Toon posts:

Hekopener bedienen icm videodeurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Mijn vraag
Wij hebben een aantal appartementen en maar één bel bij het hek.
En de bewoner van die woning is het slechtst ter been........
De bedoeling is om een videodeurbel (bedraad) te installeren zodat iedereen een melding krijgt via een app en kan zien wie er voor de deur staat..
Tevens is de bedoeling dat het hek op afstand geopend kan via internet middels een app.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het complex heeft 1 internetaansluiting (250/250 glasvezel).
Via switches wordt internet verdeeld naar alle appartementen over Cat7 FTP.
2 appartementen liggen te ver van de hoofdrouter en meshrouters om gebruik te maken van dat wifisignaal , deze hebben een eigen router aangesloten op de cat 7, voor eigen wifi.
Er is een Ubiquity Nanostation M2 aanwezig om eventueel als accespoint ingesteld/gericht te kunnen zodat wifi het hek bereikt en daar de videodeurbel kan bedienen. Deze is nu nog niet aangesloten. Het hek staat op ca 50 meter vanaf de hoofdrouter. De dichtstbijzijnde plaats om een wifiversterker te plaatse binnen ligt op ca 40 m afstand van het hek.
Ik denk dat er bij de schakelkast van de hekopener 220V aanwezig is, een extra kast met een powerline homeplug moet dus ook mogelijk zijn. Er zijn DVS1200`s aanwezig maar die geven geen wifi uit dacht ik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Ring pro2 geeft het beste beeld met de beste app, ondanks de cloudkosten lijkt ons dit de beste keuze.
Er zou een tweede twee-aderige belkabel liggen zodat de videodeurbel bedraad kan worden aangesloten.
Het is belangrijk dat motiondetection goed ingesteld kan omdat onze brug waar het hek op staat aan een weg ligt waar relatief veel verkeer is. De weg/hondenuitlaters moet dus simpel afgeschermd kunnen worden voor waarschuwingen.
Voor de hekbediening is nu een bel met 2-weg spraak geïnstalleerd met een bedienknop om het hek open en dicht te sturen.
Die aansturing is middels een puls (1x drukken/loslaten is opengestuurd, volgende druk/loslaten dichtgestuurd, etc). Er is dus geen "stroomkring" nodig die spanning blijft geven.
Het hek wordt daarnaast gestuurd met Birio-handzenders.
De kabel waar de puls over loopt kan ik in de meterkast oppikken om daar een schakelaar bij te zetten.

Voor de hekopener ben ik er nog niet uit, ik vind wifi-switches zoals deze en garagedeuropeners zoals dit.
Alleen geloof ik niet dat die doen wat ik wil.
Omdat de aansturing ook via een andere router moet kunnen verwacht ik dat de pulsschakelaar direct met een kabel op de hoofdrouter moet aangesloten zijn, temeer dit ook vanuit een andere plaats(niet thuis) te kunnen openen/aansturen.

Ook denk ik dat elk appartement een eigen chime nodig heeft om aan te geven als er gebeld wordt. Buiten de app om.
Of dat ook echt nodig is vraag ik me af: hoe duidelijk is het app signaal in te stellen zodat duidelijk is dat er aan de poort aangebeld wordt.

Misschien dat iemand zoiets al bij de hand gehad heeft en/of mij een beetje in de juiste richting kan sturen qua hardware/software?
Dat de hekopener een eigen app heeft is geen probleem, dit kan niet bij de Ring app geïntegreerd dacht ik.

[Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 06-02-2022 12:23]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Alle reacties

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29
Hi Teijgetje,

Als de huidige deurbel in de buurt komt van de router kun je ook gaan voor de producten van Mobotex. Die kunnen een 2 draad kabel omzetten maar een netwerkkabel.

Als dat lukt zou je kunnen kijken naar een professionele deurbel oplossing met meerdere knoppen. En eventueel met camera.

Dan zou je zelfs nog een deuropener kunnen aansluiten.

Wellicht kun je hier verder mee.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:26
Je contact op kunnen nemen met https://www.doorbird.com/ deze hebben verschillende deurbellen met relais aansturing vanuit de app.

Freelance Drupal developer

• Teijgetje
@undertake
Ik denk dat je Mobotix bedoelt?
Zover ik daar kan zien hebben ze mooie cameraoplossingen maar niet echt een belsysteem?
De huidige deurbel zit op ca 50-60 meter van de meterkast.
Daar dacht ik het wifisignaal naar te kunnen brengen met de Nanostation M2. Die is aangeschaft om Wifi op het hele terrein (0,8 ha) te kunnen realiseren en komt max 12 km, dus 60 meter moet te doen zijn.

@TimDJ
Dat zijn mooie oplossingen.
Al zit ik wel gelijk van een honderd euro aanschaf op een paar duizend, dat is ook niet echt de bedoeling.

Een in app aansturing van de hekbediening is niet echt een must.

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29
Klopt Mobotix. :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:18
Ik neem aan dat je wel een aparte belknop per appartement wilt hebben? Iets als Ring heeft dat niet he.

Hoeveel appartementen gaat het over? Een intercomsysteem lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Maar dat gaat niet goedkoper worden dan die DoorBird...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Teijgetje
@Xander
Voor een heel bellenbord is er geen plaats in de paal van het hek.
En 2000 compleet gaan we echt niet uitgeven aan een Doorbird. ;)
Basisbord met 5 drukknoppen wordt dan al €1400.

We wonen op een boerderij, en iedereen is toch al gewend voor elkaar open te doen en post aan te nemen.
Nu heeft niemand een bel, behalve één. Maar 4 niet.
En hangt er een briefje met telefoonnummers voor de bezorgers om even te bellen als er niet snel gereageerd wordt. Wat voor bezorgers geen probleem is hier op het "platteland".
Een bel waarop iedereen in een app kan zien dat er iemand aan de poort staat is dan al een hele verbetering.
Mocht dat niet afdoende zijn dan heb ik wel plaats voor 4 slimme bellen gegroepeerd, dat kost dan stukken minder als een Doorbird.

[Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 06-02-2022 21:58]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:26
Je kan ook een doorbird met 1 bel installeren en meerdere telefoons aanhangen. Dan ben je rond 500 klaar

[Voor 3% gewijzigd door TimDJ op 07-02-2022 12:58]

Freelance Drupal developer

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee