Raam open detecie; Jablotron 100+ alarmsysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-05 14:49
Hallo techneuten en kenners,

Ik ben op zoek naar nog mensen die een Jablotron 100+ alarmsysteem gebruiken (magneetcontacten ramen/deuren + bewegingssensoren).
Alle mogelijkheden zijn mij nog niet helemaal duidelijk, maar ik ben al even aan het zoeken naar een specifiek iets.

Het zou mijn bedoeling zijn om te kunnen zien of een raam/deur/garagepoort OPEN staat? En welk specifiek raam/deur/poort dat is. Is dit mogelijk? Ook zonder het alarm aan te zetten?

Daarnaast heb ik de Niko Home Control 2, enige interessante combinaties die jullie hiermee gebruiken?
Ondertussen heb ik een app NHC, Jablotron, bewakingscameras, zonnepanelen, ventilatie ...
Niets gecentralisseerd.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Credex
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo, dat kan je doen door er een PG actie van te maken op betreffende zone. De PG wordt dan geactiveerd doordat betreffende deur / raam open gaat.
Check ook de BLOG tips hier: https://www.credexalarmsy...rmsystemen/jablotron-100/

MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
Credex schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:22:
Hallo, dat kan je doen door er een PG actie van te maken op betreffende zone. De PG wordt dan geactiveerd doordat betreffende deur / raam open gaat.
Check ook de BLOG tips hier: https://www.credexalarmsy...rmsystemen/jablotron-100/

MvG
Bedankt voor uw reactie. Wat betekent een PG actie? Programming Group?
Is die PG actie iets dat ik zelf kan doen? Of moet dit gedaan worden door de admin (installateur)?
Waarschijnlijk niet gewoon via de app MyJablotron?

[ Voor 3% gewijzigd door Robbynho op 03-02-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Als ik het me goed herinner is het een rare afkorting van ProGrammable... Maar het zijn te schakelen uitgangen, niet zeker wat je daarmee wilt in combinatie met een openstaande deur?

Zelf ben ik bezig om een Jablotron alarm te koppelen aan Free@Home domotica, dan kan je de PG uitgangen verbinden met de ingangen daarvan. Dus alarm aan, lichten uit of juist bij een alarm melding alle lampen aan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
Jiriki schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:17:
Als ik het me goed herinner is het een rare afkorting van ProGrammable... Maar het zijn te schakelen uitgangen, niet zeker wat je daarmee wilt in combinatie met een openstaande deur?

Zelf ben ik bezig om een Jablotron alarm te koppelen aan Free@Home domotica, dan kan je de PG uitgangen verbinden met de ingangen daarvan. Dus alarm aan, lichten uit of juist bij een alarm melding alle lampen aan.
Het zou de bedoeling zijn om te kunnen zien welke ramen/deuren GESLOTEN zijn, en welke OPEN staan?
De magneetcontacten zijn verbonden met het Jablotron alarmsysteem, maar in de app MyJablotron is dit niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
Je kunt in de F-link applicatie in ieder geval de status van elke sensor controleren, daar zou je ook acties aan de PG uitgangen kunnen koppelen. Nu weet ik niet welke sensoren ze hebben gebruikt en of die alles doorgeven, dat kan je ook in F-link zien.

Heb je wel een service code om de centrale uit te lezen en te programmeren?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
Jiriki schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:50:
Je kunt in de F-link applicatie in ieder geval de status van elke sensor controleren, daar zou je ook acties aan de PG uitgangen kunnen koppelen. Nu weet ik niet welke sensoren ze hebben gebruikt en of die alles doorgeven, dat kan je ook in F-link zien.

Heb je wel een service code om de centrale uit te lezen en te programmeren?
Service code is een soort login voor de admin? Ik vrees dat enkel de installateur deze heeft...
Ik heb geen idee hoe ik op de Jablotron configuratie binnen kan zelfs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Als je de F-Link software hebt, dan kun je gewoon via de USB kabel de centrale beheren. Als je hem nergens kunt vinden dan stuur me even een PB, dan upload ik het programma even voor je.

Instellen kan als volgt;
1) PG Instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNQERuXsTcm0CE8-EbQS3De1rJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQVBiP75aFvS48iNXtb0iEiz.png?f=fotoalbum_large

2) PG koppelen aan de desbetreffende magneetcontacten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNBb_0WJe8GM6hw9T74-51Rbwtc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KmwpkqyNQYSU3p26SV9kng5a.png?f=user_large

3) Instellen op segment/keypad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sUmjLuIjkkmHdSLMWlOdR5qTeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/REonBPNvVKs0FzddSYsCvcOF.png?f=fotoalbum_large

Bij het openen of sluiten van een van de deuren zal het segment direct de status aangeven. In mijn geval zal hij op rood springen als één van de deuren open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ook met de F-link software heb je de service code nodig om de configuratie aan te passen.

Het lijkt me dat wanneer het systeem niet is gekoppeld aan een alarmcentrale je deze wel zou moeten krijgen van de installateur, misschien met een vrijwaring erbij maar dat zal van hem afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
ouweklimgeit schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:32:
Als je de F-Link software hebt, dan kun je gewoon via de USB kabel de centrale beheren. Als je hem nergens kunt vinden dan stuur me even een PB, dan upload ik het programma even voor je.

Instellen kan als volgt;
1) PG Instellen
[Afbeelding]

2) PG koppelen aan de desbetreffende magneetcontacten
[Afbeelding]

3) Instellen op segment/keypad
[Afbeelding]

Bij het openen of sluiten van een van de deuren zal het segment direct de status aangeven. In mijn geval zal hij op rood springen als één van de deuren open is.
Is het mogelijk om zo een segment toe te voegen ook al is er geen extra slot meer op het klavier?

Situatie momenteel:
Klavier met 2 segmenten (groene - rode lampjes):
- Raamcontacten
- Bewegingsmelders

Kan ik hier virtueel een derde 'segment' toevoegen om de status van de garagepoort (open of gesloten) te zien?
Die zou ik dan enkel kunnen raadplegen via de app 'MyJablotron'?
Of moet er nog een extra module worden toegevoegd op de klavieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.vanMastrigt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-07-2023
Goedendag,

Ik wil in mijn jablotron een extra pir bij programmeren echter heb ik hier de F link software voor nodig.

Is er hier iemand die mij hier aan kan helpen?

mvg

Patrick
Pagina: 1