Toon posts:

SATA uitbreidingskaart op MSI Prima Z490A

Pagina: 1
Acties:

• theob123
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-12-2022
hoi ik heb een asus prime Z490-A mobo en daar heb ik deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5d754c4dNZKKzD

Sata 3.0 1 Tot 5 Uitbreidingskaart 6Gbps Poort Multiplier Harde Schijf Adapter Kaart Computer Moederbord Ondersteunt Pm Uitbreiding kaart aan hangen
dus van 1 sata naar 5 sata maar hij laat maar 1 hdd zien ipv 5 hdd
ik kan er maar niet achter komen waarom dit is alles nieuw kabels en al
kan iemand mij helpen ?
ligt dit aan mijn mobo meschien dat hij dit niet ondersteunt ?
greetzz theo

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

theob123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 02:12:
hoi ik heb een asus prime Z490-A mobo en daar heb ik deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5d754c4dNZKKzD

Sata 3.0 1 Tot 5 Uitbreidingskaart 6Gbps Poort Multiplier Harde Schijf Adapter Kaart Computer Moederbord Ondersteunt Pm Uitbreiding kaart aan hangen
dus van 1 sata naar 5 sata maar hij laat maar 1 hdd zien ipv 5 hdd
ik kan er maar niet achter komen waarom dit is alles nieuw kabels en al
kan iemand mij helpen ?
ligt dit aan mijn mobo meschien dat hij dit niet ondersteunt ?
greetzz theo
je kan beter een nieuw topic starten dan een 10 jaar oud kicken
waarschijnlijk ondersteunt je mobo het niet, maar dat is zon niche vraag dat ik het antwoord zo ook niet gevonden krijg.

zowieso zijn port multipliers wat iffy..
je had beter iets van een extra sata kaart kunnen halen
pricewatch: Delock 5 port SATA PCI Express x4 Card - Low Profile Form Factor

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• theob123
word deze extra sata kaart wel ondersteunt dan ?
past deze in een PCIe 3.0 x16 slot ?

[Voor 28% gewijzigd door theob123 op 04-02-2022 04:14]

• theob123
en deze zou die werken denk je ?
https://nl.grandado.com/p...VjdFZhcmlhbnQ6MTIxMTczNTY

[Voor 80% gewijzigd door theob123 op 04-02-2022 04:12]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Je vraag zomaar plaatsen in een 10 jaar oud topic is niet de bedoeling. Zeker niet als het niets met de originele vraag te maken had. Afgesplitst.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

theob123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 04:07:
theob123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 04:07:
In het algemeen :
Voor een sata kaart heb je geen speciale ondersteuning vanuit je mobo nodig.
(Zolang je hem niet als boot device wilt gebruiken)
Alleen een pci-e slot. En drivers voor jouw specifiek os.
En het kan ook in een x16 slot. zal alleen wel nog steeds op x4 snelheid werken. (wat voor opslag genoeg is)

Ik heb een ondertussen al heel oude AOC-SAS2LP-MV8 in gebruik, En en meerdere cheapo 4 poorts kaartje gehad welke prima werkt. Maar met de kwaliteit/werking van een andere specifieke kaart heb ik geen ervaring.

Maar voor de zekerheid, je hebt alle 6 sata poorten op je eigen mobo al in gebruik ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Blijkbaar terwijl ik mijn reply aan het tikken was, dus nu staat die verkeerd ;(

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 00:28
Zal meer kans maken denk ik om te werken, maar daarom reageer ik niet :-) grandado is een dropshipper en maakt het alleen maar duur. Zoek hetzelfde product op aliexpress op. Stukken goedkoper. :-). Dit specifieke geval zag ik het al voor de helft van de prijs van grandado staan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee