Ik zoek een?
Ik ben benieuwd of jullie het zouden aanraden om mijn processor te upgraden in mijn game PC. Op basis van Dying Light 2 game requirements krijg ik de indruk dat mijn processor al wat verouderd is.
System requirements van Dying light 2 stellen dat ik minimaal een 3700x nodig heb voor high settings op 1080p. Dit terwijl ik op 1440p speel in Ultrawide (21:9). Ik upgrade liever nu dan later.
Wat is je budget?
Ik zou zeggen: niet meer dan 300 euro. Ik wil een significante upgrade in FPS in games.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD socket gezien moederbord.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een systeem met:
1. AMD Ryzen 5 3600X
2. 32GB RAM in dual-channel
3. GPU: NVIDIA GeForce RTX 3070 (MSI)
4: Moederbord: Micro-Star International Co. Ltd. MAG A520M VECTOR WIFI (MS-7D14) (AM4)
Mijn vraag: Achten jullie het raadzaam voor mij om mijn CPU te upgraden met het oog op de toekomst? Ik vermoed dat mijn CPU momenteel sneller mijn bottleneck gaat zijn dan mijn GPU. Zo ja, zou bijvoorbeeld de 5600x een goede keuze zijn, of is dat teveel van het goede?
pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
Ben benieuwd naar jullie advies, en uiteraard alvast erg veel dank.
Ik ben benieuwd of jullie het zouden aanraden om mijn processor te upgraden in mijn game PC. Op basis van Dying Light 2 game requirements krijg ik de indruk dat mijn processor al wat verouderd is.
System requirements van Dying light 2 stellen dat ik minimaal een 3700x nodig heb voor high settings op 1080p. Dit terwijl ik op 1440p speel in Ultrawide (21:9). Ik upgrade liever nu dan later.
Wat is je budget?
Ik zou zeggen: niet meer dan 300 euro. Ik wil een significante upgrade in FPS in games.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD socket gezien moederbord.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een systeem met:
1. AMD Ryzen 5 3600X
2. 32GB RAM in dual-channel
3. GPU: NVIDIA GeForce RTX 3070 (MSI)
4: Moederbord: Micro-Star International Co. Ltd. MAG A520M VECTOR WIFI (MS-7D14) (AM4)
Mijn vraag: Achten jullie het raadzaam voor mij om mijn CPU te upgraden met het oog op de toekomst? Ik vermoed dat mijn CPU momenteel sneller mijn bottleneck gaat zijn dan mijn GPU. Zo ja, zou bijvoorbeeld de 5600x een goede keuze zijn, of is dat teveel van het goede?
pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
Ben benieuwd naar jullie advies, en uiteraard alvast erg veel dank.
[Voor 7% gewijzigd door thomaskm op 02-02-2022 15:49]