Mijn huidige PC is inmiddels bijna vijf jaar oud en ik wil hem gaan vervangen voor een krachtiger maar vooral ook kleiner model dat goed in de woonkamer past. Dus; wel een ingetogen vormgeven en dus geen ADHD-festijn van RGB-disco's.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en gamen. Ik heb een 1440p/144hz scherm dat ik blijf gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel geen harde bovengrens, maar de kosten moeten wel te verantwoorden zijn. Daarom kies ik ook voor de 3070 TI: combinatie van snel/nieuw en 'relatief betaalbaar'. Een stap sneller naar een 3080 zou al snel 500 euro duurder worden en dat vind ik teveel geld voor een kleine upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en headset zijn al in bezit. Daarvoor heb ik een HDMI en 3 USB aansluitingen nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een overzicht gemaakt van wat ik denk nodig te hebben. Het lijkt me compleet, maar ik ben er een aantal jaar uit, dus misschien mis ik wat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever Intel dan AMD.
Ik laat de PC assembleren (ik ben te lomp om dat zelf te doen, zeker in een ITX-kast). Het liefst kies ik daarbij voor Azerty (goede ervaringen mee in het verleden). Ik probeer dus zoveel mogelijk producten te kiezen die zij in het assortiment hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in een boekenkast van 25cm diep te staan met de achterkant (waar de kabel in gaan enz.) aan de rechterkant. Airflow-technisch is dat niet de meest optimale opstelling, maar huwelijks-technisch doet het wonderen. Ik hoop dus dat deze case me de optie geeft om zelf te kiezen aan welke zijde het mesh-panel komt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten:
-of deze producten bij elkaar èn in de kast passen
-of er belachelijk dure/overkill onderdelen zijn
-of er onderdelen zijn een bottleneck gaan vormen
-of er onderdelen zijn die vervangen kunnen worden voor een beter (eventueel iets duurder) onderdeel. (Ik denk dan voor aan geheugen, moederbord en SSD's; ik heb daar on voldoende verstand van.)
-of het zin heeft om extra fans te bestellen bij deze case en zo ja, welke.
Dit is wat ik tot op heden heb samengesteld.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en gamen. Ik heb een 1440p/144hz scherm dat ik blijf gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel geen harde bovengrens, maar de kosten moeten wel te verantwoorden zijn. Daarom kies ik ook voor de 3070 TI: combinatie van snel/nieuw en 'relatief betaalbaar'. Een stap sneller naar een 3080 zou al snel 500 euro duurder worden en dat vind ik teveel geld voor een kleine upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en headset zijn al in bezit. Daarvoor heb ik een HDMI en 3 USB aansluitingen nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een overzicht gemaakt van wat ik denk nodig te hebben. Het lijkt me compleet, maar ik ben er een aantal jaar uit, dus misschien mis ik wat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb liever Intel dan AMD.
Ik laat de PC assembleren (ik ben te lomp om dat zelf te doen, zeker in een ITX-kast). Het liefst kies ik daarbij voor Azerty (goede ervaringen mee in het verleden). Ik probeer dus zoveel mogelijk producten te kiezen die zij in het assortiment hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in een boekenkast van 25cm diep te staan met de achterkant (waar de kabel in gaan enz.) aan de rechterkant. Airflow-technisch is dat niet de meest optimale opstelling, maar huwelijks-technisch doet het wonderen. Ik hoop dus dat deze case me de optie geeft om zelf te kiezen aan welke zijde het mesh-panel komt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten:
-of deze producten bij elkaar èn in de kast passen
-of er belachelijk dure/overkill onderdelen zijn
-of er onderdelen zijn een bottleneck gaan vormen
-of er onderdelen zijn die vervangen kunnen worden voor een beter (eventueel iets duurder) onderdeel. (Ik denk dan voor aan geheugen, moederbord en SSD's; ik heb daar on voldoende verstand van.)
-of het zin heeft om extra fans te bestellen bij deze case en zo ja, welke.
Dit is wat ik tot op heden heb samengesteld.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | ASRock Z690M-ITX/ax | € 235,96 | € 235,96 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 1.129,90 | € 1.129,90 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P MAX | € 359,05 | € 359,05 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 4TB | € 328,95 | € 328,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
Totaal | € 2.613,66 |
Alvast bedankt!