Goedemorgen!
Ik heb een (werkende) PC overgenomen van een mede Tweaker, daarin zit een GTX 1080. Nu heb ik een monitor gekocht (AOC AGON AG273QCG) en ik zie dat via de DisplayPort, ik beeld krijg zoals te zien is hier::strip_exif()/f/image/IXLLE48YQr9mhNf06xoPDQSj.jpg?f=fotoalbum_large)
HDMI doet het prima, en ik zie dat na verloop van tijd dat de DisplayPort het uiteindelijk wel doet, maar via horten en stoten. Of het een kwestie van tijd is of dat het langzaam verhogen van de resolutie de oplossing is, weet ik dus niet.Ik heb allebei de DP poorten op de monitor en videokaart al geprobeerd, alle combinaties.
Relevante software en hardware die ik gebruik
GTX 1080 draait op de laatste firmware, verder draai ik Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al via AlleKabels een nieuwe DP 1.2 kabel gekocht, echter maakt dit geen verschil.
Aangezien het uiteindelijk dus wel gaat werken op 1440p 144hz, vraag ik me af of dit een software dingetje is of een hardware dingetje.
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Ik heb een (werkende) PC overgenomen van een mede Tweaker, daarin zit een GTX 1080. Nu heb ik een monitor gekocht (AOC AGON AG273QCG) en ik zie dat via de DisplayPort, ik beeld krijg zoals te zien is hier:
:strip_exif()/f/image/IXLLE48YQr9mhNf06xoPDQSj.jpg?f=fotoalbum_large)
HDMI doet het prima, en ik zie dat na verloop van tijd dat de DisplayPort het uiteindelijk wel doet, maar via horten en stoten. Of het een kwestie van tijd is of dat het langzaam verhogen van de resolutie de oplossing is, weet ik dus niet.Ik heb allebei de DP poorten op de monitor en videokaart al geprobeerd, alle combinaties.
Relevante software en hardware die ik gebruik
GTX 1080 draait op de laatste firmware, verder draai ik Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al via AlleKabels een nieuwe DP 1.2 kabel gekocht, echter maakt dit geen verschil.
Aangezien het uiteindelijk dus wel gaat werken op 1440p 144hz, vraag ik me af of dit een software dingetje is of een hardware dingetje.
Alvast bedankt voor het meedenken!!
[ Voor 4% gewijzigd door maxdisteli op 03-02-2022 08:53 ]