Toon posts:

Aankoop nieuwe desktop na gebruik van nvidia 960

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• man_met_baard
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-10-2022
Goede middag mede Tweakers!

na een langdurig gebruik van een nvidia 960 heb ik zin in een verbetering.

Mijn budget is niet reuze maar ik hoop toch een pc te vinden die wat langer meegaat, hierdoor dacht ik er zelf aan een 3060 TI te willen

ik kwam deze deal tegen en vroeg me af of dit een beetje bang for my buck is

https://www.dragoncompute...irebreather-Lava%20-1460T

en zo niet wat zouden jullie adviseren?

thanks!

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Okay, dus je hebt een 11th gen CPU op het oog. Waarom? 12th gen is al uit, en 11th gen was eigenlijk niet zó aantrekkelijk. Wat heb je verder al gevonden? Wat voor dingen wil je met de PC doen? Maak eens een onderdelen lijstje via de pricewatch.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me de perfecte PC voor Patience :)

Helaas post je niet precies wat je ermee wil doen, over welke resoluties we het hebben, en eventuele aanvullende zaken die handig zijn om te weten.

Maar gezien de prijzen, en zeker iets als "razendsnelle 512GB Patriot SSD (lezen 500MB/s)", wordt je een beetje in de hoek gedrukt van "snelle GPU en de rest hangt er een beetje bij".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• man_met_baard
Umbrah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:05:
Okay, dus je hebt een 11th gen CPU op het oog. Waarom? 12th gen is al uit, en 11th gen was eigenlijk niet zó aantrekkelijk. Wat heb je verder al gevonden? Wat voor dingen wil je met de PC doen? Maak eens een onderdelen lijstje via de pricewatch.
mijn verstand qua qualiteit van onderdelen is eigenlijk vrij beperkt, ik wil gewoon weer kunnen gamen op mijn pc zonder dat dit een kwartier duurt om op te starten (serieus mijn pc ligt tegen het sterven aan)

De games die ik op mijn pc speel zijn voornamelijk strategie en city builder games, ook komt total war warhammer 3 bijna uit, het lijkt me heel gaaf om deze game met goede kwaliteit te kunnen spelen zonder dat het laden 15+ minuten duurt per veldslag

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh ja, wat verder kijkend klikt de prijs absurd omhoog bij alles wat je daar kiest, zeggen ze niks over het soort geheugen, is de voeding een merk waar de haren me van overeind gaan staan (pricewatch: Xilence Performance C Series XP600) -- met 82+ rating (wat dat ook mogen zijn...), en het OS...

Leveren ze niet gelicenseerd mee. Een 30 dagen proef versie Windows. En dan voor >EEN FRIGGIN PROEF VERSIE< Windows 11 extra vragen, want dat kost zoveel meer dan Win10 (NOT - het is gratis).

Shopreviews zijn ook fixed plaatjes die niet corresponderen met de werkelijkheid... sorry hoor, ik probeer normaal wat genuanceerder te zijn, maar dit lijkt me een GPU met een PC er omheen zonder dat ik echt vrolijk wordt van de rest van de PC.

• man_met_baard
MAX3400 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:06:
Lijkt me de perfecte PC voor Patience :)

Helaas post je niet precies wat je ermee wil doen, over welke resoluties we het hebben, en eventuele aanvullende zaken die handig zijn om te weten.

Maar gezien de prijzen, en zeker iets als "razendsnelle 512GB Patriot SSD (lezen 500MB/s)", wordt je een beetje in de hoek gedrukt van "snelle GPU en de rest hangt er een beetje bij".
Die SSD viel me ook tegen, ik wil het liefst gewoon een rpe-built pc die enigsinds de toekomst aan kan, ik ben nu nog aan het studeren dus heb niet het grootste budget, hoopte dat ik ongeveer voor 1500€ klaar zou zijn

Het leren maken van mijn eigen PC lijkt me wel erg gaaf, ik zou daarentegen niet weten waar ik zou moeten beginnen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je wat centjes hebt: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2022

Hou je er mogelijk rekening mee dat jouw huidige monitor het ook allemaal niet zo leuk meer vindt; ik lees nergens welk merk & type je hebt; hiermee kan je jezelf aardig in de vingers snijden met een mooie nieuwe GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• man_met_baard
MAX3400 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:14:
Als je wat centjes hebt: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2022

Hou je er mogelijk rekening mee dat jouw huidige monitor het ook allemaal niet zo leuk meer vindt; ik lees nergens welk merk & type je hebt; hiermee kan je jezelf aardig in de vingers snijden met een mooie nieuwe GPU.
Ik twijfel nog welk monitor ik zou gebruiken, mijn vriendin heeft net twee nieuwe lenovo schermen van haar werk gekregen, ik ben daarentegen nu niet op werk en weet niet hoeveel Hz deze zijn

Ik heb als TV nu een LG CX 55 inch, ik twijfel hier wellicht de pc op aan te sluiten, hebben jullie hier ervaring mee?

de prijs van die losse onderdelen klinkt goed, al lees ik vaak dat Radeon minder is dan Nvidia, maar vaak heb ik het gevoel dat ik door de bomen het bos niet zie

[Voor 9% gewijzigd door man_met_baard op 03-02-2022 16:18]

• man_met_baard
deze kwam ik ook tegen:

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-i130/

oogt dit beter dan de vorige?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:50
Hij is wat beter, maar je kan ook voor bbg gaan, desnoods met een 6700...

• man_met_baard
99ruud99 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:32:
Hij is wat beter, maar je kan ook voor bbg gaan, desnoods met een 6700...
je bedoeld apart de onderdelen bestellen en zelf in elkaar zetten?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:34
Bij winkel als Azerty bv kan je ehm in elkaar laten bouwen eventueel

Kost wel wat extra, maar dan heb je wel een pc met betere onderdelen, als de kant en klare pc bij Dragon.

Of zelf in elkaar zetten wat nog beter is:)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:50
man_met_baard schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:35:
[...]

je bedoeld apart de onderdelen bestellen en zelf in elkaar zetten?
In elkaar zetten is prima te doen met YouTube filmpje erbij.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee