sRGB (ntsc/gamut) waardes op laptops vergelijken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 22:54
Ik heb een korte vraag; zoals hier onder ook door "caspertje19" werd gesteld:
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2021
"Alle laptops die getest worden, wordt ook gekeken hoeveel kleur dekking deze heeft.
Ik kan echter als ik in de price-watch ga filteren, nergens filteren op een minimale sRGB dekking. heeft iemand hier een trucje voor?"
Hier werd geen antwoord op gegeven en ook als ik de forums doorzoek kan ik deze vraag en een evt. antwoord hierop niet vinden... Mijn excuses al het wel het geval is; ik heb het serieus geprobeerd.

Als ik bij reviews, bijv. bij indepth over een specifieke laptop of een BBG, naar de sRGB-waarde kijk; komt er maar een hele beperkte selectie bij (met regelmaat met juist een lagere sRGB), en ik kan nergens een optie vinden om naar een lijst te gaan met alle laptops vergeleken.

Ik hoor graag als ik iets verkeerd hier op het forum of dergelijke doe; voel je vrij m'n vraag te verplaatsen naar ergens waar jullie denken dat hij beter thuis hoort...

Ik zou ontzettend blij zijn met een antwoord op n vraag of een andere holy grail die mn zoektocht vergemakkelijkt. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ik weet dat de meeste laptop fabrikanten hier niet echt transparant over zijn. Apple en Lenovo zijn hier uitzondering op.

Op de site van apple vind je het bij de specs en op psref.lenovo.com kan je op platform of op artikelnummer zoeken en bij platform specificaties vindt je dan de scherm info