Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinzen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-03 21:50
Via Telenet zijn beide toestellen beschikbaar aan 499€
Ervaringen met Samsung heb ik al maar Xiaomi is voor mij een totaal nieuw merk (wel al van gehoord en gezien in de winkel).
Is Xiaomi betrouwbaar in zijn kwaliteit en veiligheid?

Ik zoek een?
Toestel dat verbonden kan worden met een scherm dmv usb OTG kabel en zodoende kan fungeren als 'mini pc'

Wat is je budget?
499

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om te bellen en af en toe een simpele game op spelen, de toepassing om de phone aan te sluiten op een extern scherm met toetsenbord en muis is vooral wat ik zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind genoeg info over de Samsung S21 FE zijn toepassingen dat je deze kan verbinden met een extern scherm draadloos en/of via hdmi, informatie of de Xiaomi dit kan met kabel vind ik echter moeilijk terug.
Misschien kunnen 11T Pro gebruikers hier dit even toelichten?

Voorbeeld van de 'mini pc' toepassing met een S21 FE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wPXRGnrH8pzdsMObd-jHCw_Rgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQDEDcUZjLxOLTxGpzTkQMs0.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Jinzen op 15-02-2022 10:24)

Samsung garandeert minimaal 3 versie upgrades en 4 jaar security updates.
Xiaomi garandeert 3 jaar security updates op dit specifieke toestel.

Samsung heeft DeX ingebouwd en dat is wel iets unieks van Samsung. Je kunt met third party apps wel iets doen bij andere toestellen met screen mirroring, of de Android Desktop ervaring sinds Android 10, maar of dat de ervaring is die je zoekt.

Mijn advies, koop de S21 FE want de DeX oplossing zit al 5 generaties op de Samsung toestellen dus heeft een hogere volwassenheid dan de third party alternatieven die je via een app store kunt installeren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!
Samsung garandeert minimaal 3 versie upgrades en 4 jaar security updates.
Xiaomi garandeert 3 jaar security updates op dit specifieke toestel.

Samsung heeft DeX ingebouwd en dat is wel iets unieks van Samsung. Je kunt met third party apps wel iets doen bij andere toestellen met screen mirroring, of de Android Desktop ervaring sinds Android 10, maar of dat de ervaring is die je zoekt.

Mijn advies, koop de S21 FE want de DeX oplossing zit al 5 generaties op de Samsung toestellen dus heeft een hogere volwassenheid dan de third party alternatieven die je via een app store kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 20:22
Ik zou lekker voor Samsung gaan. Wat updates betreft kan Xiaomi zoveel beloven, maar mijn 10T pro van vorig jaar zit nog op security patch van november vorig jaar.
Verder meen ik mij te herinneren dat de Edge 20 van Motorola ook de functie ondersteunt waar je op doelt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Naar mijn weten heeft geen enkele smartphone van Xiaomi iets als DeX. Dus als je graag zoiets wilt, moet je sowieso voor de Samsung S21 FE kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinzen
Thanks voor de bijkomende informatie!
Denken jullie dat de 6GB ram voldoende is in de S21 FE (zag het deze ochtend pas dat het het 6GB modelletje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 20:22
Ruim voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jinzen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:04:
Thanks voor de bijkomende informatie!
Denken jullie dat de 6GB ram voldoende is in de S21 FE (zag het deze ochtend pas dat het het 6GB modelletje is)
Ja, 6 Gb is zeker voldoende, ook bij het gebruik bij DeX, hooguit als je vaak veel apps wisselt in gebruik kan er een kleine vertraging ontstaan dat apps naar de opslag weggeschreven en weer opgehaald moeten worden, maar met jou verbruik aangegeven in de topic start verwacht ik daar geen probleem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinzen
Het is de Samsung S21 FE geworden, de DeX functie is geweldig en super handig in bgebruik voor mij.
Reden waarom het de Xiaomi uiteindelijk niet geworden is was vrij simpel, was niet meer op voorraad.

Maaktte de keuze eens zo makkelijk, dankjewel voor jullie hulp en toelichtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dResign
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:13
€500 op amazon.de op dit moment

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B09N7QMD4C?th=1
Pagina: 1