Toon posts:

Li-ion accu 3 draads vervangen door 2 draads.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:18
Mijn vraag

Ik heb een Logitech Harmony Elite afstandsbediening waarvan sinds vandaag de accu dood is.

Deze accu 3.7v Li-ion 1320mah heeft 3 draden.
Rood geel en zwart.

Rood en zwart zijn de plus en min, de gele is vermoedelijk de thermistor.

Kan ik deze gewoon vervangen door een accu zonder thermistor/3e draad?

Zo ja dan zou dit de accu capaciteit bijna verdubbelen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Logitech Harmony Elite

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een imitatie van de originele accu
https://www.subtel.nl/ind...WD8DDCJUt71YaAqSuEALw_wcB

De accu is 66x38x9mm

Ik zou graag deze of een vergelijkbare erin zetten.
https://www.sossolutions....NtKeLX7GYwwIaAtF8EALw_wcB

Beste antwoord (via FRANQ op 03-02-2022 11:47)

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:04
Van wat ik zie kwa disassembly van Logitech afstandsbedieningen is het waarschijnlijk een thermistor
https://guide-images.cdn....gi/Hv6XjptcuWHWrIlN.large

Als deze mist zou de laadcircuit waarschijnlijk de accu niet opladen, dit valt te overbruggen door er een passende weerstand in te zetten(10kohm tussen - en T) maar dat haalt wel een evtl stukje beveiliging weg.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:04
Van wat ik zie kwa disassembly van Logitech afstandsbedieningen is het waarschijnlijk een thermistor

Als deze mist zou de laadcircuit waarschijnlijk de accu niet opladen, dit valt te overbruggen door er een passende weerstand in te zetten(10kohm tussen - en T) maar dat haalt wel een evtl stukje beveiliging weg.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:19
Zou op ali kijken wat er te krijgen is in 3 draads voor de logitech, zal ook wel wat groters te vinden zijn die past.

• FRANQ
vrilly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:45:

Thanks voor de bevestiging dat het een thermistor is.

Nu moet ik op zoek naar een groter accupakket met thermistor in dezelfde buiten afmetingen.
Toerq schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:51:
Zou op ali kijken wat er te krijgen is in 3 draads voor de logitech, zal ook wel wat groters te vinden zijn die past.
het valt nog tegen om 3 draads te vinden, of ik gebruik de verkeerde term.
Maar in nederland heeft de voorkeur omdat mijn hele tv-versterker setup nu in de soep ligt.
De levertijd is dus wel een ding.

• FRANQ
ja mooi, helaas wel pas 15 april in huis.

denk dat ik deze maar bestel, en in de tussentijd die van subtel uit mijn startpost ga gebruiken.

Want nu moet je in de woonkamer de tv aanzetten, in de kelder de versterker aanzetten en de ingang goed zetten voor tv of ps4.
Is geen werkbare situatie voor mijn vrouw en de oppas voor de kinderen.

EDIT

Ik zet het bericht van @vrilly als beste antwoord vanwege het stukje over de beveiliging met de termistor.
En de bevestiging dat het een termistor is.

Ik wil @Toerq ook erg bedanken voor het vinden van een passende accu op ali.

Kan ze helaas niet beide als beste aanmerken.

[Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 03-02-2022 11:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee