Ik heb een 2018 Mac Mini (i7/256GB/32GB) en sinds mijn upgrade naar Monterey heb ik het probleem dat de mini gerestart wordt als hij in sleep mode staat. Ik zet de mini altijd in sleep mode, nooit uit. Eerst was het onregelmatig, maar tegenwoordig gebeurt het telkens als de mini in sleep mode staat. Voorals nog treedt het tijdens gebruik niet op, kan er gewoon een hele dag op werken.
Ik heb Apple's Diagnostics mode gerund en die gaf geen problemen aan. Ook heb ik Disk Utility's first aid optie gerund op de HD, zowel vanaf de desktop als vanuit recovery mode. Blijkbaar bestaat de Macintosh HD tegenwoordig uit twee delen, een snapshot en een Data deel. In beide gevallen geeft first aid een error en exit met een foutcode. Ik krijg NIET de optie om het te repairen, ook niet in recovery mode.
De drive is encrypted using FileVault.
"fsroot tree is invalid"
Vraag, is mijn enige optie een clean herinstall, of zijn er nog andere opties? En is het aannemelijk dat dat mijn probleem oplost?
Ik heb Apple's Diagnostics mode gerund en die gaf geen problemen aan. Ook heb ik Disk Utility's first aid optie gerund op de HD, zowel vanaf de desktop als vanuit recovery mode. Blijkbaar bestaat de Macintosh HD tegenwoordig uit twee delen, een snapshot en een Data deel. In beide gevallen geeft first aid een error en exit met een foutcode. Ik krijg NIET de optie om het te repairen, ook niet in recovery mode.
De drive is encrypted using FileVault.
"fsroot tree is invalid"
Vraag, is mijn enige optie een clean herinstall, of zijn er nog andere opties? En is het aannemelijk dat dat mijn probleem oplost?
[Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 03-02-2022 15:17]
GamiQ, de game notes app met game maps!