[CNC] Ervaringen met Makerdreams

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo Tweakers,

TL;DR: Heeft iemand ervaringen met het bedrijf Makerdreams?

Ik ben al een tijdje in de markt voor een "Desktop" CNC machine. In mijn speurtocht ben ik o.a. langs de Carbide 3D Nomad 3, Bantam Tools CNC Milling Machine en Shariff DMC2 gekomen.

Een groot nadeel is dat de bovenstaande machines moeilijk of niet via Europese leveranciers te krijgen zijn. Aangezien het voor mij een significante investering is, wil ik graag de zekerheid van de kopersbescherming on Europese regels. Daarnaast zijn dit relatief zware apparaten. Ik wil niet het risico lopen om 50 kilo terug over een oceaan te moeten verschepen als er iets defect blijkt.

Mijn oog is nu gevallen op de Makerdreams Evo-One Pro. Het apparaat voldoet aan mijn eisen, en de leverancier is gevestigd in Italië. Echter, de naam is mij niet bekend. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen met het bedrijf.

Wat ik zo ver weet:
  • Het lijkt erop dat ze al een poosje zaken doen (ze bestaan sinds 2013, en maken CNC machines sinds hun kickstarter campagne in 2017).
  • Ik kan 2 in-depth reviews van de machine vinden, beiden op YouTube. De reviews zijn lovend, maar één is geen, en twee is nog steeds weinig... :)
Als jullie ervaringen hebben om te delen zijn die zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slogica
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-11-2022
Hi Tri,
Heb je inmiddels al een MAKERDREAMS CNC machine? ben erg benieuwd naar je ervaringen, aangezien er maar weinig staan op internet.
Vooral het frezen in Aluminum / mesing.