Toon posts:

Proxmox: home-assistant in combinatie met P1mon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 17:44
Vroeger had ik P1monitor op een raspberry pi aan de slimme meter hangen. Mooi overzichtelijk enzo.
Later toch overgestapt naar Home assistant om de slimme plugs en shelly's enzo te kunnen gebruiken (sommige zaken in combinatie met de zonnepanelen).
Weer iets later een NUC met proxmox geïnstalleerd met daarop terug Home-assistant.

Nu wil ik graag terug P1mon gebruiken en had het graag op de NUC geplaatst. maar daar haper ik.
- Kan ik de P1 kabel gebruiken op zowel home-assistant als P1mon?
- Het lukt eigenlijk niet om P1mon op proxmox te installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel-nuc, p1-kabel, Proxmox, Home-assistant en P1mon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Enkel maar foefelen, maar sta nog nergens.

Tips/info?

Alle reacties

• arcss
Update: Te snel geweest, met de nieuwe update van Home Assistant kan je gewoon P1monitor integreren. Moest alles nu samen op de proxmox kunnen zou het nog beter zijn :-)

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 01:51

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Heb je een mogelijkheid gevonden om dat samen op proxmox te krijgen? Vind p1mon wel mooier, maar ga er geen aparte pi voor ophangen.

Met Vriendelijke Groet,

• erijk999
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-01 19:58
Ik zou ook wel willen weten hoe je p1 monitor op proxmox installeert.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:43
Middels usbip kan je dat waarschijnlijk wel doen.
Dat exposed je usb naar het netwerk

• erijk999
Maar hoe installeer je p1 monitor op proxmox dan ?

• arcss
Het is mij nog niet gelukt om ze samen op proxmox te krijgen.
Usbip zou ik eens moeten onderzoeken.

• erijk999
Het is mij ook nog niet gelukt.
Nog steeds zoekende .

• muris60
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 17:09
erijk999 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:38:
Maar hoe installeer je p1 monitor op proxmox dan ?
Ik heb in proxmox openmediavault en homeassistant in een vm geinstalleerd. In omv docker en portainer geintegreerd. Je kan dan in portainer de p1monitor aanmaken. Hier krijg je dan een foutmelding dat hij /dev/ttyUSB0 niet kan vinden. Dit kun je oplossen door in de vm van omv hardware toevoegen usb te selecteren, in het keuze menu zie je dan je usb aansluiting van p1monitor (FT232R USB UART (1-9) staan, deze selecteren en een reboot toepassen. De p1monitor stack updaten/opnieuw installeren en dan zou het moeten werken

• dameblue
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
Je kunt P1mon in proxmox installeren mbv IOTstack. Hiermee kun je docker containers in een proxmox vm aanmaken. In de docker-compose.yml kun je dan handmatig een container voor p1 mon toevoegen. Ik heb zelf de mclaassen/p1mon gebruikt.
Op mijn thin client draait nu en home assistant en p1 monitor. Heb ik mooi weer 2 rpi's vrij voor andere dingen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee