Indexatie probleem sinds een aantal maanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny1989NL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo!

Ik heb sinds een aantal maanden op alle nieuwe blogs die ik probeer te indexeren hetzelfde probleem.
Google indexeert de desbetreffende pagina's niet en staat gekenmerkt als UITGESLOTEN.

Nu heb ik opgezocht waarom een pagina uitgesloten kan worden, echter zijn de opties die ik heb gevonden, niet van toepassing. Wat ik raar vind is dat het op alle laatste 4 á 5 blogs zijn die ik geschreven heb.

De voorgaande blogs zijn allemaal wel goed geindexeerd. De laatste pagina's stammen af van augustus, en blijven op uitgesloten staan. Naar mijn idee heb ik niks veranderd op mijn website waardoor dit heeft kunnen ontstaan. Is er iemand die hier vanaf weet? Graag hoor ik van je!

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=nl

Alles wat hier staat heb je dus nagelopen? Dus de urls kloppen, geen robots.txt die verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny1989NL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Hi!
Ja, hij geeft bij de pagina's aan :

Gevonden - momenteel niet geïndexeerd: De pagina is gevonden door Google, maar nog niet gecrawld. Doorgaans wilde Google in dit geval de URL crawlen maar was de site overbelast waardoor Google het crawlen opnieuw moest plannen. Dit is de reden waarom de laatste crawldatum leeg is in het rapport.

Ik heb al meerdere keren opnieuw gevraagd te indexeren, echter zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit past beter in Internetmarketing dus ik verplaatst hem even

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kun je in je logging wel de request van Googlebot zien? Niet dat die door een IP block of iets van WAF geblokkeerd worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaldOO
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:13
Kan verschillende oorzaken hebben, Het kan zijn dat je pagina's op nofollow of op noindex staan?

noindex betekent dat een webpagina niet mag worden geïndexeerd door zoekmachines en daarom niet mag worden weergegeven op de resultatenpagina's van de zoekmachine. nofollow betekent dat spiders van zoekmachines de links op die pagina niet mogen volgen

Je zou even in de dev modes van Chrome bijvoorbeeld even kunnen kijken of je deze tags kan vinden. Dan weet je je probleem. Verder zou je kunnen kijken in je sitemap, of de pagina's wel daar instaan. Los daarvan zou je mij ook even de url kunnen pb'en. Dan kan ik er even naar kijken. Op een afstandje is altijd lastiger
Pagina: 1