Voor een dak op het noorden zoek ik zonnepanelen die optimaal zijn qua vermogen en oppervlakte. Er zijn vele maten zonnepanelen, maar welke passen het beste op dit dak
Zwarte zonnepanelen zijn een vereiste.
Het gaat er dan zo uitzien (niet op schaal):
Alleen het jammere is dat deze zonnepanelen maar 1855mm hoog zijn, terwijl mijn dak ruimte heeft voor hogere zonnepanelen. Er is dus nog ruimte over. Iemand een idee voor zonnepanelen die beter passen

Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Het dak ligt op NNW en heeft een hellingshoek van 50°. Het dak is 599cm hoog en 540cm breed. Een dakraam en schoorstenen (ook van buren) zitten in de weg. De maten staan hieronder.Schaduw
Het grootste gedeelte van het jaar liggen de zonnepanelen in de schaduw, en in het bijzonder van de schoorstenen als de zon in het westen staat eind van de middag. Het liefst blijf ik enige afstand weg van de schoorstenen. Een optimizer toepassen is een optie.Wie gaat het project uitvoeren
Installateur. De installateur geeft aan dat met zijn bevestigingssysteem je geen afstand tot de nok hoeft te houden. Er is vrije keuze in zonnepanelen, mits mijn installateur die kan inkopen bij de groothandel.Reeds uitgezochte zonnepanelen
Mijn eerste idee was portrait met 2 type panelen:- 10× Jinko 405 Wp N-Type All Black Half Cell (JKM405N-6RL3-B). Maat 1855 x 1029
- 2× Jinko 360 Wp N-Type All Black Half Cell (JKM360N-6TL3-B) Maat 1692 x 1029
Het gaat er dan zo uitzien (niet op schaal):
Alleen het jammere is dat deze zonnepanelen maar 1855mm hoog zijn, terwijl mijn dak ruimte heeft voor hogere zonnepanelen. Er is dus nog ruimte over. Iemand een idee voor zonnepanelen die beter passen