Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Allen,

Ik heb een Synology 220+ en een Google Chromecast TV. Op de Synology staan een aantal films, zo ook 4k films. Deze 4k films wil ik streamen naar de GoogleTV.

Ik gebruik hiervoor de app Emby. Emby is soort Plex/Kodi. Emby staat dus geïnstalleerd als server op de Synology en als app op de Google TV. Ook heb ik de app geïnstalleerd op mijn telefoon.

Als ik een 4k film opstart op de Google TV via de Emby app wordt de film niet afgespeeld.
Start ik dezelfde film via de Emby app op mijn telefoon wordt de film instant afgespeeld.
Start ik dezelfde film via de DS Video app op mijn Google TV wordt deze instant afgespeeld.

Joh, gebruik dan Plex. Ook geprobeerd, zelfde issues (vandaar de overstap naar Emby).

Ik weet het dus niet meer, mijn wifi verbinding lijkt me prima, de Google tv kan ook prima 4k afspelen (DS video app), de Emby app kan ook overweg met 4k films (op de telefoon). Met Plex exact dezelfde issues. Ik heb het zowel op zolder als in de woonkamer (2x een Google tv)

Ik heb het probleem met alle 4k films die ik heb.
Heeft iemand enig idee waar te zoeken?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:40

CeesKees

I rest my Kees

Is het mogelijk om de KODI app te installeren op je Google tv?

Dan moet het via nfs shares wel werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ja, moet mogelijk zijn volgens internet :P Ik ga dat sowieso nog proberen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon rechtstreeks oppikken van de nas was ook mijn eerste gedachte, maar verklaart het probleem nog niet.
Ik gok dat er een wrapper of encoding gebruikt wordt die niet standaard op de nas aanwezig is, en wellicht ook niet door de nas on the fly binnengehaald kan worden (firewall?)
Dat zou iunnen verklaren waarom plex en emby het op de nas niet doen (die willen daar decodenn). Dsvideo heeft dan die decoder wel aanwezig in zijn software. Of zoiets :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hmm, met Kodi speelt het wel, maar supertraag. Ik begin toch ergens te vermoeden dat het (ergens) aan de films ligt. Ter test ben ik even een nieuwe film aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:40

CeesKees

I rest my Kees

Hoe benader je de bestanden in kodi?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
CeesKees schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:07:
Hoe benader je de bestanden in kodi?
NFS zoals je aangaf.

Edit: Ik ben in ieder geval niet de enige, dat scheelt dan weer..
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=357396&page=19

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 03-02-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 09:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk denken Emby (en Plex, want ze werken hetzelfde) dat de video-codec die gebruikt wordt in de film niet wordt ondersteund door de chromecast en probeert hij te transcoden en daarvoor is de Synology niet krachtig genoeg. Naast de video-codec zou het ook kunnen doordat er een niet ondersteund subtitle formaat gebruikt wordt waardoor de emby server probeert deze in te bakken. Dat laatste is simpel te controleren door voor het afspelen te selecteren dat je geen ondertitels wilt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hmm, ik denk dat de conclusie is dat het op zolder (1080p beamer) sowieso niet gaat werken met de GGTV als de video HDR is en het scherm dit dus niet aankan (SDR).
Nou, ik probeer straks nog een film, en als het niet werkt, jammer dan, het voelt wel weer een beetje als 10/15 jaar terug, knooien met codecs en instellingen enzo :P Maar die ellende is het me allemaal niet meer waard.

Die paar films die ik erbij moet sprokkelen doe ik wel in 1080p, het verschil zie ik toch niet ;) op de zolder.
Bedankt voor de input allen!

Edit: Ja hoor, andere 4k pakt 'ie zonder problemen. Erg apart. Het zal wel ergens in de codering zitten. Nouja, zoals ik al zei.. ik ga er verder niet meer mee bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 03-02-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@St@m, ter (algemene) info;

Specifiek voor dit apparaat geldt dat deze niet altijd lekker werkt indien er bepaald 4k media wordt afgespeeld op een apparaat met een maximale resolutie van 1080. Er werd door Tweakers tijdens de test al tegenaan gelopen en ik heb dat kunnen reproduceren middels diverse testen.

hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Dit was overigens voordat er OS updates beschikbaar waren voor het apparaat, dus mogelijk is er sinds die updates het e.e.a. gewijzigd/verbeterd, ik heb dat daarna niet meer specifiek getest.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2022 12:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:51
Als je er een Nvidia shield tussen gooit zou het wel moeten werken. Had dit probleem ook met plex die streamde naar de tv. Als ik ondertitels uitschakel ging het wel.

Aangezien een shield zowat alles ondersteund van formaat werkt dit super voor mij. Kost wel 140€ dacht ik.
Pagina: 1