Toon posts:

Opgelicht: namaak apple watch gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.107 views

• Tjitske90
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een ‘nieuwe’ apple watch series 6 gekocht via marktplaats. Het zou om een zwarte 40mm watch gaan. Toen ik het pakketje kreeg vond ik al raar wat op de doos stond: een 44mm space grey watch. De doos was origineel. Bij het openen zat er een blauwe watch in. Wat krasjes, niet nieuw, oké. Maar ook te groot dus.

Ik mail de verkoper met de vraag of ik hem retour kan doen, geen reactie: ik probeer de watch op te laden, na een uur gaat hij aan. Het thuisscherm hapert behoorlijk, dus ik vraag me af wat er mis mee is. Ik scroll door de apps heen en besef me dat dit geen apple watch is. Er zit geen cellular op, geen gps, geen wifi. De egc en zuurstofsaturatie functie bestaan niet. De apps en achtergronden zien er super crappy uit, je ziet de pixels en alles beweegt schokkerig.

Alles wat ik online kan vinden laat duidelijk zien waar je een namaak aan kan herkennen. Maar de buitenkant ziet en voelt écht als een apple, maar wat er in zit is troep. Heel bijzonder.

Gelukkig heb ik betaald via paypal. Ik zie dat de verkoper nog maar een paar maanden actief is op marktplaats dus ik had op m’n hoede moeten zijn.. ook is zijn naam nergens te vinden, en ook de paypal naam niet.

Nou komt de verkoper met een verhaal dat ik hem zou oplichten. Ik heb aangeboden het ding te retourneren, maar hij weigert een adres op te geven en zegt dat ik net zo goed een namaak product kan sturen en de ‘echte’ houden. Ik weet dat ik gelijk heb maar maak me toch zorgen dat ik mijn geld niet terug ga krijgen.

Ik heb er over nagedacht. Wat kan dit zijn? Zou het een slinks bedrijfje kunnen zijn die apple telefoons etc reparaties doet, en een originele apple watch casing heeft gebruikt van een reparatie oid en hier de hardware van een cheap ass watch in zet? Het lijkt me wel mogelijk en ik kan niks anders bedenken. Ik heb zin om het ding open te halen om te kijken, maar ik wacht er nog even mee voor als hij hem toch terug wil (zodat hij iemand anders ermee kan oplichten!?) anders kan paypal misschien niet terugbetalen.

*knip* Persoonsgegevens openbaar delen is niet de bedoeling op Tweakers.

Dat is wat je krijgt als je apple producten wilt kopen op een budget :’)

[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 03-02-2022 06:58]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Daarom altijd ophalen bij dit soort producten..

Deze namaak middelen worden gewoon gekocht via AliExpress en hier doorverkocht, onder oplichting of echt onder de noemer namaak (1:1). Kwaliteit is erg laag, het is niet de moeite om cases om te wisselen van een originele.

Beste wat jij kan doen is Paypal contacten en aangeven dat jij het product retour wilt sturen maar hij geen retouradres wilt opgeven.

Wel gek eigenlijk dat hij het via Paypal heeft laten betalen..

Hoeveel heb je betaald?

[Voor 13% gewijzigd door MysticX op 03-02-2022 00:24]

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB -  iPad Pro 2021 12.9

• Tjitske90
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-05-2022
Ja ik vond het ook bijzonder dat hij wel via paypal wou betalen. Maar misschien denkt hij het is mijn woord tegen het zijne, en er valt niet vast te stellen wie nou eigenlijk de oplichter is.

Ik heb er 300 euro voor betaald, een normale prijs voor een tweedehands apple watch 6. Als hij overdreven goedkoop was geweest dan waren er wel eerder alarmbellen gaan rinkelen :P

[Voor 24% gewijzigd door Tjitske90 op 03-02-2022 01:50]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tjitske90 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 01:48:
Ja ik vond het ook bijzonder dat hij wel via paypal wou betalen. Maar misschien denkt hij het is mijn woord tegen het zijne, en er valt niet vast te stellen wie nou eigenlijk de oplichter is.

Ik heb er 300 euro voor betaald, een normale prijs voor een tweedehands apple watch 6. Als hij overdreven goedkoop was geweest dan waren er wel eerder alarmbellen gaan rinkelen :P
Ik hoop dat je dan niet voor friends & family hebt gekozen?

Heb je toevallig ook een foto van de Watch? Ben wel benieuwd..

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB -  iPad Pro 2021 12.9

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-02 18:07
Breng die ai!-watch naar een Apple Store zodat ze daar ook op de hoogte zijn van de verkoop van nep artikelen. Apple kan misschien iets meer gegevens via PayPal los zien te peuteren.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik mis een beetje het doel van dit topic. Op dit moment lijkt het meer op een goed verhaal / rant richting een Marktplaats-verkoper (met eventuele waarschuwingsfunctie) dan dat het een vraag / discussie is.

Daarnaast heb ik de persoonsgegevens van de verkoper uit de TS verwijderd, gezien het niet de bedoeling is die gewoon zo openbaar te delen op Tweakers.

Gezien ik hier dan ook geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

[Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 03-02-2022 07:05]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee