Werkgeheugen macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee122
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-04-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil de laptop gebruiken voor de vavo en mijn vervolgstudie die nog alle kanten kan opgaan

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1400 - 1600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, ik moet de laptop elke dag mee naar school nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Voor school moet ik verplicht een macbook hebben.

Hallo,
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe macbook. De macbook air die ik nu heb is aan vervanging toe. Ik heb uiteindelijk samen met de apple medewerker besloten om een macbook pro aan te schaffen. Zij raade mij een werkgeheugen aan van 16gb. Heb ik dat als student ook daadwerkelijk nodig? Is het handiger of makkelijker? Of heb ik aan 8gb genoeg?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:43
Waarom kwam je nu op de pro terwijl een Air eerst voldeed? Gezien je budget is het een basis pro en die heeft echt weinig verschil met de M1 Air. De grote vraag is wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee122
Ik moet eerlijk zeggen dag ik niet heel veel verstand heb van laptops en daarom naar dit forum ben gekomen. De winkelmedewerker raadde mij een pro aan omdat de laptop steviger is en een langere batterijduur heeft en dus langer dan 5 jaar zou moeten meegaan. Daarnaast heeft de pro active cooling, dit heeft mijn voorkeur omdat ik soms het idee heb dat mijn macbook air hier wat moeite mee heeft. Wat ik ermee ga doen vind ik een lastige vraag. Op de vavo zal ik er niet veel bijzonders meedoen. En aangezien ik nog geen idee heb welke vervolgstudie ik wil gaan doen weet ik niet wat ik er tegen die tijd mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee122
Ik heb zelf geprobeerd om onderzoek te doen naar bet verschil tussen 8gb en 16 gn weekgeheugen maar weet niet waar ik goed aan doe. Dat is eigenlijk mijn grootste twijfelpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Esmee122 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:13:
Daarnaast heeft de pro active cooling, dit heeft mijn voorkeur omdat ik soms het idee heb dat mijn macbook air hier wat moeite mee heeft. Wat ik ermee ga doen vind ik een lastige vraag. Op de vavo zal ik er niet veel bijzonders meedoen. En aangezien ik nog geen idee heb welke vervolgstudie ik wil gaan doen weet ik niet wat ik er tegen die tijd mee wil doen.
Ik moet zeggen dat als ik dit lees het mij daagt dat je veel beter af gaat zijn met de Air dan met de Pro. De Air met M1-chip zal je perfect bijstaan in de courante "niet bijzonder" dagelijkse activiteiten en je ook toelaten soms wat meer veeleisende taken te laten doen. Ik zou geen geld uitgeven aan een Pro als je nog niet weet of je die kracht ook gaat gebruiken. Het geld wat je te veel aan een Pro uitgeeft kun je beter investeren in iets anders nu of later, bijvb. een laptop die perfect aansluit op je vervolgstudie.

Om een voorbeeld te geven: Ik gebruik mijn M1 Air met 16Gb geheugen vooral voor de dagelijkse dingen maar weet dat het ding ook perfect uit te voeten kan met intensief 3D-modellen m.b.v. Rhino 7. Ik kan me perfect tevreden houden met de M1 tot de volgende versie van Rhino native gaat. Op dat moment zal ik waarschijnlijk ook overstappen op een opvolger in de vorm van een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:43
Ik snap je opmerking over active cooling niet helemaal. De M1 Air heeft geen fans en de pro wel. Heb zelf een Air M1 met 16 GB en een Intel Air met 8 GB. Merk dagelijks echt totaal geen verschil en had net zo goed voor 8 kunnen gaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:24
16Gbyte is toekomstbestendig vooral als je er tzt wat grafische dingen mee wil gaan doen
gezien de kosten zou ik voor een M1 air met 16GB en (bij voorkeur) 512 G SSD gaan.

Een MBpro met 16GByte gaat al snel naar de €2 - 2,5k en is voor zo'n opleiding overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkoper wil je van alles aansmeren(waarschijnlijk amac). Misschien voldoet je huidige laptop(air) wel, maar dan met 16gb ram. eo nieuwe batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 03-02-2022 20:00 . Reden: Batterij ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54
Archie_T schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:09:
Ik snap je opmerking over active cooling niet helemaal. De M1 Air heeft geen fans en de pro wel. Heb zelf een Air M1 met 16 GB en een Intel Air met 8 GB. Merk dagelijks echt totaal geen verschil en had net zo goed voor 8 kunnen gaan volgens mij.
Ik weet niet wat jij met je laptop doet, maar waarschijnlijk niet meer dan basic stuff. Als ik op mijn Windows-systeem Firefox heb openstaan met een zeer groot aantal tabs en Borderlands 3 open gooi zit ik aan 22 GB in gebruik. Dus meer dan 8 GB in gebruik is echt niet zo moeilijk. Een beetje fotobewerking en het zit vol.
De winkelmedewerker raadde mij een pro aan omdat de laptop steviger is en een langere batterijduur heeft en dus langer dan 5 jaar zou moeten meegaan.
Dat alleen al is reden om voor 16 GB te gaan, bovendien is nog niet duidelijk wat voor vervolg-opleiding er gedaan gaat worden.

Maar ik zie ook geen reden voor een Pro. Air is prima.
Pagina: 1