Tips magnetische schroevendraaierset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk45
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:43
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een setje magnetische schroevendraaiers. Ik ben bezig met mijn eerste pc build en moet intern schreeuwen van de vallende schroefjes bij het installeren van een mini itx bord in een mini kast.. dus op zoek naar magnetische schroevendraaierset die klein genoeg zijn om in kleine kast te kunnen werken.

Wat is je budget?
Ligt er aan uit hoeveel stuks de set bestaat. Max 60 euro, zoiets? Doel is 1 keer goedwerkend setje kopen en dan 100 jaar mee doen. Hoeft geen grote set te zijn, liever 3 goede dan 8 meh.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Geen voorkeur voor merk. Zoals hierboven omschreven wil ik ze gebruiken in kleine hoekjes dus klein van stuk is handig. Heb momenteel corona dus naar de bouwmarkt zit er niet in.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Schroevendraaiers even langs een magneet halen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 20:02

ResuCigam

BOFH

Je hebt ook speciale gereedschap magnetiseerders waarmee je je schroevendraaier magnetisch kan maken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk45
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:43
Dank voor de tips iedereen! Ik heb duke's advies opgevolgd. Klusje waar ik gisteren vloekend mee bezig was nu binnen 3 minuten gefixt met m'n nieuwe setje.

Bedankt voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2GaHKNXeBcgnI02n2n1_Q_n3H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6s9WGTMVu82grJSAahjHaKc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Dirk45 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:53:
Dank voor de tips iedereen! Ik heb duke's advies opgevolgd. Klusje waar ik gisteren vloekend mee bezig was nu binnen 3 minuten gefixt met m'n nieuwe setje.

Bedankt voor het meedenken!

[Afbeelding]
Ik heb die set jaren geleden ook gekocht en zeer blij mee. Zo'n beetje alles zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:58
goede tip, doe dit soort dingen ook vaak en ga zo'n setje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:00
Ook nog een goede tip is om een set lange schroevendraaiers aan te schaffen, tenminste voor de mensen die ook het syndroom van worstvingers hebben zoals ik :p

Die ifixit set is wel echt sjiek, zit er al langere tijd naar te kijken maar mis wat hobbytijd om het te rechtvaardigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dagion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:44:
Ook nog een goede tip is om een set lange schroevendraaiers aan te schaffen..
Er zit ook een 15cm (flex) verlengstuk in de kit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

Nakebod

Nope.

+1 voor iFixit set. Heb ik ook meerdere keren aangeschaft.
Op 2 kantoorlocaties een setje, en 1 voor onderweg/thuis.
Door werkgever betaald, maar alsnog de beste aanschaf qua gereedschap.

Daarvoor was het altijd op zoek naar die ene losse schroevendraaier, of net niet de goede kop waardoor schroeven niet meewerken. Echt, hoeveel verschil 1 maat al kan geven.. Verschil tussen kop kapot draaien of soepel los krijgen terwijl je eerst dacht dat die niet los zou komen.

En als je denkt: Dat zijn veel bitjes die ik nooit gebruik... In de loop der jaren heb ik steeds meer bitjes gebruikt die ik jaren geleden niet gedacht had nodig te hebben.
Ja je hebt misschien 95% van de tijd dezelfde 5-10 bitjes nodig, maar die keer dat je weer een exoot hebt... :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1