Toon posts:

Waartoe dient deze kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Woning in Amsterdam - 4 woonlagen waarvan de laatste twee ons nieuwe huis gaan worden!

Vanaf de begane grond (hal) loopt deze groene kabel helemaal door onze meterkast naar de zolder.

Waartoe dient deze kabel?

Hal

Meterkast

Met fantastische afwerking naar de volgende woonlaag

Om uit te monden als dit op zolder

🤷‍♂️

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Zo te zien Coax. Voor TV/kabelinternet dus.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor zgn kabelaansluiting, van oa Ziggo. net als rechts in de wandcontactdoos

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laatste foto zit 30cm van de kabel een WCD met coax; die mogelijk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Matias
  • Niet online
Dank!

Maar waarom in vredesnaam een losse coax kabel door de vloer naar de zolder en dan een WCD er naast? (Ik ben ADSL gewend).

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Misschien was die WCD kabel stuk en hebben ze (op een hele fraaie manier :P) een nieuwe kabel aangelegd..

• Matias
  • Niet online
Ok..

Naja we doen 't er maar mee.

Of nou, wat voor soort klusser kan zoiets normaliter fixen? Trekveer, nieuwe kabel, en die originele WCD gebruiken oid?

Met zoeken naar COAX Monteur kom ik niet ver

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 22:08
Voor zover ik weet was (is?) de groene coax eigendom van de kabelaar. Ik verwacht dat de nette wcd later is geplaatst.
Wellicht waren de 2 woonlagen die jullie nu allebei hebben, vroeger wel gescheiden en allebei voorzien van coax.

• Matias
  • Niet online
Dank voor de antwoorden!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:33
Zou dat ding lekker ergens in een meterkast laten uitkomen.

Een mannetje die dit kan fixen heet een elektricien. Of zelf want het is echt geen rocket science.

[Voor 46% gewijzigd door Sethro op 03-02-2022 22:10]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15

Dennis1812

Amateur prutser

Gebruik je hem?
Indien nee zou ik hem weghalen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21
Groene coax kan ook zeer zeker een kabel zijn welke geschikt is om in te graven, buitenkabel dus. Welke je prima binnen kunt gebruiken. ;)

Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon 700 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Ryzen 5 5600X (10)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
PD2JK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:13:
Groene coax kan ook zeer zeker een kabel zijn welke geschikt is om in te graven, buitenkabel dus. Welke je prima binnen kunt gebruiken. ;)
Lijkt me ook dat er met de kabel op zich niks mis is, maar de afwerking is waardeloos en je moet ook coax nodig hebben om er iets aan te hebben.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21
Matias schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:49:
Dank!

Maar waarom in vredesnaam een losse coax kabel door de vloer naar de zolder en dan een WCD er naast? (Ik ben ADSL gewend).
Dit is een COAX kabel voor buiten, zoals deze het huis inkomt (of in ieder geval inkwam vroeger). Deze kabel is stug en dik en ga je echt niet door een buis naar een WCD kunnen trekken.
Vroeger werd die COAX kabel nog wel eens gewoon doorgetrokken naar de woonkamer op een hoger gelegen verdieping. Hier loopt die bijv ook 8 meter door de kruipruimte, door de vloer, langs de muur, door het plafond en dan door een stuk buitenmuur (bovenverdieping steekt uit) om in de woonkamer uit te komen en daar nog een meter langs de muur te lopen.
Mensen hadden gewoon niet zo'n probleem met de afwerking als ze maar radio+tv hadden :)

Je kan deze overigens gewoon onderin afknippen en netjes afmonteren als je het niet gaat gebruiken.

Overigens als ik de foto bekijk ging die eerst meer in de hoek door het plafond. Iemand heeft hem dus "mooi" verlegt zodat die beter uitkomt.. Dikke kans dat dat andere gat in de hoek in de muur uitkomt en daar wel netjes in het WCD had kunnen worden uitgewerkt.

[Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 04-02-2022 10:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee