Toon posts:

Mening over zonnepaneel offertes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ruthless_R
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-07-2022
Hi!

Dit is mijn eerste topic ooit dus alvast excuses voor de missende/irrelevante informatie.

Sinds een paar maanden ben ik me serieus aan het oriënteren op het verduurzamen van mijn woning in Vlaardingen. Het doel is om naast zonnepanelen mijn woning ook beter te isoleren en een all-electric warmtepomp te plaatsen (45 graden test met cv is inmiddels geslaagd). Ik woon hier samen met mijn vriendin en sinds september 2021 hebben we een kleintje. Mijn verbruik bij mijn vorige jaarnota was 2800 kwh maar dat zal dus omhoog gaan na het installeren van de warmtepomp en naarmate mijn kind ouder wordt en wellicht nummer 2 op termijn komt.
Foto's
Hieronder een foto vanuit Google maps:

Hierbij een foto van een van de offertes die ik heb ontvangen.

De panelen op de afbeelding zijn op het dak die op het zuid-westen ligt geplaatst. Dit dak heeft volgens de 3DBAG tool een helling van 36,7 graden.
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens Google maps is mijn dak zo'n 6,2 meter lang en 4,2 meter breed. Mijn Dakkapel aan de zuid-westzijde is 2,5 meter lang en 1,66 meter breed.

Een van de offerte aanbieders geeft aan geen zonnepanelen op de dakkapel te installeren. Een ander geeft aan dat ze het dak wel moeten verstevigen voordat ze zonnepanelen erop plaatsen.

Schaduw zou kunnen optreden bij de schoorsteen van de buren en van het dakkapel als er panelen onder geplaatst worden.

Op dit moment verbruiken mijn vriendin zo'n 2800 kwh per jaar

De huidige energie aansluiting is als volgt: >1x10A en <=3x25A en <=1x80A
Foto van mijn groepenkast:

Budget is niet heel belangrijk. Ik zou in ieder geval genoeg op willen wekken voor ons eigen verbruik + de toekomstige all electric warmtepomp.

De onderstaande offertes heb ik ontvangen:

Offerte 1 (lokale installateur). Dit is de installateur die ook het dakkapel zal verstevigen.
Vermogen en rendement
De installatie bestaat uit 10 zonnepanelen van het merk JA Solar, van elk 370 Wp, met een totaalvermogen van
3.700 Wattpiek. Met een dergelijke installatie kan een jaarlijkse productie worden behaald van 3.475 kWh.
Werkzaamheden
- Levering en montage van de zonnepanelen.
- Levering en montage van de omvormer.
- Het aanbrengen en afdichten van de dakdoorvoer.
- De bekabeling naar de meterkast.
- Het plaatsen van een nieuwe groep in de meterkast

Aantal Omschrijving Prijs
10 Ja Solar 198 Wp/m2 | Mono | 120 cellen | Zwart frame | MC4 | 1769x1052x35
1 SolarEdge | SE3500H-RW000BNN4 1-Fase | 3,5kW | RS485 | HD Wave | SetApp
10 SolarEdge | Optimizer S440-1GM4MRM 14,5A | IN 0,1M, OUT 2,3M | MC4
1 Van der Valk & Flatfix Fusion montagesysteem
1 DC Kabeltraject
1 AC Kabeltraject 2 - 1 Fase
1 Verticaal transport, steiger, lift, vrachtvervoer
1 MONITOR80000
1 Installatiekosten
1 Aansluiting internet (TP/Link/Wifi/Module/Bedraad
1 Aarding/Vereffening
1 5 jaar garantie op u gemonteerde zonnestroom installatie.
Totaal excl. BTW: € 5.701,21
BTW 21%: € 1.197,25
Totaal incl. BTW: € 6.898,46
Uw netto investering bedraagt € 5.781,21 indien u als particulier gebruik kunt maken van de BTW teruggaaf.
Hierbij wordt rekening gehouden met een forfait bedrag (á € 80,00).

Verwachte opbrengst Besparing eerste jaar Besparing na 25 jaar Terugverdientijd
3.475 kWh € 799,25 € 11.869,92 8,9 jaar

Offerte2:

Ik heb meegedaan met een collectief vanuit de RABO bank van SolarNRG. Bij de aanvankelijke offerte werden 10 JAsolar 265WP panelen geadviseerd tegen EUR 3800,- netto investering. Ik heb nu een aanbetaling gedaan zodat ze er een persoonlijke offerte van gaan maken. Nu weet ik niet of zij er al rekening mee hebben gehouden dat er op een dakkapel geplaatst zou moeten worden (wellicht extra kosten?).

Aankomende dinsdag komt Aircon klimaatbeheersing langs voor een offerte van een warmtepomp, ook zij plaatsen zonnepanelen, zou fijn zijn om het allemaal bij 1 bedrijf te doen.

De laatste 2 offertes plaats ik als ik een update heb.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de tot nu toe verkregen offertes. Het beste gevoel heb ik bij Amazonenergie, dit is een lokale installateur die dus ook mee heeft gedacht bij de plaatsing van zonnepanelen op het dakkapel. Als ik alleen kijk naar de prijs per wp ligt deze vrij hoog.

Alvast bedankt voor jullie input!! Mocht er dus nog informatie missen schroom dan niet om dit te melden.

Beste antwoord (via Ruthless_R op 04-02-2022 22:22)

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:49
Dat is een enkelfase meter.
Budget is niet heel belangrijk. Ik zou in ieder geval genoeg op willen wekken voor ons eigen verbruik + de toekomstige all electric warmtepomp.
Je verbruikt nu 2800 kWh, daar komt nog 2 tot 2.5 kWh bij per m3 gas die je vervangt.
Je verbruik wordt ongeveer 2800 kWh + 2.25 * 1200 m3 = 5500 kWh.
Dan kom je op ongeveer op 22 zonnepanelen.
Past denk ik niet op die daken maar als je het meteen legt is het relatief goedkoper.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Alle reacties

• busscherski
De huidige energie aansluiting is als volgt: >1x10A en <=3x25A en <=1x80A
Haha dat is de categorie waar je voor betaald. Wat staat er precies op je elektriciteitsmeter en de zekering eronder? Hoeveel zekeringen heb je eronder?

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Ruthless_R
Hi,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben nogal een leek hierin maar heb een foto gemaakt van de zekeringen en de electriciteit meter. Is dit wat je bedoelde?

• Ruthless_R

• Ruthless_R

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Dat is een enkelfase meter.
Je verbruikt nu 2800 kWh, daar komt nog 2 tot 2.5 kWh bij per m3 gas die je vervangt.
Je verbruik wordt ongeveer 2800 kWh + 2.25 * 1200 m3 = 5500 kWh.
Dan kom je op ongeveer op 22 zonnepanelen.
Past denk ik niet op die daken maar als je het meteen legt is het relatief goedkoper.

• Ruthless_R
Thanks!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee