Beste mede-Tweakers,
Na 7 jaar wil ik weer een nieuw systeem voor mezelf in elkaar zetten en ik hoop dat jullie mij willen helpen met het selecteren van de juiste componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal heel divers worden gebruikt, Games (o.a. GTA V, Rainbow Six en Cyberpunk), lichte fotobewerking (Photoshop), lichte videobewerking (Pinnacle studio), VM’s en daarnaast natuurlijk het standaard werk zoals internet en Office.
Uiteraard niet alles tegelijk, maar de mogelijkheden moeten er wel zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien de huidige prijzen zat ik te denken aan een prijs ergens rond de €2500,-, alle componenten bestel ik bij dezelfde winkel, bijv. Megekko of Azerty.
Ik zal hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intern gaan er twee 2,5” SATA SSD schijven en drie 3,5” SATA HDD schijven mee, Extern gaan er twee 27” 1080P (HDMI & DP) schermen (worden in de aankomende 2 jaar vervangen) en een toetsenbord + muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten het complete systeem moet er een 2TB SSD M.2 schijf in zitten om de juiste snelheid te kunnen benutten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, maar probeer vaak wel moederbord en grafische kaart van hetzelfde merk te nemen. Al is dat slechts een gevoel wat nergens op is gebaseerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag een simpel uitziende kast zijn, ruimte voor de twee 2,5”en drie 3,5” schijven en graag met de bediening aan de voorzijde zodat hij gemakkelijk in een zit/sta bureau gemonteerd kan worden.
Het moederbord graag met WiFi (6), Bluetooth en ruimte voor minimaal 2 M.2 schijven (bij voorkeur uiteraard al met heatsink).
Ga je overklokken?
In de basis is dat niet vereist, maar als ik hierdoor uiteindelijk mijn systeem een jaar langer zou kunnen blijven gebruiken laat ik dit niet schieten voor een paar tientjes.
Wat verwacht je van ons?
Uiteraard een beoordeling van en reactie op onderstaande 2 samenstellingen zodat ik het juiste krijg voor het budget.
Waarom zou ik niet de 3070 in plaats van de 3070Ti pakken?
Zijn de standaard fans in de kast voldoende?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michel
AMD build
Intel Build
Na 7 jaar wil ik weer een nieuw systeem voor mezelf in elkaar zetten en ik hoop dat jullie mij willen helpen met het selecteren van de juiste componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal heel divers worden gebruikt, Games (o.a. GTA V, Rainbow Six en Cyberpunk), lichte fotobewerking (Photoshop), lichte videobewerking (Pinnacle studio), VM’s en daarnaast natuurlijk het standaard werk zoals internet en Office.
Uiteraard niet alles tegelijk, maar de mogelijkheden moeten er wel zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien de huidige prijzen zat ik te denken aan een prijs ergens rond de €2500,-, alle componenten bestel ik bij dezelfde winkel, bijv. Megekko of Azerty.
Ik zal hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intern gaan er twee 2,5” SATA SSD schijven en drie 3,5” SATA HDD schijven mee, Extern gaan er twee 27” 1080P (HDMI & DP) schermen (worden in de aankomende 2 jaar vervangen) en een toetsenbord + muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten het complete systeem moet er een 2TB SSD M.2 schijf in zitten om de juiste snelheid te kunnen benutten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, maar probeer vaak wel moederbord en grafische kaart van hetzelfde merk te nemen. Al is dat slechts een gevoel wat nergens op is gebaseerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag een simpel uitziende kast zijn, ruimte voor de twee 2,5”en drie 3,5” schijven en graag met de bediening aan de voorzijde zodat hij gemakkelijk in een zit/sta bureau gemonteerd kan worden.
Het moederbord graag met WiFi (6), Bluetooth en ruimte voor minimaal 2 M.2 schijven (bij voorkeur uiteraard al met heatsink).
Ga je overklokken?
In de basis is dat niet vereist, maar als ik hierdoor uiteindelijk mijn systeem een jaar langer zou kunnen blijven gebruiken laat ik dit niet schieten voor een paar tientjes.
Wat verwacht je van ons?
Uiteraard een beoordeling van en reactie op onderstaande 2 samenstellingen zodat ik het juiste krijg voor het budget.
Waarom zou ik niet de 3070 in plaats van de 3070Ti pakken?
Zijn de standaard fans in de kast voldoende?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michel
AMD build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-E Gaming Wifi II | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC Edition | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon M25-V | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 62,70 | € 62,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK | € 155,86 | € 155,86 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 325,- | € 325,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.537,51 | ||
Intel Build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 371,- | € 371,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AERO G (rev. 1.0) | € 255,90 | € 255,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 1.067,14 | € 1.067,14 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon M25-V | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK | € 155,86 | € 155,86 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 325,- | € 325,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.440,35 | ||