Ik heb onlangs een Lenovo yoga slim 7 pro (14ach5) gekocht en een usb-c-hdmi 2.0 kabel met de verwachting dat ik op mijn Philips TV (55pus6703/12) 4k60hz kon afspelen.
Als ik de TV aansluit krijg ik er echter maximaal 30hz uit.
Iemand ideeën over hoe dit kan?
Ik hen het volgende al geprobeerd/gecontroleerd:
- Tweede kabel gekocht, zelfde probleem. Beide hebben een 4k60hz specificatie
- Beide usb-c poorten heb ik geprobeerd (ookal hebben ze beide alt mode)
- TV staat op ultra HD modus en ik gebruik de juiste poorten (eentje is namelijk niet ultra HD)
- In de AMD videoinstellingen krijg ik als ik 60hz handmatig wil toevoegen de foutmelding dat die instelling niet wordt ondersteund door het scherm
- In de Windowsinstellingen heb ik ook bij schermeigenschappen gekeken en daar staat ook max 30hz
Heb ik misschien een actieve adapter nodig? De poort is natuurlijk usbc-dp 4k60hz, maar er staat nergens dat dit ook zou gelden voor usbc-hdmi. Met een actieve adapter trekt ie een dp signaal uit mijn laptop en maakt ie er een hdmi signaal van.
Ik hoor graag jullie visies!
Als ik de TV aansluit krijg ik er echter maximaal 30hz uit.
Iemand ideeën over hoe dit kan?
Ik hen het volgende al geprobeerd/gecontroleerd:
- Tweede kabel gekocht, zelfde probleem. Beide hebben een 4k60hz specificatie
- Beide usb-c poorten heb ik geprobeerd (ookal hebben ze beide alt mode)
- TV staat op ultra HD modus en ik gebruik de juiste poorten (eentje is namelijk niet ultra HD)
- In de AMD videoinstellingen krijg ik als ik 60hz handmatig wil toevoegen de foutmelding dat die instelling niet wordt ondersteund door het scherm
- In de Windowsinstellingen heb ik ook bij schermeigenschappen gekeken en daar staat ook max 30hz
Heb ik misschien een actieve adapter nodig? De poort is natuurlijk usbc-dp 4k60hz, maar er staat nergens dat dit ook zou gelden voor usbc-hdmi. Met een actieve adapter trekt ie een dp signaal uit mijn laptop en maakt ie er een hdmi signaal van.
Ik hoor graag jullie visies!