Hallo, ik ben van plan een PC te bouwen dedicated voor (VR) Simracing. Dit wordt mijn eerste PC build, gamen heb ik voorheen altijd op de PS4 gedaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC alleen gebruiken voor Simracing. De games die ik wil gaan spelen zijn o.a Asseto Corsa (competizione), Iracing en rFactor 2. Hierbij zou ik dan een 34 inch ultrawide screen willen om af te wisselen met een VR Bril. De VR bril ga ik later kopen, eerst wil ik de PC halen met een Single screen setup. Ik zou verder graag op 1440p 144hz willen racen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag max ~2.000 euro willen uitgeven aan de PC (excl. beeldscherm en VR headset)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Racing setup heb ik al in bezit (Sim-lab GT1-EVO, fanatec CSL Elite).
Verdere randapparatuur moet ik nog aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb verschillende desktop aankoopadviezen vergeleken, en na het lezen van meerdere reviews ben ik tot nu toe op onderstaande lijst uitgekomen.
Verder twijfel ik op dit moment tussen 2 monitoren waarbij ik de voorkeur geef aan de AOC:
pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart
pricewatch: LG 34WP75C-B Zwart
De VR headset die ik op het oog heb is de HP Reverb G2, deze is volgens mij zeer geschikt voor simracing:
pricewatch: HP Reverb G2 - zonder controllers
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het liefst zoveel mogelijk kwaliteit voor een nette prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Looks van de PC maken mij niet echt uit, heb liever een stil en goedwerkend systeem
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al aardig wat producten vergeleken en ben tot nu toe op onderstaande lijst uitgekomen. Ik heb een aantal vragen:
-Is dit systeem geschikt voor al mijn wensen (1440p 144hz, VR etc.)?
-Kan ik nog ergens geld besparen, of misschien juist beter enkele euro's meer besteden voor meer kwaliteit.
-Is een 3070 Ti de juiste videokaart voor dit systeem?
-Misschien iemand ervaring met bovenstaande monitoren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Voorlopige PC Build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC alleen gebruiken voor Simracing. De games die ik wil gaan spelen zijn o.a Asseto Corsa (competizione), Iracing en rFactor 2. Hierbij zou ik dan een 34 inch ultrawide screen willen om af te wisselen met een VR Bril. De VR bril ga ik later kopen, eerst wil ik de PC halen met een Single screen setup. Ik zou verder graag op 1440p 144hz willen racen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag max ~2.000 euro willen uitgeven aan de PC (excl. beeldscherm en VR headset)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Racing setup heb ik al in bezit (Sim-lab GT1-EVO, fanatec CSL Elite).
Verdere randapparatuur moet ik nog aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb verschillende desktop aankoopadviezen vergeleken, en na het lezen van meerdere reviews ben ik tot nu toe op onderstaande lijst uitgekomen.
Verder twijfel ik op dit moment tussen 2 monitoren waarbij ik de voorkeur geef aan de AOC:
pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart
pricewatch: LG 34WP75C-B Zwart
De VR headset die ik op het oog heb is de HP Reverb G2, deze is volgens mij zeer geschikt voor simracing:
pricewatch: HP Reverb G2 - zonder controllers
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het liefst zoveel mogelijk kwaliteit voor een nette prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Looks van de PC maken mij niet echt uit, heb liever een stil en goedwerkend systeem
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al aardig wat producten vergeleken en ben tot nu toe op onderstaande lijst uitgekomen. Ik heb een aantal vragen:
-Is dit systeem geschikt voor al mijn wensen (1440p 144hz, VR etc.)?
-Kan ik nog ergens geld besparen, of misschien juist beter enkele euro's meer besteden voor meer kwaliteit.
-Is een 3070 Ti de juiste videokaart voor dit systeem?
-Misschien iemand ervaring met bovenstaande monitoren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Voorlopige PC Build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 209,- | € 209,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 999,- | € 999,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 97,- | € 97,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 59,48 | € 59,48 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 129,- | € 129,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
Totaal | € 1.972,28 |