Toon posts:

Meerdere internetverbindingen samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-03 14:27
Op mijn adres heb ik nog een oude koperlijn waarmee ik maximaal 3,2 MB per seconde heb aan downloadsnelheid op mijn pc. Dat is het hoogst haalbare en via een ethernet kabel. Via WiFi haal ik maximaal 1,88 MB per seconde. Ik heb dus zowel Wifi als ethernet op m'n pc en ik las een paar dagen geleden dat het mogelijk is om die samen te laten werken als je de beschikking hebt over meerdere internetaanbieders.

Een autobedrijf wat naast me zit heeft glasvezel en ik mag van hun WiFi gebruikmaken, alleen is het signaal niet zo sterk en haal ik daar slechts 0,32 MB per seconde mee binnen...

Weer een andere buurman heeft zo'n draadloze router waar je een 4g simkaartje in kan stoppen voor WiFi, die had ik op mijn adres geprobeerd en geeft mij 5,78 MB per seconden...

Het is nog allemaal niet veel, en dus probeerde ik om zowel gebruik te maken via ethernet + WiFi om een snellere verbinding te creëren. Wat niet lukte, de snelheid werd hierdoor juist lager dan normaal. Wat ik al probeerde is op de IPv4 metric van beide te veranderen in 15, las ik op internet :P Dit hielp niet. Speedify probeer versie werkte ook niet, de verbinding werd hiermee juist trager.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Om bijv. m'n eigen internet via ethernet te gebruiken en dan bijv. die van de garage als WiFi verbinding.

Alle reacties

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56
Wellicht kan je met bijgevoegde stappenplan uit te voeten om verbindingen te bridgen? Zie "Method 2: Use Bridge Connections Feature of Windows"

Edit: Net even getest met een vrug tussen mobiel 5G + Vaste Ziggo lijn. Resultaat is helaas de maximale snelheid van de ziggolijn (300Mbit)

[Voor 24% gewijzigd door mcsluis op 02-02-2022 12:55]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hoi, leuk bedacht, maar het is helaas niet mogelijk om verschillende bandbreedtes bij elkaar op te tellen om zo tot een snelle verbinding te komen.

Het enige wat mogelijk is, bepaald verkeer over een bepaalde lijn te sturen. Dan zit je al meteen op netwerkgebied bij wat bedrijven doen. Voor consumenten is daar haast geen beginnen aan.

Als je internet brak is, en het mag wat geld kosten, kijk dan eens naar Starlink van Elon Musk, 100 eu per maand voor 150mbit.

discogs

• DutchEZmoder
mcsluis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:46:
Wellicht kan je met bijgevoegde stappenplan uit te voeten om verbindingen te bridgen? Zie "Method 2: Use Bridge Connections Feature of Windows"
Methode 1 en 2 had ik al geprobeerd, 4 ook maar dan via Speedify, ik zal eens kijken of Connetify beter werkt. (y)
loewie1984 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:46:
Hoi, leuk bedacht, maar het is helaas niet mogelijk om verschillende bandbreedtes bij elkaar op te tellen om zo tot een snelle verbinding te komen.

Het enige wat mogelijk is, bepaald verkeer over een bepaalde lijn te sturen. Dan zit je al meteen op netwerkgebied bij wat bedrijven doen. Voor consumenten is daar haast geen beginnen aan.

Als je internet brak is, en het mag wat geld kosten, kijk dan eens naar Starlink van Elon Musk, 100 eu per maand voor 150mbit.
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik via een bridge nog steeds maar maximaal 3,2 MB halen, maar als ik dan bijv. nog iets anders download dan doet m'n pc dat via de andere verbinding? Dan heeft het inderdaad niet veel zin.

€100 per maand gaat me een beetje ver.

Op internet las ik juist dat je het wel kan samenvoegen en als je bijv 2x 10 MB combineert dat je dan effectief een 20 MB connectie hebt.

[Voor 5% gewijzigd door DutchEZmoder op 02-02-2022 12:54]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Daar komt het op neer, maar je moet het zo zien:
dat je bepaald verkeer bijv. https over lijn 1 stuurt en verkeer van een andere poort/protocol over een andere lijn stuurt. Dat kan mits de juiste apparatuur.

Je kunt niet zeggen: data verkeer van Steam komt over lijn 1, data verkeer van youtube over lijn 2.
Het gaat hier om poorten en protocollen, niet om bronnen (waar de data vandaan komt)

discogs

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
Kun je geen kabel naar dat autobedrijf leggen? Of als het wat verder is iets als een point-to-point wifiverbinding?

• DutchEZmoder
loewie1984 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:54:
Daar komt het op neer, maar je moet het zo zien:
dat je bepaald verkeer bijv. https over lijn 1 stuurt en verkeer van een andere poort/protocol over een andere lijn stuurt. Dat kan mits de juiste apparatuur.

Je kunt niet zeggen: data verkeer van Steam komt over lijn 1, data verkeer van youtube over lijn 2.
Het gaat hier om poorten en protocollen, niet om bronnen (waar de data vandaan komt)
Oke dankje dan heeft het voor mij helaas toch geen zin.
hcQd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:55:
Kun je geen kabel naar dat autobedrijf leggen? Of als het wat verder is iets als een point-to-point wifiverbinding?
Zou kunnen, al denk ik niet dat ze zin hebben om de bestrating om te gooien voor mij. Misschien kan ik een wifi repeater ergens plaatsen of een sterker WiFi signaal maken.

Ik weet nu denk ik wel genoeg. (y)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:28
DutchEZmoder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Oke dankje dan heeft het voor mij helaas toch geen zin.

[...]

Zou kunnen, al denk ik niet dat ze zin hebben om de bestrating om te gooien voor mij. Misschien kan ik een wifi repeater ergens plaatsen of een sterker WiFi signaal maken.

Ik weet nu denk ik wel genoeg. (y)
Het is wel mogelijk om aan de hand van "de bron" het ene deel van het verkeer over de ene verbinding te laten lopen en het andere deel over de andere verbinding.
Toen ik zelf tijdelijk 2 verbindingen tegelijkertijd had (tijdens overgang van adsl naar kabel of andersom) kon ik het downloaden van linux iso's uit de nieuws groepen over de snellere verbinding laten lopen dan over mijn default verbinding. Dat regelde ik door de route tabel aan te passen op de pc waarmee ik de download deed.

Ik raad je niet aan om structureel (ook al is het maar voor een deel) de internet verbinding van de buren te gebruiken. Incidenteel misschien wel. Dit in verband met allerlei voorwaarden en wetgeving.

[Voor 70% gewijzigd door W1ck1e op 02-02-2022 13:21]

• Hendrickz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-03 21:57

• DutchEZmoder
Bedankt voor de hulp! Vanmiddag gesproken met die mensen van de garage en ik mag buiten een Access Point ophangen aan de muur zodat het signaal rechtstreeks naar mijn woning word gestuurd. Even een gaatje boren en klaar is kees :P

Ik had trouwens nog ergens paar dikke antennes gevonden die ik had bevestigd in m'n pc en dat geeft ook al een goede boost in signaalsterkte en dus ook up en downloadsnelheid. Met die AP zal het allemaal 100% werken.

Uiteraard zal ik dit incidenteel gebruiken, want ik wil natuurlijk niet de wet breken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom dan niet gewoon een kabel neerleggen desnoods door een dakgoot. Hij zal niet het eeuwige leven hebben maar jaar of vijf is zeker haalbaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
Wat jij wilt is precies wat KPN doet met hun buitgebied verbinding. In het modem worden 2 verbindingen samengevoegd die uitkomen in het kpn datacenter en vanaf daar het internet op gaan.
Je moet dus altijd een centraal component hebben om de verbindingen te bridgen

Maar het blijft gerommel. Beter is die glasverbinding van de buren pakken.
Ik zou dan wel een straalverbinding pakken en bij jou weer draadje naar binnen naar een accesspoint. Als je een beetje (glas) isolatie hebt dan ga je binnen nl nauwelijks iets vervangen.

CISSP! Drop your encryption keys!

• DutchEZmoder
Frogmen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:53:
Waarom dan niet gewoon een kabel neerleggen desnoods door een dakgoot. Hij zal niet het eeuwige leven hebben maar jaar of vijf is zeker haalbaar.
Met een kabel leggen moet de bestrating er sowieso uit, het is op een soort van pleintje waar het autobedrijf op 15 meter afstand in een apart gebouw zit. De wifi van hun straalt nu net de verkeerde kant uit en is zo'n standaard kpn kastje. Dan zit er nog 1 muur en mijn dubbel glas voor. M'n pc zit wel recht tegen het raam aan, dus ik kan nu wel wat ontvangen, maar dat is niet veel. Ik heb een access point besteld die 1200Mbps 2.4+5GHz aan zou kunnen over 500 meter dus dat zou wel genoeg moeten zijn om een goede verbinding te kunnen krijgen :+

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
DutchEZmoder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:42:
Weer een andere buurman heeft zo'n draadloze router waar je een 4g simkaartje in kan stoppen voor WiFi, die had ik op mijn adres geprobeerd en geeft mij 5,78 MB per seconden...
En waarom ga je zelf niet voor deze oplossing?
Een 4G router plaatsen in je woning bij het raam, en vanaf daar kabels naar je PC en gelijk wifi voor je mobiele apparaten.

• DutchEZmoder
dejeroen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:14:
[...]

En waarom ga je zelf niet voor deze oplossing?
Een 4G router plaatsen in je woning bij het raam, en vanaf daar kabels naar je PC en gelijk wifi voor je mobiele apparaten.
Zat ik aan te denken, maar we wonen in een soort dode hoek voor de zendmasten, vandaar slechts die 5 a 6MBps down en nog geen 1MBps up via die 4g router. Dan ga ik liever voor een access point met glasvezel.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
@DutchEZmoder
Welk accesspoint heb je precies gekocht?
Over het algemeen bestaan er geen accesspoints met een beter bereik. De andere kant moet namelijk ook harder kunnen zenden anders heeft het weinig zijn.

Daarom point to point, dan heb je aan beide kanten dus een goede verbinding. Hoeft nog niet eens zo duur te zijn bijvoorbeld 2x deze:
https://www.routershop.nl...ac/pid=59243#productSpecs

CISSP! Drop your encryption keys!

• DutchEZmoder
laurens0619 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:15:
@DutchEZmoder
Welk accesspoint heb je precies gekocht?
Over het algemeen bestaan er geen accesspoints met een beter bereik. De andere kant moet namelijk ook harder kunnen zenden anders heeft het weinig zijn.

Daarom point to point, dan heb je aan beide kanten dus een goede verbinding. Hoeft nog niet eens zo duur te zijn bijvoorbeld 2x deze:
https://www.routershop.nl...ac/pid=59243#productSpecs
De AC1200 versie via Ali: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4ac04c4d3bS6S4

Gelijk 2x 12dBi antennes bij gekocht om in m'n pc te stoppen. Vandaag kwam alles binnen, helaas 1 antenne vergeten en kreeg ik iets heel anders opgestuurd.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4ac04c4d3bS6S4

De AC1200 gaan we morgen even testen, voorlopig zit de 12dBi antenne in m'n pc samen met de antenne die er al in zat. Goed voor een boost van 2,58Mbps naar 113,94Mbps. Dus in principe is die AC1200 niet meer nodig _O- Al wil ik die nog steeds voor hopelijk een nog verdere boost. De snelheid schommelt nog een beetje met alleen deze 2 antennes.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee