Vraag

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Mijn vraag:

Ik bezit de LG 55NANO866NA nu al enige maanden als monitor voor mijn pc.
Helaas is switchen tussen film kijken en andere dingen doen op het scherm zoals werken/browsen/gamen niet erg prettig.
Ik heb de televisie in de Picture mode settings op ''game'' mode gezet.

Ik moet de backlight setting op ongeveer 10/100 zetten om erop te kunnen werken zonder dat ik verblind word. Bij film/series kijken moet de backlight setting echter op 50/100 of hoger staan om veel (donkere) scenes te kunnen zien. Om deze setting te wijzigen moet ik elke keer door een heel omslachtig menu heen wat niet zo prettig werkt.

Ik kon hierover helaas geen andere topics vinden op internet (bijna alles gaat over de slechte local dimming setting die bij mij al uitstaat).

Is het mogelijk dat de tv automatisch de backlight setting correct aanpast voor games/films of is het mogelijk om dit zelf makkelijker handmatig aan te passen?

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:40
Instellingen zijn bij LG per ingang, dus ik neem aan ook op de Nano886. Dus je moet dan voor spellen/films een andere HDMI-ingang gebruiken dan voor "werken" en dan kan het.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:34
Tv's zijn in beginsel niet ontworpen om als monitor te gebruiken, dit is dan ook de reden waarom het een en ander anders c.q. minder makkelijk aan te passen is.

De LG 55NANO866 heeft een IPS paneel, dit type paneel heeft een matig contrast en is de reden waarom je de helderheid hoog moet zetten om bij donkere scenes nog iets te kunnen zien.

Je kunt één beeldinstelling voor alle ingangen gebruiken, maar je kunt ook per ingang/ app dit aanpassen waarna de tv dit onthoudt. Dan hoef je alleen nog van ingang te veranderen, maar als je alles via je pc doet heeft deze optie natuurlijk geen zin.

Wanneer je de 'Energy Saving' optie op 'Auto' zet, zal de lichtsensor de helderheid automatisch aanpassen aan de omgeving.

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.
Het wisselen van hdmi-ingang is helaas niet makkelijker vanwege het grote scherm :P
Ik had gehoopt dat ik software matig hier bijvoorbeeld een sneltoets via windows o.i.d. had kunnen maken.

Ik test nu de Energy Saving optie op auto uit maar die werkt helaas ook niet optimaal.
Voortaan geen LG meer voor mij.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee