdere met waterschade gerepareerd.

• EWS99

EWS99

Dat vroeg ik me nog af inderdaad, of @Bas Post deze radiatorknop toevallig ook op een vochtige plaats (badkamer) had hangen. De mijne komt namelijk uit een badkamer

Gentoo, het kost je een paar honderd MB en 3 nachtjes werk, maar dat is het waard!

• zzattack
Bij mij is 2x op verschillende knoppen een via onder de TLV61224 weggeroest. Deze met een draadje overbrugd en de PCB met plastic coating gesprayed, sindsdien geen problemen meer gehad. Maar je moet er wel op tijd bij zijn.

• EWS99

EWS99

@zzattack Ik heb nu een donor HR92 (met duidelijke sporen van eerdere reparaties) waarvan de verbinding van de batterij naar de print stuk is. Dus ik probeer van 2 slechte een goede te maken. Zit de temperatuur sensor in het display of in het printje achter het display?

Ofwel, als ik het printje over zet uit mijn donor, zou mijn probleem dan opgelost kunnen zijn? Of moet ik juist het display overzetten?

• zzattack
De temperatuursensor zit in het displaytje. Gewoon de flatcable loshalen en overzetten dus.

• EWS99

EWS99

woow, das snel :). Damn, heb net alleen het printje over gezet. Doe het display ook nog maar even.

Thanks!

• jvoorhaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 22:08
* schop *

Kan iemand mij vertellen hoe ik de behuizing van de HR92 open krijg? Ik heb een radiatorknop die af en toe spontaan reset (en dan vrolijk de temperatuur terugzet naar 20 graden |:( ). Aangezien de knop op een plek zit waar er regelmatig iemand tegen aan loopt vermoed ik een eenvoudig te repareren verbinding of connector defect. Maar ik krijg de behuizing niet open zonder de boel af te breken.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 11:44
jvoorhaar schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:32:
* schop *

Kan iemand mij vertellen hoe ik de behuizing van de HR92 open krijg? Ik heb een radiatorknop die af en toe spontaan reset (en dan vrolijk de temperatuur terugzet naar 20 graden |:( ). Aangezien de knop op een plek zit waar er regelmatig iemand tegen aan loopt vermoed ik een eenvoudig te repareren verbinding of connector defect. Maar ik krijg de behuizing niet open zonder de boel af te breken.
https://www.google.com/se...:0f87043c,vid:uBGRc8XpOZI

BP on the move!!!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee