Hoi allemaal,
In mei/juni dit jaar wordt onze 2^1 woning opgeleverd en is hij reeds voorzien van wel 2 zonnepanelen van 325WP en micro omvormers. Volgens de brochure "bijna 0 op de meter".....Jaa, jaaa....Oftewel het dak moet vol, want we willen wel richting die 0 op de meter.
De woning staat nagenoeg met zijn voorkant volledig naar het zuiden, kleine afwijking naar west. Geen schaduw van bomen of andere zaken. Hooguit kan het even duren voordat de zon boven de woning van de buren staat (oosten). De garage moet nog gebouwd worden, komt uiteraard rechts naast de woning. Maar zal (denk ik) niet heel veel zon krijgen.
Voorkant richting zuiden + zijkant oosten

Achterkant noorden en zijkant oosten

Doel is om in de tuin een overkapping te plaatsen waar ook een stuk of 6 panelen op gaan komen.
Garage is mogelijk, maar denk dat dit niet handig is, eventueel een mooi plekje voor de 2 panelen die van het dak komen vanaf de oplevering?
Dak voorkant helling van 35 graden en oost kant 58 graden
Oost kant heeft dakraam, hier komt wellicht nog een grotere (vooral breder) dakraam in. We slapen op zolder en anders is zo'n raampje wel heel klein.
Elektrische auto gaat komen binnen nu en 2 jaar.
Per paneel niet nodig.
Panelen:
Aantal panelen 15
Merk panelen DMEGC
Type DM375M6
Vermogen per paneel 370
Totaal vermogen 5550
Garantie paneel 12 jaar fabriek
Garantie vermogen 25 jaar vermogen
Omvormer
Type omvormer Zonneplan one
Merk SAJ
Type omvormer R5-3K-S2
Optie 4g module
Montage systeem Solar Construct
BTW teruggave ja
Div 2x paneel verwijderen
Totaal ex btw € 5.068,58
Prijs WP € 0,91
Zonneplan Legplan, komt aardig overeen met hoe ik hem zelf in Solar Edge designer krijg. Alleen oostkant wordt nog even goed kijken of ik daar bij een groter dakraam nog wel panelen onder krijg.

Oriëntatie woning +-
In mei/juni dit jaar wordt onze 2^1 woning opgeleverd en is hij reeds voorzien van wel 2 zonnepanelen van 325WP en micro omvormers. Volgens de brochure "bijna 0 op de meter".....Jaa, jaaa....Oftewel het dak moet vol, want we willen wel richting die 0 op de meter.
De woning staat nagenoeg met zijn voorkant volledig naar het zuiden, kleine afwijking naar west. Geen schaduw van bomen of andere zaken. Hooguit kan het even duren voordat de zon boven de woning van de buren staat (oosten). De garage moet nog gebouwd worden, komt uiteraard rechts naast de woning. Maar zal (denk ik) niet heel veel zon krijgen.
Foto's
Woning wordt op dit moment gebouwd, het dak zit erop.Voorkant richting zuiden + zijkant oosten

Achterkant noorden en zijkant oosten

Beschikbare (dak)ruimte
Dakvlakken zuid, Oost en eventueel Noord, maar of dat interessant is vraag ik mij af.Doel is om in de tuin een overkapping te plaatsen waar ook een stuk of 6 panelen op gaan komen.
Garage is mogelijk, maar denk dat dit niet handig is, eventueel een mooi plekje voor de 2 panelen die van het dak komen vanaf de oplevering?
Dak voorkant helling van 35 graden en oost kant 58 graden
Oost kant heeft dakraam, hier komt wellicht nog een grotere (vooral breder) dakraam in. We slapen op zolder en anders is zo'n raampje wel heel klein.
Schaduw
Nee, volledig vrij, op zuid.Jaarverbruik
6.000 kwh?Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase 25a meterkast met loze leiding naar zolder voor eventuele bekabeling.Budget en doel
5k ex BTW, doel is om zo veel mogelijk panelen neer te (laten) leggen.Elektrische auto gaat komen binnen nu en 2 jaar.
Wie gaat het project uitvoeren
Installateur, voorkeur voor lokale partij, in de driehoek regio Zwolle, Enschede, Emmen.Bijhouden van data
Basis bijhouden is prima, weten wat er per dag/week/jaar wordt opgewekt is prima.Per paneel niet nodig.
Reeds verkregen offertes
Leverancier: ZonneplanPanelen:
Aantal panelen 15
Merk panelen DMEGC
Type DM375M6
Vermogen per paneel 370
Totaal vermogen 5550
Garantie paneel 12 jaar fabriek
Garantie vermogen 25 jaar vermogen
Omvormer
Type omvormer Zonneplan one
Merk SAJ
Type omvormer R5-3K-S2
Optie 4g module
Montage systeem Solar Construct
BTW teruggave ja
Div 2x paneel verwijderen
Totaal ex btw € 5.068,58
Prijs WP € 0,91
Regio
Overijssel omgeving HardenbergZonneplan Legplan, komt aardig overeen met hoe ik hem zelf in Solar Edge designer krijg. Alleen oostkant wordt nog even goed kijken of ik daar bij een groter dakraam nog wel panelen onder krijg.

Oriëntatie woning +-

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 03-02-2022 11:29 ]