..
[ Voor 99% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 11-07-2024 07:55 ]
[ Voor 99% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 11-07-2024 07:55 ]
Bedoel je dat ik bij bedrijf 1 om een opleidingsbudget en/of trainingsplan zou moeten vragen? "Er vanaf kan" klinkt van het aanbod afhalen. Uit de context kan ik het wel halen, maar ik wil geen aanname doen haha. Misschien is het een dialect dingetje dat ik niet kenRmg schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:44:
Ik zou bij bedrijf 1 eens informeren of er een opleidingsbudget vanaf kan en of je een trainingsplan mag opstellen.
Er vanaf kan betekent dat dat ook van het bedrijf af kan, dus dat ze je dat ook kunnen aanbieden (en dan liefst zwart op wit)DikkeSpierBajje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:48:
[...]
Bedoel je dat ik bij bedrijf 1 om een opleidingsbudget en/of trainingsplan zou moeten vragen? "Er vanaf kan" klinkt van het aanbod afhalen. Uit de context kan ik het wel halen, maar ik wil geen aanname doen haha. Misschien is het een dialect dingetje dat ik niet ken
Ja ik zou informeren of er budget is dat jij op training kan en indien dat dat mogelijk is afspraken maken dat je ook zelf kan kiezen welke curussen/training je mag doen. En dat dan beiden op papier als het even kan. Het budget en de vrije keus.DikkeSpierBajje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:48:
[...]
Bedoel je dat ik bij bedrijf 1 om een opleidingsbudget en/of trainingsplan zou moeten vragen? "Er vanaf kan" klinkt van het aanbod afhalen. Uit de context kan ik het wel halen, maar ik wil geen aanname doen haha. Misschien is het een dialect dingetje dat ik niet ken
[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 04-02-2022 08:53 ]
Hiermee sla je de spijker wel op z'n kop. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Ik ben nu web developer omdat daar toen vraag naar was en ik geen werk kon vinden in mijn eigen veld. Ook vond ik mijn opleiding en stages niet leuk, dus mijn veld wil ik achter mij laten. Misschien is het helemaal geen slecht idee om het aanbod van bedrijf 2 aan te nemen en dan rustig in gesprek te gaan met bedrijven. Echter voel ik mij wel enorm schuldig als ik bijvoorbeeld na 3 maanden weer weg zou gaan. Dan zou het project net opgestart zijn en hebben we net niks gedaan. Ook wordt het moeilijk om met bedrijven in gesprek te gaan aangezien er bij bedrijf 2 niet wordt thuisgewerkt. Daarnaast hebben ze geen ruimtes om te telefoneren, dan moet net toevallig een vergaderruimte beschikbaar zijn. Dus alles moet dan wel heel sneaky.Craven schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:06:
Waarom niet voor optie 2 kiezen en daarna is rustig om je heen kijken? Er is momenteel ontzettend veel vraag en ik heb niet het idee dat je helemaal al weet wat je wilt. Dus ga lekker oriënterenen doe wat sollicitaties (wees eerlijk over dat je niet weet wat je wilt).
Mijn advies is om te focussen op een plek waar je goed kan leren. Je hebt het fundament van een studie gemist. Wat niet erg is maar dan is het wel goed om een plek te vinden waar je veel (goed) kan leren. Daarbij moet je vooral kijken naar professionaliteit imo. Van het bedrijf en de medewerkers.
"Ik neem de baan aan, maar ondertussen kijk ik wel rond?" Voordat ik het aanbod kreeg wilde HR zeker weten dat ik in de regio bleef wonen. Ze zijn bij dit bedrijf wel van de lange termijn relaties en loyaliteit (beide kanten op). Dus ik denk dat ze het aanbod dan intrekken eerlijk gezegd. Ook zal ik de eerste maanden de enige fulltime programmeur zijn op het project en als ik wist dat mijn enige programmeur aan het rondkijken is dan zou ik het project niet eens starten.Craven schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:08:
@DikkeSpierBajje daarvoor hoef je je niet schuldig over te voelen. Je kunt daarover het beste ook gewoon open zijn. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze er niet blij mee zijn. Maar als ze daarover al vallen dan wil je er imo sowieso niet werken. Ook heb je binnen no time een nieuwe baan met de huidige markt dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Eens, ik heb ook gevraagd of ze een uitzondering willen maken, maar dat gaan ze helaas niet doen.Craven schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:08:
Overigens vind ik het belachelijk dat je als developer niet thuis kan werken. Dat is niet meer van deze tijd. Je kan ook kijken bij bedrijven die fully remote werken. Bvb gitlab of sourcegraph. Bijkomend voordeel is dat ze globaal werken en gesprekken bij kantoortijden voeren vaak geen probleem is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit is precies de instelling van bedrijf 2. Leren doe je in de praktijk en "100% zeker dat we jouw software over 2-3 jaar weggooien en overnieuw beginnen met de kennis die we dan hebben vergaard". Ik moet zeggen dat het best verfrissend was toen ik bij dit bedrijf begon[b]Bigs in "Volgende stap als developer"
In bedrijf 2 ga je met een groep juniors een nieuwe applicatie opzetten. Als je de kans krijgt met up-to-date techniek te werken en om zelf uit te zoeken wat best practices zijn kun je daar een hoop van leren en persoonlijk zou ik het leuker vinden om iets vanaf nul op te bouwen. Als het een puinhoop wordt kun je na drie jaar altijd weer op zoek naar een volgende werkgever waar je het wél goed kunt doen. Verschil is dat je door te leren van je eigen 'fouten' (dingen die beter hadden gekund) veel meer hebt geleerd dan je bij bedrijf 1 zou doen.
Maak je niet te druk over je eigen kunnen. Het feit dat je al een jaar zelfstandig als ontwikkelaar werkt geeft aan dat je in de basis wel weet wat je doet. Programmeren is toch een beetje learn by doing, waar je dat doet maakt niet zoveel uit.
Verder is het niet leuk om dagen lang te zwemmen met een probleem waar een senior collega je in 10 minuten mee had kunnen helpen. Het leert je wel om zelfredzaam te zijn maar dat heb je het afgelopen jaar waarschijnlijk al geleerd.
De manager heeft zelf nooit met frameworks gewerkt en na hem toch overtuigd te hebben om een framework te gebruiken voor het huidige project wil hij dat al niet meer voor de volgende...Je bent nog een junior, je hebt dan echt senior mensen nodig met wie je kan sparren en die je verder kunnen helpen in je ontwikkeling. Ga je dat echt vinden bij een manager die vroeger developer was? Grote kans dat zijn kennis niet meer up to date is.
Dit is uiteindelijk wat ik heb gedaan. Dit weekend start ik met orienteren.Craven schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:06:
Als ik het zo lees is het eigenlijk een keus tussen lood om oud ijzer. Beiden zijn niet geweldig maar je moet nu een keus maken.
Je zit nu al bij bedrijf 2 dus een overname vanuit hun kant betekent ander werk, hoger salaris maar zelfde collega's en bedrijf. Bedrijf 1 is totaal anders natuurlijk maar als je salaris weg laat zou je voor die gaan.
Waarom niet voor optie 2 kiezen en daarna is rustig om je heen kijken? Er is momenteel ontzettend veel vraag en ik heb niet het idee dat je helemaal al weet wat je wilt. Dus ga lekker oriënterenen doe wat sollicitaties (wees eerlijk over dat je niet weet wat je wilt).
Mijn advies is om te focussen op een plek waar je goed kan leren. Je hebt het fundament van een studie gemist. Wat niet erg is maar dan is het wel goed om een plek te vinden waar je veel (goed) kan leren. Daarbij moet je vooral kijken naar professionaliteit imo. Van het bedrijf en de medewerkers.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq