Zwart scherm na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefkuhh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-03-2022
heeey dit probleem heb ik ook.. ik probeer het al weken te verhelpen... maar tot nu toe nog weinig gevonden maar wat mij dus op valt..
het probleem begint pas nadat ie een x in slaap stand is geweest.. of als de comp zich half uit schakelt omdat je hem ff een tijd niet gebruikt...en merk ook dat het signaal naar me 2de scherm die naar me versterker ook even knippert..
en heb nu al paar x windows er overnieuw op gezet.. en dan is het probleem weg.. gister na de nieuwe installatie hem aan laten staan en geen uitval.. dus had nu geprobeerd pc altijd aan in energie beheer en dan alleen beeldscherm uit
en nu kwam ik toen straks beneden en hoppa het probleem is weer terug
heb zelf een i9 met een asus maximus hero mobo en een rtx2070
dus ik denk dat het ergens met energie beheer te maken heeft of iets in die richting..
gister hem geen kans gegeven om uit te gaan.. lekker dagje achter da ding gezeten.. geen enkel probleem.. ma dan ga je slapen dus aantal uur ding niet gebruikt en dan is het probleem terug.. word er wel pannenkoek van en geen zin om dagelijks de windows overnieuw er op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28
het is je voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefkuhh
dan gaan we eens een nieuwe voeding halen om dat te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefkuhh
maar heb net me versterker aan gezet zodat ik me geluid via me hoofd speakers kon hebben..en valt me nu op dat ie niet meer geknipperd heeft.. dus nu twijfel ik wel als het aan me voeding ligt zoals je net zee
en net ff gekeken hoe oud me voeding is CoolerMaster GM Series G750M - 750 Watt ding is nu net geen 4 jaar oud.. al hoeft dat niets te zeggen natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Random een ander topic pakken om je probleem te dumpen is niet hoe het werkt. Afgesplitst.

Beschrijf eens eerst duidelijk wat je probleem is, want uit die brij zonder hoofdletters en leestekens is nauwelijks te achterhalen wat er nou precies aan de hand is. Ook een volledig lijstje met onderdelen is een verplichting en alle stappen die je zelf hebt genomen. Werk aan de winkel dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefkuhh
nou sorry voor me taal gebrek.. maar heb zware dislectie dus er gaat nog wel eens iets fout met me spelling en de opbouw van alles... en waardoor het vaak ook lastig is voor mij om de juiste dingen te vinden via google..
ik zat dus google af te struinen voor een oplossing en kwam dus op deze topic uit en wat ik zo kon lezen kwam het goed overheen met mijn probleem hier..
mijn beeldscherm knippert dus om de zo veel minuten eene keer heeft ie er meer last van als de andere keer.
maar wat mij dus opvalt is als ie net vers geinstalleerd is heeft ie er geen last van..
gister dus hele dag achter me computer gezeten dus hem geen kans gegeven om in slaap stand te gaan
en was helemaal probleem loos...
dus uit eindelijk na bed gegaan
kom je dus vandaag weer beneden.. en ga weer achter me pc zitten en bam de problemen zijn er weer.. dus al paar x over nieuw op gestart met de hoop dat het probleem weg zou zijn.. ma nope geen verschil..

maar wat ik zelf al geprobeerd heb

ander scherm gekocht
verschillende displayport kabels geprobeerd..
ben nogal gebonden er aan want heb 2x display poort 1 hdmi en 1 x mini hdmi..
mijn denon versterker zit dus in de hdmi poort
verschillende drivers
verschillende windows versies van windows 10 geprobeerd legale en iligale
heb door de instellingen van de video kaart lopen klikken
door de instellingen van de energie beheer lopen klikken
verschillende versies van me bios geprobeerd
firmware in me beeldscherm
instellingen in me beeldscherm
verschillende resoluties en Vernieuwingsfrequentie
pc uit geblazen
stopcontacten vervangen

ik denk dat ik er zo wel ben met wat ik allemaal geprobeerd heb

ik heb een

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz
64,0 GB crossair ddr4 geheugen
Asus ROG Maximus XI Hero (WIFI) S1151v2 ATX
Asus Turbo-RTX2070-8G
samsung 860evo 250 gig als c schijf
8 wd nas schijven van 4tb tot 10 tb in me kast zitten
asus blueray brander
een sata kaart voor extra poorten
waterkoeling
CoolerMaster GM Series G750M - 750 Watt
samsung ms650 soundbar als pc speaker (voor als ik me zware installatie niet aan wil zetten of nodig heb)
en die zit via de spidf aan sluiting van me moederbord

ik dacht eerst dat ik me probleem moest gaan zoeken in de richting van slaapstand/ energie besparing
maar heb toen straks me versterker denon aan gezet voor me muziek via de grote speakers te krijgen en die loopt via hdmi kabel van Audioquest Cinnamon naar me denon x1700h
maar wat me nu op valt is dat ie sins me versterker aan staat niet meer geknipperd heeft.. dus ben nu benieuwd als ik ik het probleem niet moet gaan zoeken in me versterker
heb die versterker ook pas een paar maand dus miss dat daar een instelling verkeerd staat bv met het arc gebeuren dus ga ik eens na kijken en in de gaten houden

hopelijk was dit bericht wel wat duidelijker voor jou

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefkuhh
nou ik heb het weten te vinden in welke hoek ik het moet zoeken waar het probleem zit..
zodra ik me 2de scherm (me tv) aan heb dan is er niets aan de hand en werkt alles na behoren,,,
maar zodra ik me tv uit zet dan dan gaat ie om de paar min het beeld op zwart.. net alsof ie signaal krijgt of zo
heb geprobeerd om mijn versterker die er tussen zit aan te houden of uit te zetten maar dat heeft er geen invloed op.. tis echt als alleen als de tv uit staat
en nu heb ik me 2de scherm uit gezet in windows en dan blijft ook me scherm gewoon doen zoals ie het hoort te doen
ben dus door me instellingen van me tv en versterker gegaan en kan ik niets geks in vinden en heb geprobeerd om die earc aan en uit te zetten en dat heeft ook geen invloed.. dus of zit de fout in nvidia of in me tv
maja kortom deze ondervinding verkleind wel weer het speur werk gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 14:34

blaatschaaap

schaap

Ik wou eerder op dit topic reageren maar het was me ontgaan. Ik heb precies hetzelfde probleem wat jij beschrijft ook in mijn opstelling.

Ik heb een desktop pc met een Nvidia 1070, aangesloten via HDMI op een Marantz AV receiver die weer met de dumb TV (oude Panasonic plasma tv) is verbonden. Dit werkte allemaal als een trein totdat ik de oude dumb TV heb vervangen met een smart TV(Sony AF8 oled).

Als de AV receiver aan staat en de TV uit(standby, echt uit gaan ze niet) dan krijg ik op een willekeurige tijd ineens last van een flikkerend beeld op mijn computer. Als ik dan in de beeldscherm settings kijk dan zie ik dat Windows continue een scherm herkent/niet meer herkent. Wanneer het scherm wordt gezien past Windows iets in de scherm instellingen aan (net als wanneer je een extra scherm inplugt) en knippert het beeld.

Ik ben er nog niet achter wat er precies gebeurt, maar het lijkt alsof de smart TV, ondanks dat hij in standby staat, alsnog iets van signalen naar de AV receiver stuurt. Hij doet in ieder geval iets wat een domme TV niet doet.

Als ik de ARC features van mijn receiver aan zet, dan vertoont hij ditzelfde gedrag ook wanneer zowel de receiver als TV in standby staan.

De oplossingen die ik heb:
- Zet alle ARC gerelateerde opties uit zodat hij dit gedrag niet in standby vertoond
- Als je de receiver wil gebruiken in combinatie met je pc, zet dan ook de tv aan.
- Koop een hdmi switch met knopje, zodat je de receiver fysiek kan afkoppelen zonder kabels eruit te hoeven trekken, dan kan ARC ook weer aan.

Ik vind het een erg frustrerend probleem, gelukkig heb ik tegenwoordig ook goede speakers aan mijn PC, en hoeft de receiver niet meer aan voor geluid. Mocht iemand een idee hebben waardoor dit komt en hoe dit op te lossen zonder gare workarounds, dan ben ik één en al oor

blaap

Pagina: 1