KPN privé voor zakelijk gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 09:04
Hoi mede tweakers!

Er is bij mij in de straat glasvezel aangelegd (KPN Netwerk). Mijn vriendin en ik zijn allebei ZZP'er (vanaf huis) en wij willen dus zakelijk glasvezel internet nemen.

Ik zat op de website van KPN glasvezel te kijken en zag dat privé internet (1gbit) €57,50 inc. btw kost, terwijl zakelijk internet (1gbit) €57,50 ex.btw kost. (De extra services bij zakelijk heb ik niet nodig.. Ik wil gewoon alleen internet, punt).

Mijn vraag:
Waarom zou ik niet gewoon een prive glasvezel abo nemen en dit zakelijk aftrekken? Is dit uberhaupt mogelijk? Is er iets dat ik mis?

Beste antwoord (via Zaanone op 03-02-2022 13:26)

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 18:58
Je kunt gewoon een prive-aansluiting gebruiken.
Een van de verschillen is de sla opde verbinding, als je een prive abonnement hebt heb je wellicht een minder goed service....
Hoe belangrijk vind je het dat zaken snel worden opgepakt en dat je wellicht korte lijnje hebt bij een probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je ook privé gebruik maakt van die internetverbinding kan je het niet zomaar zakelijk aftrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
als je de extra zakelijke services niet nodig hebt, gewoon een prive abbo nemen. ook daar staat btw op vermeld die je (deels) in vooraftrek kunt administreren.
Het deels opvoeren heeft betrekking op het feit dat de belastingdienst ook een deel als prive gebruik zal benoemen. Overleg dit met je boekhouder

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 18:58
Je kunt gewoon een prive-aansluiting gebruiken.
Een van de verschillen is de sla opde verbinding, als je een prive abonnement hebt heb je wellicht een minder goed service....
Hoe belangrijk vind je het dat zaken snel worden opgepakt en dat je wellicht korte lijnje hebt bij een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In een ander topic had iemand een gewone consumentenverbinding en die moest dagen (of weken) wachten tot er een monteur langskwam om 'm te fixen.
Bij zakelijk heb je een SLA en komt de monteur binnen 2 werkdagen oid.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Die priveaansluiting geeft dezelfde bitjes en kun je op dezelfde manier als kosten opgeven.

Alleen de service van KPN is anders. Je kunt met een priveaansluiting die niet werkt niet KPN bellen om te zeggen dat je de verbinding nodig hebt voor je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
Dank voor alle antwoorden!! Ik denk dat de conclusie dan wel duidelijk is:

Privéabonnement is (deels) zakelijk af te trekken en voordeliger, maar verwacht geen snelle service als er een storing is.

Denk dat het voor ieder dan een persoonlijk afweging is wat dan belangrijker is. Kan me voorstellen dat veel ondernemers die +- 15 euro verschil per maand er prima voor over hebben om sneller van een eventuele storing af te komen.
Voor ons zal het een privéabo worden op dit moment. De kans op een ernstige storing is (mag ik hopen) erg klein. Daarnaast zijn wij allebei (nog ;) ) geen grootverdieners. Dat verschil tikt toch best aan maand op maand. Bij een storing kunnen we wel op andere locaties werken eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
Je kan het gewoon zakelijk gebruiken en aftrekken. Je moet wel even kijken of je wel een correct factuur krijgt. Anders wordt het inboeken nogal lastig.

Die "snelle" service is ook een wassen neus want dat stelt ook geen moer voor. Je staat gewoon achteraan de rij. Met zakelijke abonnementen bedoelen ze vaak hetzelfde abonnement maar tegen b2b voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zaanone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:23:

Privéabonnement is (deels) zakelijk af te trekken en voordeliger, maar verwacht geen snelle service als er een storing is.

Denk dat het voor ieder dan een persoonlijk afweging is wat dan belangrijker is. Kan me voorstellen dat veel ondernemers die +- 15 euro verschil per maand er prima voor over hebben om sneller van een eventuele storing af te komen.
Voor ons zal het een privéabo worden op dit moment. De kans op een ernstige storing is (mag ik hopen) erg klein. Daarnaast zijn wij allebei (nog ;) ) geen grootverdieners. Dat verschil tikt toch best aan maand op maand. Bij een storing kunnen we wel op andere locaties werken eventueel.
Als er echt storing is heb je uitvalsmogelijkheden omdat het moet: 4G, cafe om de hoek, of met wat geluk wifi van de buren.

Het is best een wassen neus.

Het wordt wat anders als je bijvoorbeeld een kassa- en pinsysteem hebt waarbij er additionele service wordt verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Zaanone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:23:

Als achtervang heb je natuurlijk je mobiele data abonnement. Je kan zo een hotspot aanmaken, mits je over een voldoende data abonnement beschikt. Als je dit als achtervang hebt dan doet die SLA er ook niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
Goede punten allemaal! :)

Als je inderdaad iets als een winkel runt met pinsystemen kan ik me voorstellen dat je z.s.m. wil dat een probleem wordt opgelost. Ik ben webdesigner en mijn vriendin fotograaf. Onze werkzaamheden zijn prima vanaf een laptop vanaf een andere locatie uit te voeren (of evt vanaf een hotspot) mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:44
Er wordt hier gesteld dat KPN zakelijk een betere SLA zou hebben maar kan dat niet terugvinden op de site van KPN. Volgens mij is het prive en zakelijke basis abonnement gewoon exact dezelfde dienst. Alleen bij die laatste betaal je dezelfde prijs maar dan ex. btw. Gewoon lekker het prive abonnement nemen dus.

Als achtervang kan je inderdaad 4G of 5G gebruiken. Of als het echt belangrijk is neem je een Ziggo internet only abonnement erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05

H-W

Heb je ook je mobiel bij KPN? Dan krijg je bij een storing in je verbinding van KPN zonder mankeren een flinke databundel voor je mobiel zodat je via 4G of 5G alsnog door kan. Ik ben al jaren privé klant bij KPN en heb nog nooit langer dan 2 werkdagen hoeven wachten op een monteur of een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1